КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!

Драстично завишаване на санкциите, обещава Московски
Обновена: 22 ное 2017 08:42 | 22 ное 2017 08:37, Петя Славова
93
КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Жестока секира очаква нарушителите на правилата за движение по пътищата. В момента се обдъжда драстично завишаване на санкциите за джигитите, стана ясно от коментар на транспортния министър Ивайло Московски.

"Всички институции полагат и към момента и предстои да се положат допълнителни усилия, за да се преборим със смъртта по пътищата. Всички системи за безопасност, които притежава едно превозно средство, не биха били достатъчни, ако водачът, който го управлява няма в поведението си инстинкт за самосъхранение", коментира пред bTV Московски, коментирайки спешната среща в неделя, свикана от премиера Бойко Борисов заради катастрофите с много жертви край Микре.

"Участъкът край Микре е много опасен и когато се приемат рискови изпреварвания, се случват такива неща. Дори аз съм пострадал в катастрофа точно там. Ударът беше сериозен, колите се движеха с 80/90 и една кола реши да изпреварва колона, но не успя и ни удари челно.

Водачът й бе с два счупени крака. Аз бях със 4 счупвания на ръката. Всички бяхме потрошени", призна Московски.

"Имаме огромен призив към всички водачи на моторни превозни средства максимално да спазват правилата и да мислят за живота на хората на пътя. Ние губим толкова много хора всеки божи ден от такива катастрофи, че не ни трябват природни катаклизми. Губим и много млади хора, на които им предстои да получат много от живота", каза още той.

"Както вече казахме, ще искаме автобусите да имат видеорегистратори. Ще задължим превозните средства, които нямат фабрични колани, да се оборудват с такива. Решихме да ограничим годините на превозните средства, които извършват обществен превоз. Ще бъдат преразгледани много от наказанията за превишена скорост - мислим на момента вече да се свалят номерата на аботмобилите", добави министърът. Той заяви, че не знае защо родните водачи спазват правилата за движение по пътищата в чужбина, а тук забравят за всички закони и забрани. "Може би там санкциите са по-сурови, явно и тук трябва да са", призна министърът.

Междувременно стана ясно, че България е на първо място по загинали на пътя на глава от населението в ЕС. На 1 млн. жители на страната ни през 2016 година се падат 99 жертви на пътни произшествия – почти двойно повече от средното за ЕС, показват данни на Евростат, които се оповестяват на фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни,  които само в Ловешко взеха над 10 жертви.

Веднага след нас в черната статистика за най-смъртоносните пътища е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).

Още по темата

Като общ брой на загиналите в катастрофи Франция е на първо място през 2016 година с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя. От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. Отличници са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.

Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като през тази година у нас на пътя са загинали 1114 души.  Най-тежка е 1994 година с почти 1400 жертви на катастрофи.  За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 година, а рязък спад има от 2010 година с исторически минимум от 601 загинали през 2012 година и 2013 година.

От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново. Така и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи,  все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.

Според данните на КАТ само в девет пътни участъци за първите девет месеца на 2016 година са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване, пише "Монитор".

Само 8% от жертвите на пътя в ЕС са загинали на магистрали. 37% са в градовете, а 55% по селските пътища. 46% от жертвите са изгубили живота си в коли, 21% - като пешеходци, 14% са мотористи, 8% са велосипедистите. Европейската комисия отбелязва, че на всеки убит на пътя, се падат много повече сериозно пострадали със сериозни последствия за здравето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
1
 
10
 
! Отговори
Арести за министри преди 6 години
НАд 80% от ослепените от ХАлогенни фарове водачи не виждат добре денем и нощем.ХАлогенните фарове са забранени от ЗАКОНА Освен в случаите на силен снеговалеж и гъста мъгла.Престъпника МОсковски да отговаря защо КАТ И ДАИ принуждават водачи да карат с включени халогенни фарове.
69
1
 
2
 
! Отговори
АРЕСТИ НА МИНИСТРИ преди 6 години
СЛужители на КАТ Пишат НАГЛО ПРЕСТЪПНИ АКТОВЕ И РазОРЯВАЩИ ГЛОБИ АКО СПАЗВАТЕ ЗАКОНА.НАглия престъпник МОСКОВСКИ И НЕГОВИТЕ СЪУЧАСТНИЦИ КРАДАТ МИЛИАРДИ ОТ НАРОДА ПОДАВАТ ЗАГИНАЛИ В КАТАСТРОФИ..
68
1
 
2
 
! Отговори
ЛИквидация на КАТ преди 6 години
НАгли престъпници на власт отличат вниманието на народа от кражби за десетки милиарди годишно чрез КАТ.КАТ вместо да СПАЗВА ЗАКОНА принуждава милион водачи да уврежда тежко земят ас включени фарове денем вкл против мъгла ..Всички катастрофирали са били ослепени или заслепени с НАГЛО ВРЕДНИ ФАРОВЕ денем и нощем ЗАРаДИ КАТ>
67
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А пешеходците кога ще вземат най- сетне да ги глобяват,пълно със самоубийци сред тях
66
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Има и друг начин за събиране на глобите- замяната им със затвор. Ако глобата е да кажем 500 лв. и човека не може или не иска да я плати да се замени с 1 месец затвор, ако е 1 000 с два. Тази система я има в доста държави. Сега се пишат глоби на ромите за стотици и хиляди лева за незаконен дърводобив и на всички е ясно,че те не могат да ги платят дори и да искат.
65
1
 
