Караджов: "Хемус" можеше да е готова до 2027 г., сега още я чертаем

В момента се търси ново трасе, обясни вицепремиерът и министър
Обновена: 4 фев 2022 09:20 | 4 фев 2022 09:20, Петя Славова
144

Според експерти от АПИ, ако не е била прекъсвана работата по АМ "Хемус", тя е можела да бъде завършена през 2027 година.

"Към момента тя дори не е нарисувана в 7-и и 8-и участък. В момента я чертаем, търси се ново трасе. 2024 г. винаги е било лъжа и предизборно обещание.", обясни в студиото на "България сутрин" вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

Още по темата
Той обяви пред Bulgaria ON AIR, че тази година не са залагали никакви средства за "Хемус" заради проблема с ин хаус процедурите. Финансирането щяло да дойде след разплитането на проблема, което се очаква да стане от Народното събрание.
Още по темата
"Сключени са незаконни договори. Дадени са авансово 34-35%, а има и 15% неустойка. Лош договор, ама договор, и трябва да се изпълнява. Целият народ плаща греховете на ГЕРБ. С цялата си наглост ме питат защо съм ги плащал - защото сте ги подписвали! В четвърти и пети лот има незаконни строежи. Трябва да внеса в НС разрешение за изход от ситуацията", обясни още министър Караджов.

Тежкотоварният трафик заплаща едва 15% от републиканската пътна мрежа в страната. Това заяви вчера регионалният министър по време на дискусия с малки и средни превозвачи.

"Заради протести на тежкотоварните превозвачи се e стигнало до компромис да не плащат нищо за второкласни пътища. Задължен съм да поставя въпроса дали е справедливо да продължи да бъде нулева тази ставка. Винетките издържат 2/3 от системата, а ТОЛ таксите за тежкотоварните - една трета", коментира вицепремиерът в студиото ни.

Той очаква до 2-3 седмици превозвачите да му изпратят предложения, за да се стигне до справедливо решение на казуса. Министър Караджов не смята, че това ще доведе до загуби за самите превозвачи.

"Само поддържката струва 1,2 млрд. лв., а в момента се събират по-малко от половината. Тежкотоварните автомобили въздействат в по-голяма степен на пътя. Незначително е въздействието на леките автомобили", подчерта вицепремиерът.

Според него в ТОЛ системата има вградени редица технически недостатъци, които по варварски начин удрят като с бухалка по превозвачите и гражданите. С месеци не се доставят компенсаторните такси, а самите те са прикрит вид глоба за нарушение и не може да се обжалва, изтъкна Гроздан Караджов.

"Ангажирах се до 3 седмици да се направи бърз одит на системата. Ще адресирам проблема с посредниците, с недостатъците в системата, които по недопустим начин тероризират пътуващите. От одита на ТОЛ системата очаквам да ми препоръчат как да разрешим тези проблеми", каза още регионалният министър.

Предвижда се почти половината първокласни и второкласни пътища да бъдат "закърпени" с чисто нов асфалт и хубава, по думите на министър Караджов, маркировка и мантинели. При другата половина от пътищата ще бъде положена твърда основа. Над 1,1 млрд. лв. са заделени за тези дейности. В опасните участъци се предвиждат сериозни мерки.

Изработена е нова система от индикатори, по които се измерва качеството на ремонтирания път. То обаче няма да се прави от АПИ, а от неправителствени организации. Върху всички поръчки ще има надзор за почтеност и опасност от корупция.

"Не може да завършим 5 моста над Дунав за една година. Те зависят от Румъния, не може да предвидим какво ще бъде тяхното отношение. Можем да започнем един мост или повече. Ще работим за нови 4 моста", заяви още министър Караджов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
21
 
! Отговори
ааа преди 2 години
Аре стига се обяснява бе ***. Вече почти 1 година строежа на Хемус е замразен. И то не лот 7 и 8, а лота до Български извор и лота до Шумен. Те са почти готови и можеха вече да са в експолатация. Кога ще ги довършиш, ***?
9
3
 
14
 
! Отговори
тцтцтц преди 2 години
Грозданка не става само с чертежи, трябва и акъл.
8
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Милиони са източени от строежите и ремонтите на пътищата. Той затова Тиквун се натискаше уж да ги прави. При строежчето изчезват едни пари, след 2 години при ремонта пак, след още 2 при ремонта на ремонта пак....бездънна яма. Никъде в Европа не съм виждал толкова бавно да се правят или ремонтират пътища. А като съм чел из медиите и цената тук е доста по-висока. Защо ли?!
7
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Н?щастници мръсни!Пътят София-Варна е като гробище бе!Знаете ли какво предизвикателство е едно такова пътуване?!Не ви ли е срам да спрете толкова важен инфраструктурен проект.Важен не само от транспортна гледна точка,а цялостно за икономиката на държавата.Стига вече се оправдавахте с Борисов и методите му!Факт беше,че се строеше,както и е факт,че народа драстично обедня последната година,изгуби сигурността си и надеждите.Изчезвайте,дилетанти проклети ! Нищо не направихте за една година,НУЛА !!
6
8
 
24
 
! Отговори
пияница мистик преди 2 години
Ако не бяхте махнали с преврат Борисов до 2027 година той щеше да я е завършил и да е забравил за нея, а вие до това време още ще я чертаете, некадърници червени
5
3
 
14
 
! Отговори
пфффф преди 2 години
Представям си ви как сте седнали с Кикето и Кокорчо до някой пясъчник,хванали сте по една пръчка в ръчичка и чертаете в пясъчника трасето на магистралата.А до вас кака ви Курнелийка дълбае в пясъчника под зоркия поглед на Румбата и вика тука ще е тунела под Шипка!Ееехххх....безгрижни години....
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Грух....
3
3
 
2
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Урсула да дава пари ударно е готова 2023 :)))
2
10
 
4
 
! Отговори
HE преди 2 години
Хемус е пълна с културноистирчески находки, излезте с металотърсач около някое поле близо до магистралата и Ви гарантирам, че ще намеритне нещо от преди падането на България под османско! За жалост колко много от тези ценности ще останат под цимента за винаги...
1
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Оставка КАЖИ как купи палата в който живееш за милиони Оставка костовисти подмяна Оставка