Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане пустош

Този извод е направен с помощта на гигантска "галактическа леща"
20 авг 2010 12:37, Елка Василева
Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане  пустош
Снимка: БГНЕС

С помощта на нов метод астрономи са определили съдбата на Вселената – тя ще се разширява безкрайно и в края на краищата ще се превърне в студена и мъртва пустош с температура, близка до абсолютната нула.

Учените са стигнали до този извод с помощта на гигантска „галактическа леща“ - едно от най-големите известни на човечеството струпвания на галактики в съзвездието Дева, съобщи ВВС.

Международна група учени начело с астрономи от НАСА са успели да проследят как светлината от отдалечените галактики се изкривява от тази „леща“, визуално превръщайки ги в дъги.

Степента на изкривяване зависи от три фактора – отдалечеността на обекта, гравитационната маса на Струпването в Дева и разпространението на тъмната енергия – тайнствената сила, която кара Вселената да се разширява все по-бързо и по-бързо.

Тъмната енергия беше открита едва през 1998 г. и е една от най-големите астрономически загадки: тя представлява три четвърти от нашия свят, но е напълно невидима и самият факт на нейното съществуване е известен само по въздействието й върху Вселената.

За да проследят по някакъв начин разпространението на тъмната енергия в космоса, учените са използвали големия комплекс телескопи на Европейската космическа лаборатория в Чили и орбиталния телескоп „Хабъл“.

Виждайки в буквалния смисъл как светлината огъва Струпването Дева и провеждайки необходимите измервания и изчисления, астрономите са направили извода за безкрайното разширяване на Вселената, пише „Дейли телеграф“.

NEWSru отбелязва, че теорията за безкрайното разширяване на Вселената е само един от моделите за нейната еволюция.

Различни групи учени издигат други хипотези, които често си противоречат една на друга.

Според някои нашият свят е обречен да преживява безкрайно редуване и повтаряне на етапи на разширяване и на свиване. Съгласно тази теория Вселената я чака безкрайно повторение на „Големи взривове“ - подобно на този, от който, както се предполага, се е появило всичко съществуващо днес.

Други учени изразяват мнението, че опитвайки се да разгадаят големите тайни на Вселената, самите астрономи неволно я подтикват към гибел. Например, наблюдавайки въпросната тъмна енергия, човечеството може би е върнало космоса към по-ранен стадий на развитие, смятат тези учени.

„Колкото и неправдоподобно да изглежда, има вероятност откриването на тъмната енергия да е намалило вероятната „продължителност на живота“ на Вселената“, казват учените, издигнали тази хипотези, пред списание „Ню сайънтист“.

Глупости.

Антон преди 13 години
Зад края на Вселената е БОГ и в този смисъл тя е НЕПОЗНАВАЕМА ...още КАНТ ГО Е КАЗАЛ ... !!!ОСТАВЕТЕ ФИЗИЦИТЕ ДА СЕ БЛЪСКАТ , РЕЛИГИЯТА ДАВА ОТГОВОР НА ВЪПРОСИТЕ ...СЪТВОРЕНИЕТО Е ЧУДО И НИЕ ХОРАТА НИКОГА НЕ МОЖЕМ ДА РАЗГАДАЕМ БОЖИЯ АКТ !!!Впрочем и АЙНЩАЙН Е БИЛ ДЪЛБОКО ВЯРВАЩ !!!

fack off преди 13 години
abe kwi wseleni kwi 5 lw wsi4ko e bowlsheets

боян преди 13 години
мисля е става дума за тъмна материа, а не за тъмна енергия...

IND преди 13 години
Да ама все още не знаем въпроса... :)

преди 13 години
що се хабите?! отговора на ултимативния въпрос за живота, вселената и всичко друго е 42!

Боби Турбото преди 13 години
Карам си аз у левата лента и некой отзад ми дава къси-дълги! Сешаш ли се?! Гледам аз: Серго Станишев бате на моторетката! И аз! Върни тая трета, вкучи на втора и го настигнах! И му викам: Абе дупе, къде си тръгнал?! А той: на конгрес. Викам му аз: Ей ся щи дам един конгрес! )--О---О--(

particles преди 13 години
Добре, ако има безкрайност, защо се опитвате да я вкарате в някакви граници - тя си безкрайна и толкова, не влиза във формулите както друга величина и е нормално да няма логика. Според мен в бъдеще ще се проумее нуждата от физика според различните мащаби, дори и сега част от механиката не важи в космоса нито пък в наномащаби (електронна област). От друга страна тази необходимост се вижда и от това че Айнщайн е частично прав след като се оказва че гравитацията е по-силна от светлината.

Когато мравките проумеят живота на слоновете,тогава и хората ще проумеят Вселената.Има неща,които не са ни дадени за разбиране... От нас се иска да продължаваме човешкият род,да отстояваме моралните ценности,да съхраним и живеем в хармония с Природата.

IND преди 13 години
Абе тия нещо ни будалкат - не може хем нещо да е безкрайно хем да се разширява. Все едно да кажеш че една безкрайна редица от числа се увеличава - безсмислено е!

Опенхаймер преди 13 години
Освен това някой изглежда никога не сае го отпускали ..... това е важно ! / сексуалното напрежение де /

Мисля, че някой хора тук задължително трябвя да освободят сексуалното си напрежение.

68, може да има всякакъв "дълбок смисъл" този израз СПОРЕД теб. Всеки е свободен да интерпретира значението му както си иска. :) Може да има и комичен привкус. Извинявам се, ако вмъквайки, че Айнщайн може да е казал нещо забавно, обиждам твоята личност(явно се кланяш на Бог Айнщайн и ти).

Casper преди 13 години
43, осъзнаваш ли изобщо колко дълбок смисъл има израза "Ако теорията не отговаря на фактите, променете фактите", че си се охилил.

Доволен преди 13 години
Хубава статия. Хареса ми.

Ти си бая простичък, май

sa60 преди 13 години
Да, прав си. Мислим, разсъждаваме, съществуваме и се развиваме и виж до къде ни е довело това. На теб ако ти харесва как е еволюирал човекът и в какво се е превърнал, на мен - не. Не знам каква висша форма на живот сме, но знам със сигурност, че човекът е единственото ЖИВОТНО, което убива за удовоствие, което изпитва злоба, завист и други подобни емоции. Мисля, Марк Твен беше казал: "Човекът е единственото животно, което се черви. Или има нужда да го прави." Сега ти помисли върху това.

Някои от коментарите за тази тема (а и не само за нея) приличат на чалга.

.......и във центъра на тази пустош,ще остане Орландо Блум ,моделката на долни *** и малкото им *** като едно ново начало на една зараждаща се нова Вселена.....

Томов преди 13 години
Мрън, виждам че не разбираш какво означава теория. Теорията е най-висшата инстация в науката. Единственото нещо което е по-добре доказано, това е математическата истина. Предполагам че искаше да кажеш хипотеза. Хипотезата е идея, неподкрепена все още солидно с доказателства.В разговорния език теорията често се използва вместо хипотеза. Но за науката теорията е най-доброто нещо.