Защо изчезна водата на Марс?

Според учените процесът е повлиял на климата на червената планета
17 ное 2020 08:48, Петя Славова
Защо изчезна водата на Марс?
Снимка: Pixabay

Група американски изследователи проведоха научно изследване, което позволи да се установи една от вероятните причини за загубата на вода от Марс. Статия със заключенията на учените е публикувана в списание Science и цитирана от РИА Новости.

Изследователите са установили, че по време на прашните бури водата от повърхността на планетата достига до горните слоеве на атмосферата, където се превръща в атомен водород, който след това напуска атмосферата на Марс и попада в космоса. Според учените този процес е повлиял на развитието на климата на червената планета.

Изследването също така отбелязва, че количеството вода в горните слоеве на атмосферата варира в зависимост от сезоните, достигайки връх през южното лято и се увеличава по време на прашни бури. Преди това учените са открили нови доказателства за съществуването на вода на Марс чрез изследване на метеорит, открит в пустинята Сахара, предаде "Фокус".

В минералния състав на небесния обект специалистите са открили признаци на окисление, характерно за водата, което според един от авторите на работата би могло да възникне, ако водата е присъствала на марсианската повърхност или в нея преди 4,4 милиарда години.

Още по темата: водаМарсучени

Защо трябва да вярвам на НАСА? Защо европейски държави не пращат космически апарати до други небесни тела? Защо от 1972 година човек не е стъпвал на Луната? Космоса не е това което ни го представят.

Към Марс в момента летят китайска, американска и емиратска мисия. Два ровъра, два орбитални апарата, един дрон. Пристигат в началото на следващата година и ще я разнищят тая планета.

Интересно, а как може изчезването на водата да не се отрази на климата? А това с водорода, който се издухва от атмосферата от слънчевия вятър, отдавна се знае. Марс няма магнитно поле, което да задържа атмосферата. При това положение не са нужни никакви прашни бури, за да се стигне да наблюдавания ефект.

Марсианците са избрали ГЕРБ и те са откраднали водата им и цялата им планета е отишла по дяволите.

Лили преди 3 години