НПО: Държавата иска да ограничи тротинентките

Има натиск срещу този вид еко транспорт, смятат почитателите им
13 ное 2019 11:11,
52

Задължителни каски, не повече от 25 километра в час и забрана за движение по тротоарите. Това са част от предложените нови правила за движение на електрическите тротинетки. Промените по един или друг начин ще засегнат и велосипедистите.
Още по темата

Ще заработят ли новите правила и защо от някои неправителствени организаци смятат, че част от предложенията не са ефективни?

"Не ни удовлетворява желанието на държавата да ограничи този нов вид екологичен транспорт - това се състои в ограничението на броя на тротинетките за споделено пътуване", коментира председателят на Българската асоциация на електромобилност Владислав Стоицов в "България сутрин".

По думите му контролът за използването на тези тротинетки се размива, защото спрямо предложенията, ако се движиш по велоалея и си в нарушение, ще те санкционира общинска полиция, а ако се движиш най-вдясно на пътя и нарушаваш правилата, ще бъдеш санкциониран от КАТ.

Другото предложение, срещу което се борят от Асоциацията за електромобилност, е задължителното носене на каска.

"Ние винаги препоръчваме използването на каска, но това не трябва да бъде изискване в закона. Когато се движи водач с каска, автомобилите се движат по-близо за него. Също така това е средство за градска мобилност. Използваш тази тротинетка от точка А до точка Б. Не може да се ограничи това нещо", допълни Стоицов.

Предлага се каските да станат задължителни и за велосипедистите.

"Каските не бива да бъдат задължителни и никъде в Европа не са, тъй като е много по-добре животът на велосипедиста да бъде опазван чрез по-безопасни улици, ограничаване на скоростта на автомобилите и изграждане на велосипедна инфраструктура", коментира Радост Петрова от сдружение Велоеволюция пред Bulgaria ON AIR.

Според нея законодателят има предвид софийските условия и законовото изискване, както е формулирано в момента, предполага, че то няма да се спазва навсякъде.

Тя обясни, че има изследвания, че законовото задължение за носене на каски не носи повече безопасност за велосипедистите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
5
 
25
 
! Отговори
ММ преди 4 години
Също така има изследвания, че в екологично отношение това не е никакъв екологичен транспорт. Краткият живот на батериите и високите разходи за рециклирането (или въобще нерециклирането) обезсмислят т. нар. екологичност. Според мен това са бизнес- интереси от фирми, които наливат пари в разни НПО-та, които обикновено от това се изхранват. :-)А тротинетките са много опасни, заради тези, които ги карат и по начина, който ги карат.
4
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Може и да е екологичен, но за мен е много опасен. Особено с подобно сваляне на тротинетките на уличното платно заедно с коли, камиони и автобуси, пък било то и най-дясно на платното. Но и по алеите се движат с висока скорост. А някъде дори няма алеи или се припокриват с тротоарите. За мен тротинетките са за парка и то под формата на забавление / спорт и то не електрически
3
14
 
13
 
! Отговори
Бау преди 4 години
Каските трябва да са личен избор. Това да ги налагат е, за да откажат хората от колела и тротинетки ... И какво да кара кола ли ? Имаме нужда от още коли наистина ...
2
2
 
6
 
! Отговори
гост преди 4 години
Държавата трябва да се грижи за хората си. Дори и за ония 80% !
1
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
в немско правилата са - забранено за под 16 годишни , забранено е да се возят по двама и трябва да се движат само по велоалеите които са обозначени . това е няма каски , жилетки и тем подобни глупо.