Епична сага: 1370 км магистрали по план, а в реалност – само 777 км

От общо девет планирани магистрали напълно завършени са само четири
5 фев 2018 09:14,
114
Епична сага: 1370 км магистрали по план, а в реалност – само 777 км
Снимка: архив, Reuters

Изграждането на магистралите в България е една епична сага - изграждани от много правителства, бавно, трудно и нестабилно.

Общо девет са предвидените за изграждане автомагистрали в страната ни, а общата им дължина е 1370 км.

Към днешна дата обаче завършени и пуснати в експлоатация са едва половината от тези километри (777 км), а други 32 км са в строеж, пресмятат от Съюза на българските автомобилисти.

Още по темата

През 1964 г. българското правителство взема решение за изграждане на автомагистрален пръстен, който да се състои от магистралите "Тракия", "Хемус" и "Черно море". Изпълнението на този план започва с изграждането през 1973 г. на пътните отсечки София-Ихтиман и Варна-Девня. Демокрацията заварва едва 274 км готови магистрални пътища, изградени при социализма, т.е. средно по 17 км на година, пише "Дарик".

В следващите 16 години до влизането на страната в ЕС през 2007 г. са построени още около 150 км, което прави средно по 9,3 км на година, показват сметките.

"Бумът на магистралното строителство" е през 2015 г., когато са пуснати в употреба цели 124 км. Тези участъци обаче са започнати да се строят по различно време и при различни правителства.

Деветте магистрали са "Тракия", "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море", "Люлин", "Калотина", Северна скоростна тангента на София,  Велико Търново - Русе. В началото на 2018 г. обаче картината на магистралния пръстен показва само четири напълно завършени магистрали. Тяхната обща дължина е около 512 км.

Най-дълго е трасето на магистрала "Тракия". Нейните 360 км са били строени цели 42 години. 100% в експлоатация са още "Марица" (117 км), "Люлин" (19 км), както и Северната тангента (16,5 км).

През настоящата година управляващите обещават да започнат да се строят нови участъци по магистрала "Хемус". Това са отсечките между Ябланица и Боаза (9,3 км) и Буховци-Белокопитово (16 км). Тези участъци трябва да бъдат готови до 2020 г. Това обаче няма да облекчи особено шофьорите, защото ще останат за изграждане още над 220 км трасе. Към момента са изградени участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна - или общо 165 км.

Другият приоритет на правителството за 2018 г. е автомагистрала "Струма", като очакванията са, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде готов до края на настоящата година. До средата на годината пък ще трябва да се избере изпълнител за най-тежкия участък - през Кресненското дефиле.

Започва подготовката за строителство и за други две магистрали "Калотина" и "Велико Търново-Русе", допълват от СБА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Василев...БраДски народи?Я марш в първи клас!
47
2
 
14
 
! Отговори
Кочо преди 6 години
Доста ограничено мислите и се плюете на комунисти и демократи, гледайте реално, че е все тая каква е властта, хората сме същите, българи. Проблема е в нас, ние сме управляващи и народ, все сме българи, това ни е проблема. Законите са ни хубави, ние не сме, че не ги спазваме. Мързеливи сме и не изграждаме нищо. Тези които не са, те са си добре, който си работи и се опитва да изплува, в 90% успява. Другите могат да реват и да чакат на готово, някой да ги "оправи".
46
1
 
2
 
! Отговори
ни са знай преди 6 години
Управниците сега имат проблем с това, как да оправят министъра на транспорта, а някой си ги занимава с транспортни проблеми.Я се замислете малко, повече разум трябва!
45
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
бавно се движат нещата с магистралите. Защото руснаците са заети с изравняването по неравностите в Сирия , като свършат там могат да се прехвърлят и тук.
44
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ролята на България в ЕС да строи магистрали и спа центрове по селата с европейски пари, да внася и консумира западни продукти и да изнася черноработници и пpocтитутки за западна Европа.
43
1
 
24
 
! Отговори
дас преди 6 години
Тракия - 42 г. Хемус - 100 г. Нешънъл джиографик трябва да направи филм.
42
6
 
19
 
! Отговори
Сериозно преди 6 години
Баце е въздух под налягане... Само се хвали с "построените" магистрали, а за близо 9 г. дали има/няма 250-300 км. и то голяма част започнати преди 2009 г.! 90% от днешните асфалтирани пътища за построени от 44 до 89-та г.от "диктатора" Живков и сега Баце не може само половината от дупките им да изкърпи! За тунели да не говорим - преди 4 г. направиха "първа копка" на Шипка и само с нея си останаха, а по времето на "диктатора" има построени тунели десетки километри, особено в подбалканския път!
41
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
руснаците разполагат с техника да наг.зат неравностите по пътя и така да са удобни за няколко оси
40
1
 
4
 
! Отговори
Жоро преди 6 години
До Анонименизвинявайте но Вие сте пълна невежа по отношение на необходимите магистрали Калотина е Европейска магистрала
39
1
 
12
 
! Отговори
ДС преди 6 години
Магистрала ЧЕРНО МОРЕ е повече от задължителна. Ще спести много време, ще спаси много животи.
38
2
 
7
 
! Отговори
интерпрограма преди 6 години
По времето на тоталитаризма. Всички национални и свързани международни със запада проекти, се одобряваха от Москва.
37
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стига с тия магистрали бе, напишете нещо за идола на нацията - фъфлещия дришу.Събуди ли се вече, *** ли, закуси ли, топна ли чушлето между *** филии на бабишкерката.Такива неща интресуват материала.
36
7
 
15
 
! Отговори
БайТошо от Отвъдното преди 6 години
Това, което аз построих, гавазинът ми не може дори само да го боядиса.Хо-хо-хо.
35
6
 
18
 
! Отговори
А сега преди 6 години
какво де строи бе отворко. Само 200 км за 30г, една зала АРЕНА и нищо друго. Цяла София е построена за 25 години - 1965-1989
34
3
 
24
 
! Отговори
от видинските селяни преди 6 години
До ВасилевНещо размислихме. Тоя Вашия Бойко строи километър магистрала на цената на километър мост между японските острови, не броим, че моста е с по осем платна. Искате всичко в София? Е, добре! Дишайте с пълни гърди и се радвайте. Ние пък ще Ви пратим нова порция *** а те са защитени нали знаете? И ще има още повече горящи варели с гуми, пластмаси и разни. Дишайте с пълни гърди! Всичко в София!
33
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
защо пътя ферибота в Оряхово се направи. А сети се. - Ами просто ферибота не е Български и парите от печелбата отиват на изток.
32
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От 1945г. до 1973 г. комунистите не са строили никакви магистрали. Доста манипулативно се смятат тези 17 км. на година. Комунистите строяха метелургични безумия и резиденции на Тато.
31
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
доброто за България е лошо за Русия. За такива проекти се пита Москва.
30
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какъвто народа (***) такива и магистралите и премиера му (СКАПАНИ).НЯМА НИЩО СЛУЧАЙНО НА ТАЗИ ЗЕМЯ!!
29
1
 
22
 
! Отговори
Край преди 6 години
Те ше ги направят със средства от ЕС НО българите после само за поддръжка пари не могат да съберат. Варненската част беше станала на картофена нива.