Нови бус ленти в София: Разрешено за коли при завой надясно!

Догодина ще реконструират тунелите при НДК и "Люлин"
6 авг 2018 13:00,
59
Нови бус ленти в София: Разрешено за коли при завой надясно!
Снимка: Facebook

Столична община въвежда нови бус ленти, които ще са непрекъснати и ще позволяват вливане на автомобили в тях при завой надясно.

Нова бус лента е направена вече по бул. "Васил Левски" от Ректората до Попа. Предстои да се преработят бус лентите по бул. "Сливница", "Данаил Николаев" и "Цариградско шосе".

Нова бус лента ще бъде изградена и по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в отсечката между "Черни връх" и бул. "Драган Цанков", като тя ще бъде направена само в посока стадион "Васил Левски", съобщи "Транспорт за София" на страницата си във Facebook.

"Бус лентата ще бъде до стоп линията на самото кръстовище и всички, завиващи надясно, ще могат да се включат от нея. В случай че автомобилът продължи направо, ще се счита за нарушение, което следва да бъде санкционирано от "Пътна полиция", обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев в интервю пред "Монитор".

Още по темата

Той допълни, че новите бус линии се въвеждат, за да може градският транспорт да получи почти пълен приоритет заедно с дясно завиващите и това да намали времето за пътуване.

Сред другите промени по улиците на София ще е споделеното движение на автобуси и трамваи по трамвайните трасета в средата на булевардите.

Първото място, на което това се прави, е бул. "Константин Величков".

"Изследвали сме добри практики от други градове. Идеята е трамваите и автобусите да използват платното на релсите в средата на улицата. На всяка спирка се изгражда перон, така че хората да могат да имат безопасна зона при качване и слизане", обясни Крусев.

Подобни трасета ще се обособят и по бул. "Възкресение" от "Константин Великов" до "Никола Мушанов", както и по бул. "Мадрид". При успех на идеята тя може да бъде разширена по всички булеварди, по които има движение на трамваи и автобуси едновременно.

Зам.-кметът обеща, че ремонтите в София ще приключат максимално бързо, за да не затрудняват хората. Засега се констатира забавяне от няколко дни при ремонта на бул. "Христофор Колумб".

Ремонтът на бул. "Васил Левски" върви в график. Отсечката от ул. "Граф Игнатиев" до Ректората вече е готова. На 10 август ще започне работа и в останалата част от булеварда – от Софийския университет до паметника на Васил Левски.

"Ще ремонтираме и кръстовището на Ректората, като там строителите имат ангажимент да го направят за две денонощия. Ако не успеят да се справят през деня, предвиждаме да се работи и през нощта, защото наоколо няма жилищни сгради и не би трябва да има съществени притеснения", обясни Евгени Крусев.

От 10 август ще бъде затворен бул. "Арсеналски", където ще се правят пътни платна и тротоари.

До средата на август трябва да приключи работата по трамвайните релси на бул. "България". Веднага след това ще бъдат преасфалтирани пътните платна от бул. "Гешов" до бул. "Гоце Делчев".

За първия учебен ден трябва да е приключила работата по булевардите "България", "Христофор Колумб", "Васил Левски", "Арсеналски", "Пенчо Славейков", Източната тангента, ул. "Боянска", кръговото на ул. "Папрат" и "Захари Зограф", ул. "Гюешево".

По бул. "Константин Величков" ще е готово обособеното трасе за споделено движение на трамваи и автобуси. След 15 септември ще продължи работата по ул. "Граф Игнатиев".

За догодина Столична общин апланира реконструкции на двата големи тунела в София – този при НДК, където ще бъдат изместени трамвайните линии, и този в "Люлин". Ще се работи по улици и булеварди, където се очаква да минава третата линия на метрото - като бул. "Линкълн".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
7
 
9
 
! Отговори
До 24 преди 5 години
Културата на шофьорите в София, за които имам наблюдения, е по-добра от културата на шофьорите в САЩ в относително малките градове,за които също имам наблюдения. Най-обичам разни заразени с нихилизъм като теб, акъл да раздават. Съвсем нормални са си щофьорите в България, както навсякъде по света. Съвсем друг е проблемът.
32
8
 
14
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Всяко ограничение на движението създава още по-голями задръствания. Бус лентите и велоалеите по улиците дозадръстиха и без това задръстеното движение в София. Всяка "оптимизация" по фандъковски на светофари уж за по-голяма безопасност, задръства движението и създава по-голями предпоставки за катастрофи.
31
2
 
