Джигитите по родните пътища - все повече

КАТ отчита драстичен скок на нарушенията на шофьорите
23 авг 2019 11:48,
56
Джигитите по родните пътища - все повече
Снимка: БулФото

Само за 6 дни - от 12 до 18 август, при специализираната акция на "Пътна полиция", са установени цели 44 500 нарушения на позволената скорост. Данните на ведомството са стряскащи, защото показват огромно увеличение на броя шофьори, които карат безрасъдно.

"Броят на установените нарушения се увеличава и то драстично. Установените нарушения през 2018 г. при същата акция през месец август са с около 17 000 по-малко", заяви пред bTV главен инспектор Илия Георгиев от "Пътна полиция".

Още по темата
Най-големият брой нарушения са установени от мобилни камери - 21 038. Със стационарно-преносимите са регистрирани 18 602, а със стационарните - 4862.

Статистиката сочи, че по-голяма част от нарушенията са извършени през деня - 41 583, а през нощта са регистрирани 2956 случая.

По време на операцията са заловени пет издирвани лица и девет нелегални мигранти.

От "Пътна полиция" казват, че работата е съсредоточена върху това да се увеличи броят на камерите по пътищата и по този начин да се повлияе положително на пътната безопасност.

Последната статистика на "Евростат" пък показва, че за първите седем месеца от началото на годината по вина на водачите са настъпили много катастрофи и най-големият брой от тях са заради несъобразена скорост - над 900 инцидента с повече от 100 жертви и над 1200 ранени.

Според инспектор Георгиев много важна е правилната преценка на водачите по отношение на скоростта и дистанцията, която спазват.

"Напълно възможно е както млад, така и опитен шофьор да вземе грешно решение в дадена ситация и да се стигне до инцидент", категоричен е той и добавя, че никога не трябва да се забравя, че с поведението и с неспазването на правилата се застрашават други човешки животи.

"Трябва да се стараем да си подсигурим време, защото то ни дава възможност да реагираме правилно. Когато караме с висока скорост, това време не стига", изтъкна той.

Разсейването е съществен проблем при шофирането и не е свързано само с използването на мобилен телефон. Дори пушенето и пиенето на кафе могат да доведат до това в ситуация да не сме достатъчно концентрирани, предупреждават от "Пътна полиция". 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
БСП води война на нерви с хората по пътищата. Постоянно пробутва фитили и докато КАТ им уйдисва нещата ще стават все по-лоши.Първо защото има типове които нарочно карат бавно в лявата лента, други пресичат нарочно неправилно като си въобръзяват че някой друг трябва да ги пази.Особено силно правят впечатление типчета с надписи Няма такава държава.
51
0
 
1
 
! Отговори
възмутен преди 4 години
Вместо да отпушат движението, те се чудят как да го спънат.Няма отърване от тази напаст.Трябва да направят пътищата лъкътушещи за да се движим със тържествена скорост.
50
2
 
1
 
! Отговори
111 преди 4 години
Аха... И искат да ми кажат, че е едно и също да засечеш кошник на 20 години да се движи на магистралата със 140км/ч и автомобил от среден или висок клас на 3 години, каращ с 200км/ч... Ми това просто не е вярно. Първото 100км/ч са му пределната що-годе безопасна скорост, ако се поддържа адекватно. Второто има половината спирачен път на първото при едни и същи условия. Изобщо не може да се сравнят... Колко катастрофи с модерни автомобили от среден или висок клас сте виждали и колко с другите?
49
1
 
3
 
! Отговори
az преди 4 години
докато даваме на тия празноглави "хора с власт" да ни тероризират и да ни изкарат виновни за всичко така ще е докато си траем, тука се говори само за едно ...купихме камери сега ще тероризираме хорат и ще им казваме вижте колко сте виновни...а ние не сме ..да не мислите че по дръигтте страни карат с по 50 в града...НЕ с голяма сигурност от собтсвен опит...идеята е да се организира така движението , че да няма нужда от бързане...иначе спящи и нагли *** по пътищата винаги ще има в лявата лента
48
1
 
8
 
! Отговори
Чичо Тони преди 4 години
В съседна Гърция масово се нарушават ограниченията за скорост, но шофьорите са изключително толерантни един към друг. Няма засичания, няма притискане, няма екстремно шофиране няма ПТП-та със жертви. Просто в Гърция шофирането е начин на придвижване, а не изява на комплексари, които с малко друго биха могли да се похвалят. Така че КАТ, ако искат да намалят ПТП-тата, да наблегнат на образователната страна на нещата вместо само камери и глоби. Иска усилия и време, но това е пътя.
47
6
 
0
 
! Отговори
Джонката преди 4 години
До До 42Тъпан, какво ми говориш за кирливата София, бре ?
46
4
 
