СДВР: Нямате евро нормата на колата в талона? Вади се нов!

Полицията подчертава, че няма да бъдем глобени, ако липсва информацията
5 мар 2019 12:00,
70
СДВР: Нямате евро нормата на колата в талона? Вади се нов!
Снимка: архив Bulphoto

Собствениците на автомобили, в чиито документи не е посочена екологичната норма Евро 1, 2, 3, 4, 4 или 6, ще трябва да извадят нови документи на колата.

В последните седмици се наложи собствениците на по-стари автомобили да доказват на коя категория отговаря колата им, заради новата формула, по която се изчислява данъка за МПС.

Още по темата

От СДВР обясниха, че при липса на посочена екологична норма на притежаваното от вас превозно средство първо трябва да се обърнете към официалния представител за България на марката на автомобила.

Оттам трябва да ви предоставят удостоверителен документ за притежаваната екологична норма на колата, алармират от Съюза на българските автомобилисти.
 
След това лично или чрез пълномощник с моторното превозно средство трябва да отидете до отдел "Пътна полиция”-СДВР (ако МПС се води на отчет в СДВР). Там трябва да предоставите този документ заедно със свидетелството за регистрация на МПС - част "Първа" и част "Втора" ("големия" и "малкия" талон). След като преминете с превозното средство през пункта на "Пътна полиция”-СДВР за идентификация, предоставяте съответните документи на служителите от МВР за издаване на нови документи с вписана съответна екологична норма.
 
Цялата услуга в КАТ по идентификацията и смяната на талони на автомобила ще ви струва 20 лева, ако се плати през POS терминал, или 23 лева на банковото гише, уточниха от СДВР. Ваденето на удостоверение от съответното автомобилно представителство също ще се заплаща. Според шофьори, които вече са се сдобили с такъв документ, той струва около 50-100 лева.

От СДВР уточняват, че цялата тази процедура е във връзка с годишния данък на МПС. От тази година при изчисляването на т.нар. пътен данък се включва и екологичен компонент. Този компонент е свързан с Европейските стандарти за изгорели газове, които дефинират допустимите стойности на изгорели газове на моторните превозни средства на европейския пазар.
 
Мотивите за промяната в концепцията са свързани с идеята за стимулиране на извеждането от експлоатация на най-старите автомобили и замяната им с по-нови и по-екологични модели.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
2
 
! Отговори
Владо Шопа преди 3 години
Не Ви трябват официални фирми-вносителки (обирвачки). Пишете или намерете някой който може да пише емайли, може би на английски, или на езика на страната производителка на колата Ви и направо до самата фирма-производителка следното съдържание: Could you please, confirm which EURO standard (Euro 1, 2, 3, 4, 5 or 6) is my car /Make, Model, Details, VIN No. Engine No. and original registration in ...country - ако я знаете/, which I had recently exported and registered in Bulgaria /BG Reg......./.
56
0
 
14
 
! Отговори
Дееева и.. преди 5 години
.....и всичко това защото някой в кат не си е свършил работата да попълни всички данни в талоните при регистрация.Какъв е проблема да се провери служебно кой с каква категория е,това е публична информация, а да не говорим, че е и задължение на тези,които определя данъка,да вземат предвид всички компоненти за изчисляването му. Не виждам някой да протестира,че го цакат обаче.
55
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Policaite v rbg da se legitimirat zadaljitelno s validen policeiski dokument euronorma E9 i da go imat na otlichitelnite si lichni policeiski znaci .....ili sa nevalidni eu policai...
54
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ДрайвърНякой има ли идея къде се намира представителството на KOENIGSEGG за България Много искам да си платя за сертификата и да си сменя талона още повече.-------Там, където си плащаш лизинговите вноски :)
53
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До БобчоАми не си разбрал, първо плащаш на доставчика/дистрибутора на марката автомобил, после на КАТ...
52
0
 
0
 
! Отговори
Миро А. преди 5 години
До Ники,коментар 43:Не е нужно да ходиш до Швеция за твоя СААБ. Достатъчно е да отидеш до "Скандинавия моторс" в София-те продават тази марка.
51
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз си платих данъка, а нямам евро категоризация на автомобила
50
0
 
14
 
! Отговори
бай брадър преди 5 години
Не стига че са ги писали едно към гьотере в талоните, не стига че сега ще се дават пари за корекции на талоните, ами и всеки ще ходи до вносителя/представителството да им кихне едни пари?!? Защо трябва да се плаща това удостоверение като то е сертификат на стоката че отговаря на някакви критерии? И защо 10 човека с еднакви коли, двигатели и т.н. ще платят 10 удостоверения - редно е след първото КАТ да признае еврокатегорията на този конкретен автомобил за всички които го притежават...
49
0
 
11
 
! Отговори
Хунчо преди 5 години
В КАТ София нарочно крият ПОС терминалите, да не би да уволнят банковата касиерка. Няква форма на солидарност, видите ли.
48
0
 
6
 
! Отговори
Да знаете преди 5 години
Днес на дневен ред евронорми, след някоя годинка и колите над 20 години към Надин.
47
3
 
1
 
! Отговори
до 47 преди 5 години
Добре колега, кола на 20 години преди 20 години може да е била евро 2, ама спрямо подръжката надали ще влиза и в нормите на евро 1 в момента, а масово старите коли никой няма да им смени гърнета за 300 кинта при все че колата вече струва 800.тези норми трябва да са си с реални измервания, и моята я водят евро 6, ама като ми свалиха катализатора дали ще го покривам?....
46
1
 
0
 
! Отговори
До ники преди 5 години
Ходене до Швеция на собствени разноски. Опасявам се, че за по-сигурно ще трябва да се вземе и поне по 1 служител, на твои разноски (Иначе рискуваш да ти попълнят документа не както се иска. Я някое подписче няма да е наред или печата...). А за капак, ако случайно не си завършил шведска филология, ще ти трябва малко бюджет и за преводач. Едва като се върнете, опираш до ония 20/23 лева.Ами аз на моите като ще трябва и визи да им вадя.Щото ако не щем, догодина няма ГТП.Честито на печелившите!
45
1
 
7
 
! Отговори
Даа преди 5 години
Хубава работа ама гербарастка.
44
5
 
3
 
! Отговори
До 46 преди 5 години
Евро 1 е от 1992 или 1994 в зависимост от МПС-то - по тежките МПС са с по-късната година, на практика гледайте втората година.Евро 2 е от 1996 или 1998Евро 3 е от 2000 или 2001Евро 4 е от 2005 или 2006Евро 5 е от 2009 или 2010Евро 6 е от 2014 или 2015
43
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам един форд 1998-*** година, както и да го гледам е никъде в евро стандартите вече, ама от Форд дори да ми кажат случайно че съм евро 2, то това не е ли било преди да ми откраднат катализатора?
42
0
 
40
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Значи, ако правилно съм разбрал, трябва да се плаща на КАТ за да поправи собствените си грешки???
41
0
 
9
 
! Отговори
ники преди 5 години
Аз, като карам СААБ, къде да му диря представителство?!
40
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма да си сменя талона, а при това положение - няма да си платя и данъка. Нещо ми писна от тези циркове.
39
0
 
10
 
! Отговори
Сссс преди 5 години
Ха честито на печелившите.
38
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Държавата цирк в която 99% не си вършат работата. Няма да ви дам и една стотинка.