КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!

Драстично завишаване на санкциите, обещава Московски
Обновена: 22 ное 2017 08:42 | 22 ное 2017 08:37, Петя Славова
93
КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Жестока секира очаква нарушителите на правилата за движение по пътищата. В момента се обдъжда драстично завишаване на санкциите за джигитите, стана ясно от коментар на транспортния министър Ивайло Московски.

"Всички институции полагат и към момента и предстои да се положат допълнителни усилия, за да се преборим със смъртта по пътищата. Всички системи за безопасност, които притежава едно превозно средство, не биха били достатъчни, ако водачът, който го управлява няма в поведението си инстинкт за самосъхранение", коментира пред bTV Московски, коментирайки спешната среща в неделя, свикана от премиера Бойко Борисов заради катастрофите с много жертви край Микре.

"Участъкът край Микре е много опасен и когато се приемат рискови изпреварвания, се случват такива неща. Дори аз съм пострадал в катастрофа точно там. Ударът беше сериозен, колите се движеха с 80/90 и една кола реши да изпреварва колона, но не успя и ни удари челно.

Водачът й бе с два счупени крака. Аз бях със 4 счупвания на ръката. Всички бяхме потрошени", призна Московски.

"Имаме огромен призив към всички водачи на моторни превозни средства максимално да спазват правилата и да мислят за живота на хората на пътя. Ние губим толкова много хора всеки божи ден от такива катастрофи, че не ни трябват природни катаклизми. Губим и много млади хора, на които им предстои да получат много от живота", каза още той.

"Както вече казахме, ще искаме автобусите да имат видеорегистратори. Ще задължим превозните средства, които нямат фабрични колани, да се оборудват с такива. Решихме да ограничим годините на превозните средства, които извършват обществен превоз. Ще бъдат преразгледани много от наказанията за превишена скорост - мислим на момента вече да се свалят номерата на аботмобилите", добави министърът. Той заяви, че не знае защо родните водачи спазват правилата за движение по пътищата в чужбина, а тук забравят за всички закони и забрани. "Може би там санкциите са по-сурови, явно и тук трябва да са", призна министърът.

Междувременно стана ясно, че България е на първо място по загинали на пътя на глава от населението в ЕС. На 1 млн. жители на страната ни през 2016 година се падат 99 жертви на пътни произшествия – почти двойно повече от средното за ЕС, показват данни на Евростат, които се оповестяват на фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни,  които само в Ловешко взеха над 10 жертви.

Веднага след нас в черната статистика за най-смъртоносните пътища е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).

Още по темата

Като общ брой на загиналите в катастрофи Франция е на първо място през 2016 година с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя. От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. Отличници са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.

Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като през тази година у нас на пътя са загинали 1114 души.  Най-тежка е 1994 година с почти 1400 жертви на катастрофи.  За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 година, а рязък спад има от 2010 година с исторически минимум от 601 загинали през 2012 година и 2013 година.

От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново. Така и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи,  все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.

Според данните на КАТ само в девет пътни участъци за първите девет месеца на 2016 година са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване, пише "Монитор".

Само 8% от жертвите на пътя в ЕС са загинали на магистрали. 37% са в градовете, а 55% по селските пътища. 46% от жертвите са изгубили живота си в коли, 21% - като пешеходци, 14% са мотористи, 8% са велосипедистите. Европейската комисия отбелязва, че на всеки убит на пътя, се падат много повече сериозно пострадали със сериозни последствия за здравето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
1
 
20
 
! Отговори
Джигит преди 6 години
Какво е това джигит? На изкачване по път със завой двама "умници" последователно изпревариха тир, който караше с 50, а те с около 60. Нижат се по завоите до тира, докато изпреварят и е чист късмет, че нямаше насрещен автомобил. Аз изчаках да дойде прав участък без движение и ги изпреварих всички със 120 км/ч без да застрашавам никой.Аз ли съм джигита и аз ли застраших другите? Без култура на шофиране, дори всички да караме с 50, пак ще се трепем.
49
0
 
