Задава ли се срив на доставките на стоки и в САЩ?

Товарни кораби се струпват в най-натоварения пристанищен комплекс в САЩ
17 окт 2021 08:50, Красимир Ангелов
84
Задава ли се срив на доставките на стоки и в САЩ?
Снимка: БГНЕС

След безпрецедентната криза на доставки на храни и горива, с която се сблъска Великобритания и която доведе до липса на горива по бензиностанциите и на храни по магазините, подобен проблем се задава и в САЩ, съобщава Скай нюз.

Струпването на товарни кораби в най-натоварения пристанищен комплекс в САЩ - край Лонг Бийч, Калифорния, показват реалния размер на задаващата се криза в глобалната верига на доставки. Според експерти е малко вероятно тя да не удари САЩ, а продължителността й вероятно ще до следващото лято.

Президентът Джо Байдън вече разпореди разтоварването на корабите да премине в денонощен режим, като така ще спомогне за облекчаване на всички по веригата. Според изпълнителния директор на пристанището в Калифорния тази стратегия е временно решение на кризата в краткосрочен план, но занапред логистиката на храни и горива в световен мащаб се нуждае от преосмисляне.

Лонг Бийч и съседното пристанище на Лос Анджелис са двете най-натоварени в САЩ, а вече седмици наред корабите с контейнери - някои с по 70 наведнъж, са принудени да чакат на котва в морето .

Постпандемичният скок на търговията, съчетан с недостиг на работна ръка, създаде много работа на логистичните центрове, които не смогват да отговорят на търсенето на продукти. Не е и тайна, че много от проблемите, пред които е изправена индустрията на веригата за доставки в САЩ, са същите като тези, наблюдавани във Великобритания и Европа: има недостиг на шофьори на камиони и забавянията, причинени от закъснението, са твърде скъпи на собствениците на транспортни фирми.

С наближаването на празничния сезон в САЩ и бизнесът, и клиентите се изнервят поради възможността да заварят празни рафтове по магазините.

Някои големи търговци на дребно в САЩ обмислят да наемат собствени кораби с по-малък обем контейнери, за да могат да разтоварват в по -малки пристанища. Това, обаче, ще оскъпи цените на стоките им, а крайният потребител ще купува стоки на много по-високи цени, пише БГНЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
4
 
1
 
! Отговори
до 32 преди 2 години
Повярвай ми имам капацитета. А защо мислиш, че това вече не е станало. Защо мислиш, че вече не сме в ,,Матрицата" ?
14
1
 
2
 
! Отговори
до 28 преди 2 години
И защо мислиш, че ще има клиенти. ИИ ще задоволява капризите на човека ли. Да, да - той не няма да му е необходим и ще се отърве от него или ще го ползва като източник на био енергия(като в ,,Матрицата") Освен това, коя е крайната цел на човека - да стои на дивана и всичко да му идва на тепсия - не мисля, че това ще го направи щастлив
13
11
 
8
 
! Отговори
ИТ архитект преди 2 години
Колега Програмист, не случайно на фона на всеобща стагнация, нашият сектор нарасна с 20-30% а заплатите няма да ги коментирам! В момента сме свидетели на прехода от постундустиално към цифрово общество: роботизация, автономни системи, крипто и блокчейн, 100% онлайн услуги и много други. Работните места за слабоквалифиицрани ще бъдат изключение - основно лична прислуга. Просто нямам търпение!
12
1
 
3
 
! Отговори
до 23 преди 2 години
Ако и по програмиране си толкова добър, колкото по правис - хаха, абсолютно менте.
11
2
 
2
 
! Отговори
до 20 преди 2 години
До Програмист"А и ИИ иска някой да го поддържа нали" . Засега. После ще станете излишни и ще изпуката от глад, защото виртуалната храна не засища стомаха :)
10
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Лос Анджелис - журналист, титан по географски названия и имена! Учете български а и география за да не сте безпомощни както в бг.днес! Не този път няма да помогна и да напиша името! Образование придобито от томбола или кастинг е така - ТРИЙТЕ СТОЖЕРИ НА ОБРАЗОВАНИЕТО!
9
3
 
6
 
! Отговори
159 преди 2 години
До АнонименУважавам Краси, но в случая не е така, както го пише той. Та аз живея тука и много често ижвърлям храна, защото се презапасявам и в магазините нищо не липсва.
8
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Боже, изнервяли се. Ние от бившите соц страни това вече го преживяхме. Знаем, че видим ли липса на стоки, просто трябва да вземем я бухалка, я винкел и да си потърсим правата на площада пред парламента. Но тоя път не трябва да се позволяват бели автобуси да стоят в околността му. Явно в САЩ и Кралството още не го знаят. Ще го научат. Те са схватливи.
7
2
 
15
 
! Отговори
до 2 преди 2 години
До Хм: То това си е заложено в модела - криза на всеки 10-15 години. Ама тази ще е много по-голяма
6
5
 
30
 
! Отговори
Антиваксър преди 2 години
Идва третия конник на Апокалипсиса - глада. Така де, сатанистите си изпълняват плана, а балъците вярват в пандемии и коронавируси. И как така няма работна ръка, да не се е изпарила? Или се е набола експериментално и айде в небесата? А май беше обратно - не ще да се боде и я уволняват, а после викат че няма кой да работи.
5
28
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Краси, не се задава! В САЩ винаги ще бъде ОК! Занимавай се с нещо друго.
4
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На ви сега едни локдауни, ваксини и сертификати бок-лyци мpъсни! Направо ще ви се дръпне лaйното ега, ще стане Ад! Големите кукловоди умеят да карат други да опират пешкира, ама пионките им със сигурност ще си платят!
3
5
 
60
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цялата дандания с ковид беше за да вдигнат цените и да ви опапат спестяванията
2
8
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А дано. Всички световни злини тръгват от там.
1
4
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Малий, ще отслабнат на 160кг....криза!!!