С новите влакове пътуваме по-бързо, отколкото с автомобил

Модернизиране на българските влакове
Обновена: 20 юли 2023 14:49 | 20 юли 2023 14:38, Росен Стойчев
58
С новите влакове пътуваме по-бързо, отколкото с автомобил
Снимка: БГНЕС

През 2019 година Националната компания "Железопътна инфраструктура" започна изграждане и обновяване на жп трасето Пловдив – Бургас.

Още по темата
Стойността на проекта е 675 млн. лева, а целта е осигуряване на подходящи условия за движение на влаковете с висока скорост, както и безопасност за преминаващите жп прелезите.

Целта е, следвайки европейската практика, пътуването с влак да стане най-бързият, комфортен и безопасен начин за придвижване в страната, съобщи БТВ.

„В по-голямата част от участъка Пловдив – Бургас, скоростта ще бъде 160 км/час. Средната скорост ще бъде над 145 км/ч като пътуването от Пловдив до Бургас ще бъде по-бързо отколкото по магистралите с автомобилен транспорт. Очакваме да се случат и доставките на новите мотриси, вагони и локомотиви, които да могат да постигат тази по-висока скорост“, коментира инж. Иван Бакалски, ръководител на проект „Пловдив-Бургас“.

По-високата скорост изисква и по-висока мощност, затова се налага и модернизиране на тяговите подстанции, които осигуряват необходимата електроенергия за движението на влаковете.

Около 30 млн. лева са предвидени и за модернизиране на българските жп гари. В Карнобат, Подуяне и Казичене те вече са реновирани, продължава работата по гари Стара Загора, Чирпан и Искър.

 „Придобиха европейски вид. Ползите за хората са постигане на интегритет с градската среда, възможност за комфортно изчакване на влакове, възможност за магазини и детски кътове. Обществени места за лица с намалена подвижност и постигане на енергийна ефективност за гаровите комплекси. Инсталиране на соларни панели, което ще допринесе за намаляване на енергийните разходи“, коментира Мария Генова, зам.-генерален директор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: влаковереновиране
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Не го вярвам.
46
0
 
1
 
! Отговори
Потърпевш преди 9 месеца
Дрън, дрън ярина . От Бургас до Димитровград - 259км се пътува с БДЖ между 7 и 11 часа. За удобство и за по- пряко се обикаля през Казичене, Пловдив или София.
45
0
 
4
 
! Отговори
Атанас преди 9 месеца
Не ви ли омръзна да пишете глупости и да лъжете.къде е Пловдив Бургас .къде е Искър казичане..трябва ли да изпадам в по големи подробности..и за това ви се плаща .засрамете се.
44
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Thalys от Брюксел до Париж го взема за1. 20 часа. Средна скорост 260км/ч.В България това може да бъде само блян
43
3
 
7
 
! Отговори
Ядрен вампир Z преди 9 месеца
Преди 10 години работих в Пловдив.Живеех в Ямбол.Понякога се прибирах у дома с влака.Между 4-5 часа беше пътуването.Благодаря повече на влак не искам да чуя да се качвам
42
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Стойността на проекта е 675 млн. лева . . . . и по нататък не разбрах, колко е запланувано да се краде и как и кои ще си го делят! Не пишете минуси, защото няма проект в България от който да не се краде! Това е най добрата специализация на службогонците в последните 33 г.!
41
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Облагодетелстваха градовете по южната линия от Зимница до Пловдив и София, а по линията Бургас (Варна)-Карлово-София не е направено нищо. Като гледам големи гари се строят в малки градове като Нова Загора и Чирпан с подлези само дето пътниците са малко. По 2-3-*** или 3-4-*** са се качвали във влака Пловдив-Варна по който не веднъж съм пътувал.Единствено гарата в Ямбол не е пипната.Иначе мащабно строителство се шири яко.
40
0
 
0
 
! Отговори
Смех преди 9 месеца
От 145 на 160 км ....
39
0
 
14
 
! Отговори
Рендету преди 9 месеца
За 30 години Автобусната Мафия унищожи БДЖ-то. По цяла Европа инвистираха и инвистират в ЖП транспорта - бърз, удобен, комфортен - само в Бг заливаха третокачествен "асфалт" в полза на Автобусната Мафия! В крайна сметка, днес, нямаме нито качествени магистрали нито ЖП транспорт! С едно изречение: " Абе хубава работа ама българска"!
38
0
 
9
 
! Отговори
До номер 4 преди 9 месеца
Не се притеснявай. И в Южна не е направено нищо. Или ако е направено не става за нищо. Гордостта на банкянският дбл Кюлчев магистрала Тракия е леш. Разните жп проекти са само проекти. Магистрала Струма не е магистрала с тази Кресна. Магистрала Марица е дупка след дупка. А иначе морето е бетон. И там нема празно. Е, почти, де.
37
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
С тези скорости по линиите отопреди 80 години ще се обърнете.
36
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Подуяне не е завършена. Първи коловоз не работи, заграден е, площадката е на чакъл, а до втори и трети се стига през тъмен тунел. Няма навеси съвответно. Няма и разписание - като дойде влака, чак тогава от информация ти казват на кой коловоз, и имаш 1-2 мин да дотичаш до него през чакъла през линията или през тунела.
35
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Трябва си. В Италия влаковете се движат с 140 -160км . Вътре климатика бичи здраво . Наистина е много бързо и комфортно. На гарите има табла с информация, както и машини за билети. А имат и по скъпи билети за най бързия влак. Развива над 200 км/ч.
34
3
 
5
 
! Отговори
Кило преди 9 месеца
София - Бургаз - Созопол , за колко ще се взима от влак ? С кола съм за 4 часа айляшката със спирането за кафенце и пикня
33
2
 
0
 
! Отговори
Миле преди 9 месеца
Ай да видим дали София -Ловеч ще се вземо по бързо от влак спрямо кола . Имам още такива примери
32
0
 
4
 
! Отговори
inatut преди 9 месеца
До Анонимендобрич - силистра е още по-добре.. 8-9 часа за 90 km
31
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Кой не е дошъл да ме управлява, той не е подобрил влаковете. Единия и мост ни построи на Дунав, както и литнахме до Скопие. Парашутисти, братче, вдигай краката, минават таралежите.
30
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Да, Силистра-Варна е близо 6 часа, кво му е. Пеша ако тръгна, може и по-бързо да стигна.
29
0
 
20
 
! Отговори
inatut преди 9 месеца
всички статии за ЖП транспорт в България винаги се пишат в бъдеще време.. Ще това, Ще онова и всичко се случва с никаква скорост. Да дават на концесия линии, нови трасета, да пускат чужди пътнически превози иначе никъв шанс. Влаков тунел под Стара Планина - едва ли в 21ви век. От Фердинанд единствено тук-таме някое трасе да е удвоено или електрифицирано. за 100г няма нов път никъде.Големи градове, включително областни, нямат влак или влакът е под всякаква критика.. - смолян, добрич, силистра..
28
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Аха, идейно, докато опапаме парите. Това сме го виждали и чували 100 пъти от 89-та до сега.