11
 
! Отговори
До 42 преди 4 години
Голямата заблуда е, че сега автомобилите в София са повече от преди 1989 година. Като брой регистрирани автомобили са повече, примерно два пъти повече, но като изминати километри в София, сега не са повече, а по-малко. Заблудата, че колите са много идва от задръстванията резултат от влошената в пъти организация на движението и паркирането, но за единица време минават по-малко коли от преди, когат околите се движеха и нямаше задръствания и толкова много светофари.
45
0
 
11
 
! Отговори
До 46 преди 4 години
Пресметни сам, колко коли ще минат за 1 минута по еднолентово шосе, ако се движат с 40 км/ч на разстояние 5 метра една от друга и колко ще минат, ако се движат с 110 км/ч на разстояние 20 метра една от друга! Горе-долу така е сега и така беше преди по Цариградско шосе. Примерът става още по умопомрачителен, за друго шосе, ако сложиш и светофари. Примерно бул. Александър Малинов в Младост с нито един работещ светофар и със сегашните 7 светофара. Средна скорост преди - 60, сега 10 км/ч.
44
4
 
7
 
! Отговори
до 42 преди 4 години
Сигурен ли си че като си минавал по цариградско преди '89-а не си сънувал нещо?Сега само в Люлин има повече автомобили отколкото в София 80-те.
43
0
 
7
 
! Отговори
Бай Иван преди 4 години
Нормално е да има увеличение на джигитите след като до миналата година нямаше "триноги".
42
0
 
7
 
! Отговори
До 43 хаусчо преди 4 години
Бъркаш. Има една Наредба 18 на министъра на регионалното развитие, в която са указани тези правила, за които пишеш. Допуска се еднократно намаление с 30 км/час, т.е. може от 90 на 60 км/час, но ако е повече трябва да има последователно намаление с до 20 км/час, т.е. от 90 на 50 км/час се намалява с едино междинен знак за до 70 км/час.
41
4
 
0
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Колеги, напомням ви, че скорост се сваля постепенно, с 10 км/ч на знак. Разрешено е еднократно сваляне с 20 км/ч. Свалянето на максимално разрешената от закона скорост с повече от 20 км/ч наведнъж е незаконно.
40
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди 1989 година разрешената максимална скорост в населените места беше 60 км, а по Цариградско шосе в София до 110 км/час и нямаше задръствания при приблизително същия брой, ако не и по-голям на движещите се коли. Сега разрешената скорост е до 50 км/час и до 80 км/час по Цариградско шосе и има задръствания навсякъде, въпреки че много хора рядко си ползват колите, защото им е скъпо. Що така?
39
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Я си спомнете колко пъти КАТ привлича водачи и ги глобява само по клипове в интернет Хора които сами се снимат че карат с превишена скорост или заснети от други водачи Много хора пишат че тия записи не важат в съда , но не могат да кажат в кой закон го пише това Даже да не се признае в съда , този клип въздейства на съда при крайното решение Така че много по добре е да имаш запис от регистратор отколкото само да обясняваш какво е станало
38
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има и един друг проблем - ако всички започнат да спазват ограниченията за скоростта, пътищата масово ще се задръстят, особено по-натоварените. Пример до какво води намаляването на скоростта е Цариградско шосе в София, по което преди 1989 година максимално разрешената скорост беше 110 км/час, а сега е до 80 км/час и шосето веднага се задръсти от момента, когато ограничиха разрешената скорост, въпреки че доста шофьори карат малко по-бързо.
37
3
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
До анонимен тримата с пръста на долу - за джигити на всякъде - на всякъде сте , много ви е мъчно, че ви слагат в този отбор , но сами си го поискахте
36
1
 
6
 
! Отговори
Като ви се говори ! преди 4 години
Че всякакви закони за движ по път. се правят от бивши некомпетентни милиционери който освен глоби и бой нищо др. не знаят вие не ми вярвате ...така построените соц пътища тесни и криволичещи и за нищо не ставащи и една анти--магистрала водят до това че никой не може да се движи според некадърните не отговарящи на автомобилите и времето правила--и никой не иска да спазва тези,,правила,,Хората щеп се трепят тея ще си вдигат глобите и така ще си играем ганкиното както и до сега...
35
0
 
7
 
! Отговори
хах преди 4 години
Нарушенията са си все толкова. Констатираните се увеличават
34
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Само за 6 дни - 44000 нарушения, както искате ги бройте един няма карал с нормална скорост. Факт!КАТ? Хелоуууууу
33
2
 
24
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Най-много катастрофи става по време на промяна на скорост, посока, пресичане или сливане на транспортен поток. Най-малко нарушения става при равномерно движение на потоците. Пътищата в нормалните държави се проектират за да се избягват максимално точно такива "сътресения". У нас на всеки 500 метра ти редуват ограничения 60-90-60-40-70 и т.н. За завои с промяна на радиуса на завиване, с обратен вираж и с хлъзгава настилка пък да не говорим...