Нов тест хвърли в паника автомобилните компании

Някои от тях трябваше да спрат производството на вече готови модели
Обновена: 3 фев 2019 10:11 | 3 фев 2019 10:05, Нели Христова
57
Нов тест хвърли в паника автомобилните компании
Снимка: Reuters

Автомобилните гиганти са в шок, след като нов тест за измерване на вредните емисии и разхода на гориво спря от продажба вече готови нови модели.

Част от производителите, сред които бяха Volkswagen Group, BMW и Renault, не успяха да покрият стандарта и бяха принудени да спрат вече готови модели, а това доведе до спад в продажбите и сериозни финансови загуби.

През 2019 г. предстои втори етап от WLTP, който включва задължителен тест на изпарение (EVAP). Според директора по продажбите на Volkswagen Group – Кристиан Далхайм, всички нови двигатели и трансмисии на концерна ще трябва да преминат нови сертификационни процеси, за да се справят с теста.

"В сравнение с 2018 г. сме далеч по-уверени, че ще успеем да смекчим ефектите от втория етап, но въпреки това не изключваме възможността за въвеждане на временни ограничения на част от моделите ни през втората половина на тази година”, обясни Далхайм.

От Daimler също признаха, че имат доста малко време, за да се подготвят за новите тестове. Причината е, че окончателните изисквания са били обявени едва в края на ноември. "Това си остава огромно предизвикателство за нас, но сега ще успеем да планираме нещата по-добре”, коментира шефът на продажбите на концерна – Брита Зеегер.

Новият тест EVAP влиза в сила от 1 септември, като при него се измерват изпаренията, които се отделят от превозни средства с изключен двигагел. Целта е да се ограничи броя на летливите органични съединения под формата на бензинови пари, които излизат от автомобила за период от 48 часа.

Когато превозното средство е паркирано, повишаването на температурата на околната среда и дори слънчевата радиация могат да доведат до изтичане на бензинови пари. Автомобилите имат система, която да улавя изпаренията, но тя е с ограничени абсорбиращи способности. В случая, това се отнася само за колите с бензинови мотори, тъй като при дизелите налягането е много ниско.

Освен това, при всички нови превозни средства ще бъдат измерени отработените газове на азотен оксид по време на експлоатация на пътя (RDE-NOx). Според новите стандарти, дизеловите автомобили няма да могат да отделят 2,1 пъти повече от лабораторния лимит или 168 милиграма на километър.

Някои автомобилни компании обявиха, че са готови за новите тестове. В Opel, например, вече са взели всички мерки, за да може моделите да покрият изискванията. Алиансът PSA, който е собственик на германската компания, също е готов да посрещне новите сертификационни изпитания.

И от BMW Group обявиха, че не очакват проблеми с EVAP. Баварският производител е създал специален екип, който да се справи с предизвикателството, като всичко е планирано и са направени необходимите корекции.

Още новини четете на сайта на Automedia.


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
1
 
! Отговори
Абсолютно! преди 5 месеца
много хора си мислят че лятото въздуха е чист защото видимостта е добра.
Това е най голпмата заблуда! Видимостта зависи от влажността и праховите частици.

А всъщност на вредните газове които се отделят от автомобилите не се виждат с просто око и почти не влияят на видимостта.

Така че бъдфете сигурни че дори през лятото въздуга е точно толкова отровен колкото и през зимата. Прото има друга влажност и по малко запрашаване.

Властата много добре знае какво е положението но си мълчат.
48
0
 
0
 
! Отговори
Абсолютно! преди 5 месеца
Тия дето обяснявате че само печките замърсявали изобщо не сте наясно.
Печките замърсяват само 3 месеца в годината и това замърсяване няма нищо общо със това което отделят автомобилите!

Специално дизеловия двигател отделя коктейл от най мръсните и отровни газове. Въглеродни микро сажди, азотни окиси и какви ли не други ***.

Печките димят 3 месеца. Дизелите димят НОНСТОП! 365 дни в годината. Всеки втори дизел в Бг. е изтърбушен, няма катализатор, или има чип за да "върви" повече.
47
0
 
0
 
! Отговори
Абсолютно! преди 5 месеца
Защо позволиха дизела да стане масов при автомобилите???
Това беше най голямата глупост която сътвори Европа. А можеше да правят автомобилите фабрично да вървят и на газ и на бензин. И двете са евтини, и замърсяват в пъти по малко от дизела.
В задачата се пита КОЙ реално спечели от популяризацията на дизеловия автомобил?
Защото в крайна сметка губещи са всички! Всички дишат въздуха в градовете.
46
0
 
