Самолетът с Качински се разбил заради грешки на екипажа

Пилотите не са били добре подготвени, твърди разследването
26 май 2010 19:10,
30
Самолетът с Качински се разбил заради грешки на екипажа
Снимка: БГНЕС

Грешки на екипажа на полския правителствен самолет, който се разби край Смоленск, са причина за трагедията, заяви председателят на комисията по разследването на авиокатастрофата във Варшава – Едмунд Клих, цитиран от ВВС.

Самолетът с президента на Полша Лех Качински, който летеше за Катин за участие във възпоминателна церемония, се разби в условията на гъста мъгла на 10 април. Всички 96 души на борда загинаха.

След прослушване на записа на черната кутия експертът стигнал до извода, че пилотите са игнорирали предупрежденията на уредите на самолета и са предприели голям риск.

„Защо? Защото толкова са били подготвени“, цитира думите му вестник Rzeczpospolita.

Според Клих пилотите са знаели на каква височина се намират, но са продължили да се снижават, без да виждат пистата за кацане.

Както подчертава изданието, на летище „Северно“ няма радионавигационна система, затова пилотите на височина 100 метра над земята трябва да се откажат от кацане при лоша видимост.

„Косите ми са сиви, поемам риск и отговарям за това. Смятам, че обществото трябва да е в течение“, заяви председателят на полската комисия.

Отговорните за предполетната подготовка на екипажите не осъзнават важността на тренажорите, казва за Rzeczpospolita специалистът по авиация Томаш Хипки.

На 19 май ръководителят на техническата комисия на Международния авиационен комитет (МАК) Алексей Морозов съобщи, че екипажът на разбилия се Ту-154 не е преминал необходимата подготовка на тренажор и не е имал достатъчно летателни часове.

Другият в кабината

Преди няколко дни Едмунд Клих заяви, че другият мъж, чийто глас е регистриран на записващите устройства в кабината на самолета, е разпознат като главнокомандващия ВВС на Полша ген. Анджей Бласик.

Още по темата

Според Клих Бласик не е бил единственият страничен човек, намирал се в кабината на самолета с полския президент, но той е разговарял с пилотите до самия момент на удара на Ту-154 в дърветата при подхода му към земята.

Руските и полските следователи се разминават по въпроса колко значимо е било присъствието на странични хора в кабината на пилотите: на съвместна пресконференция с Международния авиационен комитет Клих заяви, че това „не е имало решаващо влияние върху произтеклите събития“.

Ръководителят на Международния авиационен комитет Татяна Анодина каза по този повод, че „в руските федерални авиационни правила има ясни инструкции, че не се допуска присъствието в кабината на екипажа на лица, които не са свързани с изпълнението на полета“. Това се отнася и до световната практика, добави тя.

Назовавайки името на Бласик, Клих не казва еднозначно дали може да се определи съдържанието на разговора на генерала с летците като психологически натиск.

Според него това трябва да оценят психолозите, но съответната работа още не е завършена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
1
 
! Отговори
СССР! преди 13 години
Не ме е*е за поляците. На всичкото отгоре симилират, че са в траур. И тея, които плачат са роднини, съпартийцив(95%) и *** фенове на президента си? Замислете се, какво ще е ако нашия умре-пак същото!А и ЕС вече скърби-нанайки.Тея с приятелството не минават.Германците ли ще скърбят,дето имат вековна омраза или др., абе мани...
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
а според мен гледате твърде много филми-много ясно че пилотите ще ги изкарат виновни,иначе трябва да са виновни тия които са ги накарали да кацат на всяка цена.е сега цената е платена. какво търси пасажер в пилотската кабина па бил тои и началника им а?сигурно им е разказвал вицове.ако пилотите са били опитни,а те сигурно са били такива, не може да не им е било ясно какъв риск поемат.просто са изпълнили нечии заповеди.
26
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
NE LAJETE
25
1
 
1
 
! Отговори
Светльо щото съм на преди 13 години
Ако екипажът се състоеше от доктори и ставаше дума за пациент, разбирам грешката.но когато става дума за екипаж на самолет се сещам за 151 /до като ги броях/загинали български пилоти,чиято съдба се дължи преди всичко на грешки на земното ръководство.Грешкатата може да е неволна, може да няма никаква информация, може да е умишлена.Най-удобна е липсата на информация.Бил съм свидетел как италианси екипаж кацащ на летище Каменец е оставен на "самотек", с мнението "Нали са голямата работа да се оправ
24
2
 
1
 
! Отговори
Black Beard преди 13 години
Според мен информацията за атмосферното налягане, не издържа тезата ,че е дадена погрешно. Защото първо тя се дава ежечасно за съответното летище и се разпространява за цяла Европа.Второ може да се провери какви са били корекциите на висотомера и сравнени с това което е зададено.
23
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Булшит. След повече от месец в ръцете на спецовете на КГБ, в черните кутии може да се появи и гласа на Азиз или Лепа Брена. Най-лесно се фалшифицира информация на електронен носител.
22
3
 
5
 
! Отговори
До №11 преди 13 години
Ми да го качим Гоцето не един Ту-154 заедно с Бойко тиквата, пицаря Флик, Тотю(бобо, лебо и ***), Нончето Караджова и други знайни и незнайни кухи гербери, да им наемем един полски екипаж с командир врид. началника им на ВВС и да ги командироваме до Сибир че ми писна от кухи кратуни!
21
0
 
