Няма край: Жълтите павета пак пропаднаха, отново ремонт на ремонта

ГЕРБ, които го започнаха, сега обвиняват Терзиев
6 мар 2024 11:55, Петър Бойчев
181
Няма край: Жълтите павета пак пропаднаха, отново ремонт на ремонта
Снимка БГНЕС

Продължава безкрайният сериал с пренареждането на жълтите павета пред Народното събрание. ГЕРБ, които забъркаха кашата с този и с много други некачествени ремонти в столицата, обвиняват обаче за проблемите сегашния кмет Васил Терзиев.

Пропаднали участъци, големи фуги и клатещи се павета – така изглеждат емблематичните жълти павета, показа камерата на Би Ти Ви. Телевизията припомня, че последният "ремонт на ремонта" на паветата е приключил преди около половин година. Въпреки това обаче от настилката вече стърчат металните пластини, с които предишният кмет Йорданка Фандъкова смяташе, че драмата с "плаващите" павета ще се реши. Това не се случи, а железата в момента пукат гумите на автомобилите и изнервят шофьорите.

Преди през 2023 г. да се извърши "ремонта на ремонта"  с полагане на железни винкели през 10 м, от екипа на Фандъкова извършиха тест на малък периметър и обявиха, че новата технология на редене е проверена и сигурна.    
"При последния ремонт беше сформирана работна група. Експертите дадоха своето становище, че не може да се излива специална смола, която да държи паветата в гнездата им. Затова трябваше да се намери друг работещ вариант. Така се мина към използването на тези метални шини“, каза общинският съветник Антон Хекимян от ГЕРБ. Вместо да припомни, че тази технология бе избрана и защитавана от екипа на Фандъкова, Хекимян се опита изцяло да прехвърли топката на ПП/ДБ/"Спаси София", като попита какво те ще предприемат. Общинският съветник от ГЕРБ обяви, че при сключването на договора за ремонт от Фандъкова със строителната компания "Трейс Груп Холд" е заложена клауза за глоба в размер до 5 млн. лева и попита дали тази глоба е наложена.

„Г-н Хекимян, бих ви посъветвал да се научите да поемате отговорност за проблемите, които са вследствие на решения, взети от ГЕРБ. Много е удобно да застанете зад експертите – едни хора, които са анонимни и не носят отговорност за начина, по който се развива София и по който се правят ремонтите. Това, което виждаме тук, е порок на управлението през последните 17 години“, отговори Стефан Спасов от ПП-ДБ-СС. Той поясни, че фирмата е глобена и се търси решение на проблема. Вероятно металните лайсни ще бъдат извадени, която ще наложи трасетата с жълти павета отново да се ремонтират.

„Със сигурност решението минава през реконструкция. И тук се появяват няколко въпроса. Проектът е на ГЕРБ – те го започнаха и това е наследството, което оставиха. Колкото и да им се иска да се държат като „паднали от едно дърво“ и нямащи нищо общо с управлението на София – това не е вярно“, коментира общинският съветник Войслав Тодоров, който е от коалицията на БСП.  

Пренареждането на жълтите павета започна през юли 2022 г. като част от ремонта на Зона 4 от центъра на София. Този ремонт всъщност започна през 2018 г., но първоначалните дейности бяха преустановени след по-малко от година – пак заради грешки в проектирането и изпълнението. При рестарта за изпълнител бе ицбрана добре известната на софиянци „Трейс Груп Холд“. Тя бе обявена за победител в търга за Зона 4 с оферта от 15,7 млн. лв. без ДДС и срок на изпълнение 300 дни, припомня "Сега".

През есента на 2022 г. движението по пренаредените жълти павета бе пуснато за първи път, но скоро след това те се разместиха. Стигна се до втори ремонт през лятото на м.г., който обаче вече също даде дефекти. Сега очевидно се задава и трети.     
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


181
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нищо де, сега Терзиев ще ни покаже как се ремонтират жълти павета. Ще си вземем пуканки и ще гледаме.
23
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Честита Промяна!
22
2
 
6
 
! Отговори
Баба и дядо преди 2 месеца
Оферта за нареждане на тия павета без пари.не харчете народна пара,ние сме готови ,без оферта,без пари .
21
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
или направете тая зона пешоходна, както беше навремето или положете друга настилка, когато са полагани тези павета въобще не е имало подобен интезивен автомобилен трафик, отделене въпрос е че така са се излъскали отгоре че и за пешеходци не са подходящи
20
6
 
11
 
! Отговори
Еврото Пепи преди 2 месеца
Без мавзолея на Гошо Димитров паветата си губят ефекта.
19
5
 
6
 
! Отговори
Българин преди 2 месеца
Оставка, ***!
18
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тези павета станаха символ на Прехода. 35 години мъка, некадърност и разруха.
17
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Щеше да е смешно ако не е тъжно. Новоизлюпените демократи наистина освен да рушат се оказват неспособни да направят нещо. Дори един ремонт! Има ли нещо напревено след 1990, което да е изкарало до днес? Да видим кога тунела до Благоевгрд ще стане за ремонт. Добре, че не са строили виадуктите на Витиня.. да бяха паднали досега
16
2
 
17
 
! Отговори
Аз преди 2 месеца
СЕга е шанса на новият кмет да блесне!
15
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да го бяха асвалтирали тоя участък. Милиони щяха да се спестят. А и асвалта е по-гладък и по-лесен за поддръжка от паветата.
14
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аз си затискам Зелето с две жълти павета.Зелето ми е перфектно.
13
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
То вече не останаха читави хора един пирон да направят,ние искаме да пренареди едни стогодишни павета за което се изисква,майсторство и умения каквито тук ги няма!
12
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Защо не ги махнат, да ги занесът в музея на социализма и да положат асвалт та да се прилючи с тази мъка.
11
2
 
41
 
! Отговори
Не че нещо преди 2 месеца
То няма майстори вече за тия неща. И за каква нова технология на полагане се говори? Паважи на по 2000 години и до днес са перфектни.
10
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Толупа,вожда на ГРОБ веднага да вземе мерки.
9
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това е защото гении като Лена на Киро Простото минават и паркират там с огромни джипове, разкарайте тези павета и измислете нещо по-добро.
8
17
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тази настилка е била актуална преди 100 години, когато са се движили файтони. СМЕНЕТЕ Я с нещо съвременно, подходящо на транспортен парк, натовареност и товароносимост за 21 век дебилли!
7
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да са живи и здрави всички от фирма артекс барабар с началника си Бойко Борисов и бившия кмет Фандъкова !!! хайде отново на ремонта:)))
6
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
по добре един жълт асфалт да бехте изляли , никога няма да ги наредите както са били първия път
5
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
След петгодишната одисея и похарчването на десетки милиони лева,не е лошо да вземете да ги асфалтиране тия павета и отгоре да направите някакъв камуфлаж във вид на Жълти Павета!