0
 
! Отговори
Абсолютно! преди 5 месеца
Трябва да се въведе пълна забрана за автомобили с ДВГ в градове и целия градски транспорт да мине на ток.
99% от замърсяването е точно от автомобилите. И особено от дизелите които последните 10 години станаха много популярни заради грешната политика на ЕС. Сега осъзнаха грешката си ама късно. Заради тази грешка България сега има най мръсния въздух в ЕС. Най големите дизелови трошки идват тука. Хората ги купуват защото са евтини.
Трябва да дигнат данъците за дизела и да смъкнат за бензина и газта
45
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
По време на бензиновата криза, преди над 20 години, по улиците на 1 час се виждаше по 1 държавен автобус и някой заблуден мерцедес. Въздуха в големите градове беше като на Боровец. Вероятно малко хора са го забелязали това тогава, а още по малко го помнят. Колите са основният причинител на градското замърсяване на въздуха. Става дума както за имитацията на катализатори, така и за прахово замърсяване. София е най - зле. След Бургас, заради нефтозавода.
44
0
 
0
 
! Отговори
Do 42 преди 5 месеца
"Самолетите имат. Филтри"...
Ти да си виждал ауспух с катализатор за реактивен двигател? Защото аз не съм. И едва ли някой някога е виждал и ще види. За какви филтри говориш? Единственото, което могат да направят е да ползват керосин без тежки метали и други вредни примеси, но за такива количества това ще оскъпи много полетите, така че, забрави. Самолетите имали филтри...
И къде точно са сложени тези филтри, смея да попитам...Ама ме е страх да не отговориш, че...
43
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
От мераци да си защитят вътрешния пазар от чужди производители се набутаха и сега плачат. Не ги съжалявам, и без това десетилетия лъгаха както за емисиите, така и за разхода. А продават скъпо недоработени и умишлено състаряващи се ***. При съвременните технологии колата може да е практически вечна. В смисъл, да трае един човешки живот. И да си я сменяш само защото така ти харесва, а не от нужда.
42
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До 35

Самолетите имат. Филтри се слагат на неща които зависят от нас, това с вулкана дори няма да го коментирам...
41
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Мунчо

Определи ли са го хора които за разлика от вас не използват малкото си гръбначен мозък.
40
3
 
17
 
! Отговори
прецакани преди 5 месеца
Каквото и да пишете, последните губещи сме всички потребители! Не, че имам нещо против по-чист въздух, вода..., но всички датчици и катализатори и клапи и т.н., ги плащаме като по-висока цена. Даже при по-старичките пак се плаща, защото се дават пари за изтърбушване на катализатори, за махане на разни сонди, за модули дето "лъжат" компютъра. Ефектът-пак замърсяват, но сме платили цял куп пари по веригата. А постоянно тормозят европейците, защото няма кого друг-Индия ли-там има даже двутактови
39
3
 
3
 
! Отговори
69 преди 5 месеца
До Анонимен

със сигурност под наем, защото не се ли кара батерията се разрежда
38
2
 
11
 
! Отговори
Вътко преди 5 месеца
До Мунчо
Няма зелени и червени братчет, има зелени и тъмно зелени ;). Че вредните емисии са вредни спор няма, но че влиянието им глобално върху околната среда е силно преувеличено, а всички ограничения са с икономическа цел никой не иска да признае.
37
2
 
9
 
! Отговори
Мен преди 5 месеца
Пак някой ще взима пари под масата.
36
7
 
18
 
! Отговори
Мунчо преди 5 месеца
Е кой пък ги определи тея 168 милиграма грама окис?
Що не са 100, що не е 1 кило.
То да е ракия, пак е трудно да се определи, някои се напиват от 50 грама, други отнасят една бутилка и питат за втора.
Голяма уюдурма. Тва зелените ще се окажат по-вредни от червените,
35
7
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Отворковците що не сложат и Филтри на Вулканите и самолетите че и те замърсяват въздуха ... То един Вулкан в Исландия за 3 месеца опуши цяла Европа колкото цялата и икономика за 10 години не успя да го стори . Един самолет при излитане харчи колкото 800 автомобила .. Някой се чудят със какви дивотии да се занимават (((
34
6
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Защо са се вторачили във автомобилите а не погледнат във Flaitradar 24 където ще видят 10 325 самолета които бълват в атмосфврата милиони тонове Керосин. За един полет от 2 часа 2 тона керосин как ви се струва. А ми тези които летят между континентално 50 тона ги горят без проблем. Къде ли отиват тези изгорели газове като имате предвид че един самолет лети на 12 000 метра и след него оставя следа от бял облак изгорели газове. Някой замислял ли сее къде отиват тези керосинни газове.
33
5
 
20
 
! Отговори
Трашо преди 5 месеца
Дори да гори само дърва, 1 печка през зимата отделя повече фини частици от 30 ТИР-а. Какво да говорим ако се гори, както у нас - всичко възможно, пластмаси, старо моторно масло, лоши въглища и т.н. !
32
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Е, ясно беше. Сега подгонват и бензиновите. Докато не направят бизнеса с електрически коли удобен, няма да се спрат.
31
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До 69


Никой няма да има. Всичко ще е под наем.
30
9
 
12
 
! Отговори
Легендата преди 5 месеца
Колеги, садете вечнозелени дървета, че си ееала мамата зимата. Въздухът наистина е отвратителен. Всички тежки болести започват през този сезон. Защо трябва да живеем на ръба на оцеляването по 3-4 месеца. Страни в много по-тежки климати се справят по-добре от нас, защото са по-умни и работливи.