10
 
! Отговори
До 28 преди 5 години
Наредбата не може да промени закона, т.е. не може наредба да позволи нещо, което закона го забранява ... ама друго е да се изказваш без да си имаш идея за какво говориш...
30
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пълна простотия и още по големи задръствания глупави общинари
29
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
тук в Австралия можеш да завиеш на червено има знак който ти разрешава завой на червен сфетофар. Обаче ако няма знак и заиеш получаваш честитка. Но инъче на доста места е разрешено завиването на червено особено ако е слип лейн. Поздрави от сидней Ав $тралияяя
28
3
 
1
 
! Отговори
До 10 преди 5 години
Има общинска наредба, която го позволява, ама друго е да се изказваш без да имаш идея за какво говориш...
27
2
 
4
 
! Отговори
alf преди 5 години
тоя крусйо не разбра че или тряя да забрани бус лентите за коли за всички и завинаги за да няма предреждащи се или да ги освободи за всички
26
1
 
7
 
! Отговори
Орландо преди 5 години
А Първа Българска Армия кога? Софийска вода ѝ доразказа играта, сега сигурно ще си остане на чакъл, че и без друго не ставаше за преминаване!
25
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каква Америка какви 5 лева.Тука само това ни трябва да пуснат десния на червено и да се изтрепем и без това е зле.
24
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 23Това означава ли,че познаваме убиец на пътя?Май да!Питах за културата там и тука има ли разлика???????
23
1
 
5
 
! Отговори
До 6 преди 5 години
Незнайко, чети!Закон за движение по пътищатаЧл. 35. (4) Завой надясно е позволен при червена светлина на светофара само при наличие на съответен пътен знак или светлинен сигнал, като водачът е длъжен да пропусне пешеходците, да не пречи на движението и да завие, когато се е уверил, че пътят е свободен за преминаване.-В САЩ съм виждал отделен светофар за ляв завой, под който пише, че можеш да преминеш и на червено, но изчакваш насрещно движещите се превозни средства.
22
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Nick"В САЩ има такова правило. Поне в градовете в които съм пребивавал има кръстовища на които е разрешен десен завой на червено, изрично е написано."Ти не се ли усещаш, но не съм изненадан, че направиш разликата колко са строги закони там от тука. Бил казал каква е културата там! Моля?
21
1
 
7
 
! Отговори
Nick преди 5 години
До Анонимен 6Няма нужда човека да си връща книжката. В САЩ има такова правило. Поне в градовете в които съм пребивавал има кръстовища на които е разрешен десен завой на червено, изрично е написано.
20
1
 
22
 
! Отговори
До 17 преди 5 години
За да има нормално движение в София, трябват експерти, които да решат как да се организира движението и паркирането, а не това да го правят некадърните калинки на ГЕРБ в общинат и след всяка тяхна промяна и "оптимизация" да става по-лошо, както е вече години наред.
19
7
 
11
 
! Отговори
Чиновник преди 5 години
И досега беше разрешено. Ако човек се е позиционирал правилно в обществено-политически план, всичко е разрешено.
18
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само не разбрах защо се правят бус ленти, когато се ликвидират линиите на градския транспорт в София, а по все още неликвидираните от Фандъкова линии превозните средства на градския трансорт са много нарядко. Стои си празната бус лента и на половин час я мине, я не мине един автобус, а в същото време за останалите превозни средства е оставена една лента за направо, която е непрексънато задръстена.
17
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
хич не е нужен втори тунел та Люлин да се изсипва в центъра, нужно е да се направи околовръсното, и ринговите булеварди. Също така да се оправи ГТ. а даже и тодор Александров трябва да се намали на две ленти след Опълченска. А не всички коли да минават транзит по жълтите.
16
2
 
7
 
! Отговори
До 12 преди 5 години
Тунел към Стамболийски не е добра идея. Разстоянието е доста голямо, ще трябва къртицата на метрото да го прави, а и Стамболийски си е достатъчно запушен. Люлин си има втора връзка - бул. Сливница.
15
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На Сливница и К.Величков е ужасен десният завой. Ако спазваш правилото и не навлизаш в БУС линията, след завоя има спирка, колона за направо и трябва да изчакаш автобусите да мина. Уви, много хора правят нарушение, минават по БУС линията и ако искаш да се престроиш след края на БУС линията седиш и чакаш някой нарушител да те пусне.
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 1я се опитай да помислиш малко