Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!

Приходите от Синя и Зелена зона да се използват за обществения транспорт
Обновена: 6 ное 2018 16:56 | 6 ное 2018 14:00,
248
Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!
Снимка: архив "Булфото"

Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии.

Това посочи Теодор Караколев по време на представянето на доклада "Градоустройствена политика в София" на Експертния клуб за икономика и политика.

Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев.

Още по темата

Приходите от Синя и Зелена зона трябва отново да се използват за подобряване на обществения транспорт, смята Караколев.

"Повишаването на таксите от зоните носят ползи заради намаляване на натиска на трафика в центъра на столицата", смята той.

Проблемите на градоустройството изискват по-децентрализиран подход, отбеляза на свой ред Георги Вулджев.

"Настоящата роля на общината от гледна точка на централно ниво трябва да се намали на по-ниско ниво", настоя той.

Според него отрицателните ефекти от регулаторната тежест на пазара на имоти са повече от положителните ефекти и водят до повишаване на цените.

"Позитиви от ограничаване на регулацията са създаване на повече имоти, по-ниски цени, повече работни места", категоричен бе Вулджев.

По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


248
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
185
0
 
46
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 5 години
Настроиха нови блокове в тесните улички, в новите квартали направиха улиците тесни и без тротоари само и само за да се набутат повече блокове, и този чyкyндyp Вулджев говори за по-малко регулации и високо строителство!?
184
1
 
7
 
! Отговори
NB преди 5 години
Мислете му, спасявайте се/оправяйте се. Аз съм добре, моето градче си е състезателна писта, особено през ноща. Всичко младо бяга по големите градове и чужбина хаха.
183
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само в тази държава светофарите са тип "червена вълна". Светва ти зелено и докато стиглеш до следващия двеста метра по-напред и вече ти свети червено. И така докато минеш бул. Александър Малинов, дори да няма нито един автомобил, си изгубил едно десет минути в висене по светофарите.
182
0
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Задръстванията най-често се дължат на ненужни светофари, на светофари работещи в безумен режим, на ограничения на скоростта много под необходимото, на лошо определено еднопосочно движение, на стеснени улици заради паркирането на коли, заради липса на пароместа, заради платените зони за паркиране и т.н.
181
5
 
14
 
! Отговори
незапознат преди 5 години
Трябва да се има предвид , че проблемите със задръстванията в 90% от случайте са заради неправилно спрели "за минутка" ... един спрял за цигари/кафе и 10 човека губят 5 минути всеки един - почти един час , заради едно кафе от 50стотинки.
180
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трафикът не трябва да се намалява, малък е. Даже по времето преди 1989 беше значително по-голям. Тогава задръстванията бяха малко и колите вървяха. Сега пълзим, заради лошата организация на движението и паркирането. Това, че има стояща на едно място колона от коли, не означава голям трафик. Означава некадърност да се организира движението. Колко коли минават за примерно 10 минути по Цариградско шосе примерно пред хотел Плиска и колко биха минали, ако колите се движеха с до 110 км/час, както беше
179
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
намалението на трафика може да стане стане по два начина чрез разпределение на трафика или чрез създаване на алтенативен метод които да е по изгоден вариант и да бъде предпрочетен от по голяма част така че да се намали трафика по естествени причини, а останалите приказки като тези горе са да си чешат езиците, вярно че изпозват ненаучни методи но не е задължително да са учени за да чешат езиците напротив научния метод пречи защото трябва реално решение на задачата, а не просто да си чешат езиците
178
0
 
3
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Крайчо, мамин сладък. Не съди по себе си за другите. Те са нормални хора.
177
7
 
6
 
! Отговори
ДА преди 5 години
До ПровинциалистаСофиянец и шоп не е едно и също,защото софиянци няма!Те са по чужбина!В София са дошли провинциалисти,които се правят на софиянци,докато не си отворят устата.Някои вече дори са се научили да говорят правилно.Трагедията е ,че всички сме излезли от село,но селото не ще да излезе от някои!Защото има огромна разлика между селянин и ***!
176
7
 
19
 
! Отговори
Тиквунски данък преди 5 години
Хайде честито на шопите за новия данък. Кой си избира тиквуна той сега да си го сваля. Тиквуна е плод на гласовете на шопите и ромите
175
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не се притеснявайте - незаменими ора няма е казал Йосиф Висарионович! Меркелица си заминава а с нея и баце отича в канала. А от там и гепаджийте. Тогава гепаджийските калинки с които София е наводнена насилствено ще си заминат по родните места оти няма да има еврофонтани! Кат гледам талпата е вече пофготвен да ърли пешкира - просто трябва да има виновен.
174
2
 
40
 
! Отговори
учени мани, мани преди 5 години
"Експертния клуб за икономика и политика.Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев."Хахаха тия двамата са на Бойко силоваците от НПО-та, дето висят на държавния бюджет и получават по 70 000 000 млн. лева директно от хазната!Тия НПО силоваци ги ползват за обществен дебат, когато трябва да се вдигат данъци и такси- с " еко" загриженост!Не знам бг гражданите да са упълномощавали да ги представляват самобявили се НПО активисти- " еко, ***, прозрачни икономисти и т.н."!
173
7
 
21
 
! Отговори
Край преди 5 години
Интернет и демокрацията имат един ОГРОМЕН проблем - Идиотията заглушава гласа на разума. За да функционира демокрацията трябва критична маса разум в обществото - където я няма става българизация.
172
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знам защо тук някакви твърдят, че хората имали по 2-3 коли. Живея в Центъра на София, в блок от преди 1989 година, с 24 двустайни и тристайни апартамента и осем коли. Никой няма по две коли. При синът ми са 40 апартамента, 2-3-4 стайни, колите са 24, като два четиристайни имат по две коли. При дъщеря ми са 32 апартамента, 1-2 стайни и 8 коли.
171
7
 
5
 
! Отговори
Провинциалиста преди 5 години
Алоо добре изпипаното гражданче. За мене е едно също. Къде софия, там и шопия :D
170
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България, вкл. и София доста изостава по брой коли на човек от населението от средното ниво на ЕС, което означава, че колите ще се увеличават, трафикът също ще се увеличава. Проблемът е, че вместо кметове и общинари, в София си имаме пълни некадърници - Фандъкова и шайката й.
169
17
 
1
 
! Отговори
PV преди 5 години
Просто трябва да се направи една статистика на автомобилите(година на производство и evro категория) и анализ на най-натоварените участъци. На база резултатите да се каже , автомобили произведени преди 2010 или под категория evro 3 (например) трябва да плащат допълнителна такса ако искат да влизат в тези зони. low emission zone. По този начин ще се разпредели трафика. Ама не нашите играчи искат да цицат от всички.
168
1
 
17
 
! Отговори
Питам преди 5 години
А не може ли без такса? Просто де се регулира пътникопотока.
167
6
 
16
 
! Отговори
Провинциалиста преди 5 години
До бате Манчо : да се ограничи притока на капитал и чужди инвестиции за софия да видим тотава кой ще стъпи там въобще.
166
16
 
8
 
! Отговори
Бате Манчо преди 5 години
До ПровинциалистаДа се ограничи достъпа на неродени в София до града- ако не са по неотложни ангажименти-да паркират извън града.