11
 
! Отговори
Поручика Балканец преди 6 години
1. Ще има ли секира за служителите на КАТ които продават шофьорски книжки?2. Ще има ли секира за шефовете в МВР които назначават корумпирани служители?3. Ще има ли секира за контролните органи на КАТ за затваряне на очи пред тежки нарушения на Правилника за движение по пътищата срещу рушвет?4. Ще има ли секира за шефовете на КАТ, които покровителстват корумпирани служители?5. А дали корупцията в КАТ, полицията и съда не е първопричина за касапницата на пътя?
48
0
 
7
 
! Отговори
КАТ - ужасТ и шок преди 6 години
секира мекира ... КАТ само си приказва и подобни "новини" са само спекулации и слухове :)Нито една мярка от последните години не се реализира и изпълнява по всеобщо прокламирания начин .. нито зимните гуми са задължителни, нито се спират колите на пияндетата, нито нищо ... винаги се оказва, че изключенията са повече от общото и реално всичко е пунта мара. Само фаровете са задължителни в тази държава :)
47
1
 
11
 
! Отговори
Шаран-БГ преди 6 години
Неприятно е, когато пред теб МПС-то се движи с ниска скорост и нямаш възможност за изпреварване ! Особено като гониш график, определен час . За магистралите обаче е написано в Правилника, че по нея могат да се движат МПС, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км/ч. Т.е. в дясната лента на магистралата всеки може да се движи с 55 км/ч. и никой няма право да роптае ! Даваш ляв мигач отдалеч, престрояваш се в лявата лента, преминаваш покрай "костенурката" и отново бягаш в дясно !
46
2
 
20
 
! Отговори
Аз преди 6 години
Жалко е аз да обяснявам на министъра каква е разликата между България и чужбина, но......В Германия ако до един месец не си платиш глобата влизаш затвора, а в България години не могат да ти връчат акта, а за плащане въобще не говорим!
45
3
 
13
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 6 години
Всъщност народе, не е ли време водачите на ППС да се организират най-накрая на един протест, и този път ние да затворим София, вместо Фандъкова и да не си мръднем колите от НС, докато не започнат да се взимат адекватни решения. Защо сме длъжни да търпим произвола, за да видиш ли не разваляме хатъра на Бойко за европредседателството. Значи ние можем да правим реверанси, обаче от властта не могат ?
44
2
 
10
 
! Отговори
50 годишен преди 6 години
То изобщо животът в България е много опасен! Трябва внимание, хитрост и най-вече много късмет за да оцелееш няколко десетилетия. Ако бях по-млад, бих се изнесъл веднага. Не си струва да се гърчи човек тук.
43
4
 
5
 
! Отговори
Неук с мнение преди 6 години
Колкото по-голям размер има глобата за скорост, толкова по-евтино излиза на джигита да си закупи качествен радар детектор. Моят се изплаща за едно пътуване от Бургас до София - в едната посока.Колкото до последните катастрофи - ами пак си слагайте зимните гуми при есенни температури и наводнени пътища. Караме неподходящи за нашите условия зимни гуми ( такива за мокър сняг и киша, а не такива за сняг и лед при -20 гр. А и няма понятие несъобразена скорост, а има лоши пътища и неадекватни знаци.
42
1
 
4
 
! Отговори
петко преди 6 години
защо не глобят Бойко защото прави магистрали само в южна България а в северна самообещания . след като само 8 са катастрофите по магистралите. докога при пенсий 200 щеналагат глоби от 1000.пълнят само бюджета. Дамине МВР към М.Ф.
41
3
 
6
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 6 години
До АнонименАбсолютно прав си, уикендът 3 тира изпревархава голф на магистралата, който караше със 70 км в час в дясна лента, създавайки предпоставки за ПТП. Като те е страх да караш , не караш, като видиш,ч е има опашка зад теб, отбиваш в лентата и пускаш останалите водачи, ама на й си, нали забраниха спиране в аварийната лента, нашите умници!
40
0
 
16
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 6 години
Значи явно не става само с глоби, защо не седнат да направят една магистрала за северна България, а сега глобите ще увеличават.. глобите не спасяват човешки животи!Какви джигити 9/10 полицейски поли не подават мигачи, движат се с изключени светлини и гледат лошо зад волана, говорейки по телефона! Прекрасен пример, особено за младите водачи на пътя!
39
7
 