14
 
! Отговори
Симеонов преди 6 години
Размера на глобите не решава проблема.По-важното е максимално количество от нарушенията да се регистрират и като се наложи глоба,да се събира.С тази полиция,с тази администрация и най-вече с този съд само се имитира дейност.В белите държави де що е кръстовище има камери,пътищата са биг брадър камера до камера,а глобите се събират безжалостно.В Англия например,в провинцията държавата е сключила договори с частни фирми да гледат камерите и да събрат глобите,срещу процент, ха избягай от частника
64
1
 
9
 
! Отговори
до 63 преди 6 години
До АнонименАми не, няма да помогне. Глобите ще си ги платят малцина, такива наивници като мен, дето не биха дали двайсетачка от принципни съображения. Най-тъпите *** обаче ще си минат със стандартното "ами сега какво правим".
63
3
 
15
 
! Отговори
джигит преди 6 години
Защо ли единствената мисъл на управниците е как да глобяват повече? Прости те вземат парите, за тях е изгодно всички да са джигити, да валят глоби а движението .... Майната му.Дали не е по добре да се помисли как да се улесни движението, да изчезнат ограниченията на прави участъци и знак 50.... Да се научат тираджиите да спрат и да пропуснат колоната... Никой не мисли за 50те коли колона и защо я има? Всички искат само да накажат изнервения човек дето е решил да изпревари....
62
7
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Глобите трябва да са обвързани със средната работна заплата, и като абсолютна стойност трябва да са поне десет пъти по-високи от настоящите. Защото мръсните шоферски парцали не разбират от нищо друго, при тях логическият апарат е много залинял от редовно кесене в задръствания.
61
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мислисе само за увеличения на глогите, а това е чисто печалбарство за държавата. Слабата подготовка на младити/новите/ водачи е основният проблем. За един час кормуване в София едва ли може да измине повече от 15 километра, Вие решете дали този нов водач с книжка и 250 коня кола е адекватен зад волана. Защо велосипедистите не плащат гражданска отговорност, те са също участници в движението.
60
1
 
9
 
! Отговори
бор преди 6 години
осъдеби убийци не могат да затворят, какво остава за превишена скорост. И смъртно наказание да вкарате, като има 3 пътрулки за 300км.,
59
1
 
4
 
! Отговори
Веско преди 6 години
Пропуснах да спомена жестоката мярка-видеорегистратори на автобусите! Моменталически ще секнат нарушенията.
58
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Където не са оправени пътищата, не стават и смъртоносни катастрофи.Дупки трябва да има по асфалта! А не като сега - щом ниски автомобили (като спортни например) могат да се движат със 100км/ч значи ПЪТИЩАТА СА ПРЕКАЛЕНО ХУБАВИ.Явно заслужаваме да караме по пътища, по които не можем да вдигнем повече от 60км/ч. Така поне ще си опазим живота и няма да даваме пари за глоби!
57
2
 
12
 
! Отговори
Събираемоста глупако преди 6 години
Събираемостта ***, какво като увеличите глобите. Преди месец се похвалиха, че връчили на един джигит глоби за 26 хиляди лева. КАТ да му вдигне паметник или поне да му разлепи снимката на табла "Наша гордост". Какво като му сте връчили глоби за 26 хиляди, да не би да сте му събрали 26 стотинки? Какъв е процента на платилите глоби от преминаващи чужденци, по ваши данни 5% си ги плащат. Смях за новите Ви мерки.
56
0
 
5
 
! Отговори
отговор преди 6 години
До HeinrichHimmlerНе е забранено спирането, а карането в аварийната лента!
55
0
 
9
 
! Отговори
коментар на цитат... преди 6 години
"Той заяви, че не знае защо родните водачи спазват правилата за движение по пътищата в чужбина, а тук забравят за всички закони и забрани."Ами като не знае, да му обясня, че в чужбина санкциите, каквито и да са, СЕ ПРИЛАГАТ!!! А тук КАТ са само регистратори на ПТП, ранени и загинали. А работата на катаджиите трябва да е превантивна! Като спреш накакъв бързак пет пъти за по 15 минути, защото кара с превишена скорост, дали после пак ще бърза толкова?
54
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
а кога ще оправят пътищата ,, само ограничения и камери ,,,всеки иска да дава глоби
53
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Интересно, белята става на ремонтирани и добре направени участъци. Ако има дупки и неравности никой няма да си чупи зорлем колата, но като е хубаво и гладко - много хора са склонни да си счупят главата. Т.е. според мен СКОРОСТТА УБИВА.АЛКОХОЛЪТ СЪЩО!
52
2
 
5
 
! Отговори
Веско преди 6 години
Не го познавам Московски, но явно е от онези 80% дето се възмущавахте. Значи вземат книжката (ако има), връчват огромна глоба (ако си на адреса си), снамат колата от регистрация (каквото и да означава това) и нека да обясни накрая все пак. Кое от изброените и как всъщност ще спре ***** като се напие да подкара колата и да убие човек.
51
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"В момента се обдъжда драстично завишаване на санкциите за джигитите" Според мен много по-ефективно е да се обсъжда драстичното завишаване на събираемостта на вече наложените санкции....