Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!

Приходите от Синя и Зелена зона да се използват за обществения транспорт
Обновена: 6 ное 2018 16:56 | 6 ное 2018 14:00,
248
Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!
Снимка: архив "Булфото"

Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии.

Това посочи Теодор Караколев по време на представянето на доклада "Градоустройствена политика в София" на Експертния клуб за икономика и политика.

Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев.

Още по темата

Приходите от Синя и Зелена зона трябва отново да се използват за подобряване на обществения транспорт, смята Караколев.

"Повишаването на таксите от зоните носят ползи заради намаляване на натиска на трафика в центъра на столицата", смята той.

Проблемите на градоустройството изискват по-децентрализиран подход, отбеляза на свой ред Георги Вулджев.

"Настоящата роля на общината от гледна точка на централно ниво трябва да се намали на по-ниско ниво", настоя той.

Според него отрицателните ефекти от регулаторната тежест на пазара на имоти са повече от положителните ефекти и водят до повишаване на цените.

"Позитиви от ограничаване на регулацията са създаване на повече имоти, по-ниски цени, повече работни места", категоричен бе Вулджев.

По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


248
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
165
3
 
24
 
! Отговори
ined преди 5 години
Вместо да дигат таксите, да направят градския транспорт безплатен, ама няма да го направят щото ГЕРБ тогава не може да краде
164
17
 
17
 
! Отговори
Провинциалиста преди 5 години
Да въведат такса софиянец. Всеки който е роден в софия да плаща. Както и такса сяндурско плямпане, че като съм чувал как говорят шопите. Ужас....
163
5
 
7
 
! Отговори
лимонад преди 5 години
решението е съвсем просто и изисква само пари :)Просто се забранява спирането по всички улици в центъра. И Общината изпупува няколко парцела да направи паркинги. На паркингите да си прави ако иска и розова зона. Хем ще се създадат работни места за хора да събират такси за паркингите.
162
9
 
13
 
! Отговори
до 185 преди 5 години
А дали трафика се увеличава? Париж - намаление с 30% спрямо 2000 година. Лондон, Ню Йорк и тн. Ама *** какво си знае това си бае... То като най-голямото постижение в живота ти е това, че си си купил раздрънкан таралясник и мама и тата на село се гордеят с момчето "отиде в града, даже и кола си взе", нормално е да те втриса. Какво ще каже съседката Миче като разбере, че *** си е махнал колата?!
161
2
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
О божеееее, такса задръстване предложили... а такса дишане или такса вървене кога? Изпускат офертата на века?
160
1
 
51
 
! Отговори
Anon преди 5 години
Чета и се чудя... господата имат ли експертизата, за която... претендират? Не стига, че организацията на движението е неадекватна - резултати са видимите километрични задръствания. Липсва организация за паркиране - къде са подземните паркинги?... Къде е градския транспорт, който да бъде реална алтернатива на личния автомобил? В ликвидация... закриват се трамвайни трасета, колите на градския транпорт се движат нередовно... И после поредната такса щяла да разреши проблема. Ама друг път.
159
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Чиновниктрафика навсякъде по света се увеличава, само че в нормалните държави правят всичко възможно да облекчават проблема и развиват инфраструктурата в тая насока, докато у нас е точно обратното, един пример само ти давам зала Армеец близо 15 хиляди метса и паркинх за има няма 1000 коли, какво повече да коментирам
158
6
 
4
 
! Отговори
Чиновник преди 5 години
До 182Колите при вас са само четири защото явно само четири апартамента са населени, а останалите са празни. А трафика в София непрекъснато се увеличава от 2001 г. насам. И това сигурно защото има малко автомобили.
157
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ами като проблем са многото коли вдигнете данъка за 2-ра кола, какво ми слагате такса задръстване, все едно тая такса ще доведе до намаляване на задръстванията
156
2
 
17
 
! Отговори
До 178 Чиновник преди 5 години
Тук не му е мястото да разказваш вицове като 80% от домакинствата имали две коли и карали всеки ден. Живял съм в последните 15 години на 6 различни места в София и нищо подобно няма. Сега живея в нов блок в Центъра на София с подземен гараж с 18 апартамента и офиси на партера. Колите са 4 (четири) и няма домакинство с две коли. Същото беше и на предишните места, където съм живял.
155
18
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знам, на мен тези градски автобуси ми се струват все по-празни. Всеки иска кола да кара и да е баровец.
154
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма град по света с параметрите на София, в който да има проблем със задръстванията и с паркирането. София трябва да кандидатства за Гинес. *Параметри: гъстота на населението, брой коли на 1000 човека и среден брой изминати километри за година от една кола.
153
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Леле,каква прУстотия сътвориха "умниците" на бул Константин Величков ! - задръстването стана страшно- виновна е фандъкова и некадърните протежета от кол и въже довлечени в Столична община.Само за крадене стават и за нищо друго
152
17
 
7
 
! Отговори
Чиновник преди 5 години
До Писна миХайде стига с тези опорни точки, че колите в София били "малко". Няма как да са "малко", след като 80% от домакинствата имат минимум по две коли и ги карат всеки ден.
151
0
 
33
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Поредната фалшива новина. тези двамата не са учени, не са и експерти, а са журналисти. Предимството им е, че като журналисти могат да приказват безнаказано всякакви глупoсти, както и правят в случая. Задръстванията ги създадоха кметове и общинари, а сега дойде време и да ни таксуват, за това, което те направиха.
150
1
 
26
 
! Отговори
В преди 5 години
умрелата кметица Фъндъкова, сутринта 40 минути съм минавал 6 километра, защо около бул. Черни Връх и Парадайс Мол има ремонти ОТ ГОДИНИ !?!?!? Защо пуснах уж нов път с предимство до зоопарка, а днес като се излъгах да мина през него - отново затворен за ремонт!?И трябваше да се обикалям по в кварталните улички, където се разминавах с ТИРОВЕ, нещастна история !!!!!
149
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Както е тръгнало скоро ще има и такса тоалетна хартия ! - защото много ядем и с........
148
3
 
22
 
! Отговори
Писна ми преди 5 години
Личните коли в София са около 120-150 коли на 1000 човека. Общо всички автомобили в София (леки, товарни, автобуси и специални) са около 480 на 1000 човека, а не 620, както лъжат. Какво означава да се намалят наполовина колите в София, както тръби Край? Забраняваме на хората да имат лични коли. Забраняваме на фирмите да имат товарни коли, с които да доставят стоки и услуги, например хляб и мляко. Забраняваме линейки и пожарни и Край ще е доволен.
147
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
не само светофарите, погледнете какъв хаос цари с пешоходните пътеки, рисуват си ги как им падне и въобще нямат никакъв поглед за развитие на града, бъскат всичко в централната част и южните райони и става мазало
146
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако светофарите в София са синхронизирани правилно няма да има никакви задръствания а сега е пълна каша ! - примери колкото искате само трябва човек да се замисли.Обаче идеята е друга ! - задръстване и разход на гориво,накладки,съединители,гуми и т.н.