7
 
! Отговори
Бедния българин преди 6 години
Взел книжка от 6 тия път и станал шофер :). Кара таралясник от 80 и 90 те , мисли че е над закона.До кога ще се издават книжки по тоя начин ? Шоферските школи лапат като лека жена тия пари. Кога ще видите ром или турчин в У кола ?
38
3
 
9
 
! Отговори
1 преди 6 години
Да добавя и примера - как шофират сладурите от НСО. Джигитите са бледо подобие. И аз се уча от по-знаещите. Газ до тенекията..
37
0
 
10
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Колкото повече се увеличава размерът на наказанията, толкова по-рядко КАТ прилага закона. Ако сега КАТ санкционира за 1 на около 100 хиляди нарушения, то ако наказанията се вдигнат двойно, КАТ ще санкционира при 1 на 200 хиляди нарушения, т.е. самио след катастрофа. В това е проблемът - КАТ не прилагат закона.
36
1
 
7
 
! Отговори
Факт преди 6 години
В България всеки ден се правят над 200 милиона нарушения по пътищата, а КАТ санкционира при 1 на 100 хиляди нарушение и то много често след катастрофа. По 10 лева да е глобата за нарушение, КАТ може всеки ден да глобява за 2 милиарда лева. Вместо това КАТ санкционира 2-3 хиляди нарущители на ден и се хвали колко много работи. Би трябвало заради неработещият КАТ някой от най-високо ниво да подаде оставка, а не да казва, че не знае защо шофьорите ни са примерни в чужбина.
35
0
 
23
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Наказанията по Закона за движение по пътищата отдавна станаха несъразмерно високи в сравнение с наказанията в другите закони и би трябвало да се намалят, а не да се увеличават. Знае се, че огромните наказания не спират нарушителите, а ги спира само неизбежността от наказанията. Вместо това 28 години слушаме как щели да спират "джигитите" с огромни наказания, а реалността е, че с увеличаването на наказанията се увеличават и нарушенията.Докато КАТ пише закона, а не го изпълнява така ще бъде.
34
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имам един познат с десетина фиша, които не е платил, те са изтекли по давност, и сега има златен талон, който размахва навсякъде и постоянно се подиграва с КАТ!Така че, новите глоби на Московски, пак ще ги плащат само баламите, а джигитите на пътя не са от тях
33
1
 
21
 
! Отговори
Контрол трябва преди 6 години
Законите и сега ги има, но няма кой да следи за тяхното спазване, за това нашите "джигити" си правят каквото искат! В чужбина спазват правилата и ограниченията, защото знаят, че няма да минат "метър"!!!КОНТРОЛ ТРЯБВА! Изкарайте на пътя всички патрули за да си вършат работата не само да чакат от заплата до заплата, а да свършат малко работа.Всеки ден виждам хиляди нагли изпълнения по улиците на София и ме е яд, че точно в този момент няма патрулка да ги сгащи.
32
13
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да започнат да глобяват и тези, които карат с под разрешената скорост. Не може на главния път София - Варна да караш с 60км/ч, образувайки километрични колони след теб! Такива хубавци, които сигурно си мислят,че карат безопасно дори тировете ги изпреварват и стават предпоставки за тежки катастрофи. По Хемус пък редовно се кара с 90км/ч при ограничение 140. Не са виновни само изпреварващите! Няма я културата на поддържане на нормална средна скорост на движение.
31
1
 
19
 
! Отговори
Бам Бам преди 6 години
За последните години това е може би десети път, в който КАТ увеличават глобите, за да укротят джигитите. И резултатът е един и същи - никакъв, но водещ до следващо предложение за увеличение. Катаджийската глава е пълна само с мечти за мангизи и бръмбари. Как не се намери човек да предложи нещо градивно, нещо различно от глоби?! Ясно е, че българинът разбира само от глоби, но също така е ясно, че в случая и това не действа. Защо не опитат да пипнат по пътищата нещо, например ..?