5
 
! Отговори
theinstr. преди 13 години
do N 17,18,19:Абсолютно точно,систематично и без излишни подробности си изброил фактите ! Професионалиста си личи ! Браво ! ;-)Аз попаднах неотдавна на една публикация на смоленски /от Смоленск/ блогър, който в снимки и по време и позиции бе показал последните минути от полета на самолета.Там-в блога бе описано оборудването на аеродрома и всичко свързано навигацията там. Ако ви дам линк, Моди ще ме изтрие... Та там, в блога, подробно е описано всичко в няколко части.
20
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Има снимки, на които се вижда как руснаци монтират нови крушки в осветителните тела на пистата веднага след катастрофата, преди да пристигне Путин. Доколко са истински, не се знае, възможни са всякакви фалшификации. Но че има нещо неясно, което е попречило на пилотите да действат адекватно, няма съмнение. Малко вероятно е да са били неопитни.
19
1
 
7
 
! Отговори
преди 13 години
И да допълня още нещо - за военен самолет с военен екипаж не важат правилата на гражданската авиация! Ако важаха въобще това Ту154 нямаше да може да се използва в ЕС! И затова тези пилоти могат да опитват кацане при всякакви условия, отделно са длъжни и да изпълняват заповеди! Истинският въпрос е какво точно ги е заблудили да бъдат на грешна височина!
18
2
 
5
 
! Отговори
преди 13 години
Колкото до "госта в кабината": Полският правителствен самолет е военен с военен екипаж. Има кокарда на опашката, а пилотите са военнослужещи. Не виждам какво нарушение може да е началникът на ВВС да се намира в кабината! Аз чакам да науча дали от земята са подали вярна стойност на атмосферното налягане. Защото от тази стойност зависи каква височина ще покажат висотомерите на самолета.
17
1
 
4
 
! Отговори
преди 13 години
Има причина или причини за катастрофата, които не знаем! Пилотите със сигурност не са знаели на каква височина са се намирали! Те са били на километър преди пистата, а са били вече на височина 0 спрямо нея (преди пистата има дере). Имало е разминаване с около 100 метра, което някак трябва да се обясни! Отдалечениостта от пистата са знаели и от GPS и от сигнала на близкия привод, който е близо до мястото на удара.
16
0
 
6
 
! Отговори
Москито преди 13 години
Дни след трагедията, главния прокурор на Полша бе заявил, че екипажът е знаел че ще се разбият 3-5 секунди преди удара и че последните реплики от записите са били драматични.Не уточни обаче точно какви.Предполагам, че са теглили една яростна псувня.Може и на госта в кабината.
15
2
 
11
 
! Отговори
Свидетел преди 13 години
Истината няма да излезе на яве...!Ще се компрометират висщи военни и т.н. По лесно е да кажеш пилотска грешка
14
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
*** си е винаги ***.Просто под вола теле няма да намериш.
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Интересни коментари има в руски ежедневници, като Известия, Комсомольская правда и др. В тях се задават въпроси, например, защо ген. Анджей Блашик / а не Бласик !/ е влизал в кабината. Преди него е влизало и друго лице. Не се казва кое е. Разследващият Е.Клих избягва да обясни дали генерал Блашик е оказал натиск в/у пилотите. А експерт от руското министерство на отбраната /В.Тимошкин/ дори допуска самият главнокомандващ полските ВВС да е управлявал самолета в момента на катастрофата.
12
9
 
6
 
! Отговори
Mitko преди 13 години
Единствената грешка на екипажа е , че са решили да кацат в Русия. Пилотът е бил изключително опитен и 3 дни преди случката е кацнал на същото летище без проблеми. А блокирането на натовската система за навигация, с която е бил оборудван самолета, от военно летище не е толкова сложно.
11
2
 
5
 
! Отговори
ot UK преди 13 години
Istinata nadali 6te izleze skoro. Vseki slu4ai na mnogo poznati ot isto4niqt blok, koito bqha naqsno s korumpiranoto polsko pravitelsto vyob6te ne im stana my4no. I na6to Goce ako se razbie taka i na nas nqma da ni stan my4no ama nikak.
10
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Не мога да разбера, 8, защо пишете "регулациЙте? Регулация - регулациИ - регулациИте. И така - всички думи, завършващи в ед.ч. на -ия : история- историите, демонстрация- демонстрациите и т.н. Откъде дойде това Й, нито е по-лесно за изговаряне, нито е възможно в бълг. език?
9
3
 
16
 
! Отговори
Манипулации преди 13 години
Шито с бели конци! Първо: Не може екипажът на правителствен самолет да е "неопитен" и нетрениран! Второ: Защо е влязъл главнокомандващият ВВС в кабината на пилотите? Причината може да е само една- да им нареди да кацат. Трето: на такъв отговорен пост във ВВС може да е само опитен летец; как така е стоял при пилотите " до самия момент на удара" и не е реагирал? Казваха, че е имало страшни крясъци в кабината. Затова ли не са видели на каква височина летят? Грозно е да обвиняват екипажа!