БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия

Режат половината състав и 200 влака
Обновена: 2 авг 2012 22:10 | 2 авг 2012 22:10,
123
БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия
Голяма част от влаковете може да спрат. Снимка: архив Булфото

БДЖ ще съкрати половината железничари и спре половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия, съобщи bTV.

Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.

Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.

По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.

Още по темата

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.

”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.

Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.

Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.

От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.

Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


123
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
100
8
 
36
 
! Отговори
antifinansist преди 11 години
Дянков да предложи на работещите и синдикатите в пътнически превози да си купят компанията за 1лев-те да си я стопанисват и развиват.И да се орежат субсидиите за всички,които се возят без пари-новите собственици ще рашават дали да има такива.
99
8
 
40
 
! Отговори
алооо преди 11 години
като приватизираха всичко,я ми кажи един печеливш отрасъл?те,след приватизацията не крадат-те не дават заплати-я виж кво стана с кремиковци,оцз кърджали и други...а като крадат-ИМАМЕ ЦВЪЧКО да ги хване и опандизи!!
98
13
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Крайно време е БДЖ да бъде приватизирано, да се спре със субсидирането, краденето и източването и жп транспортът да се превърне в нормален европейски транспорт.
97
10
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Крадлив , по-крадлив , най-крадлив , гербераст.........
96
11
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Българи прости! Тънете в мизерия до края на живота си! На глупаците света не е дал никога нищо!
95
10
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ЗА 50 ГОДИНИ БЕШЕ ПОСТРОЕНА ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ, ЗА 20 ГОДИНИ НЕ СЕ ПОСТРОИ НИЩО - САМО КРАЖБИ, УНИЩОЖЕНИЕ, ЛИКВИДАЦИЯ. ДОКАТО НЕ ЗАПОЧНЕМ ДА НАПАДАМЕ И ЛИКВИДИРАМЕ "ПОЛИТИЦИ" НИКОЙ НЯМА ДА НИ ВЗЕМЕ НА СЕРИОЗНО.
94
8
 
45
 
! Отговори
Стършел преди 11 години
Кой и кога ще даде отчет тези заеми като взети за какво са били похарчени? Освен купените мотриси от Германия, в последните 20 години аз лично не си спомням да е инвестирано във нови машини, вагони /имаше една далавера със спални/ или във инфраструктура. Освен това заемите са вземани преди разделянето на компанията на три - НКЖИ, товарни и пътнически превози. Защо само пътнически превози ще ги връща. Истината за заема от Световната банка, е че парите /150 мил./ отидоха за метрото.
93
8
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ликвидират ли движението на влаковете, *** веднага ще извадят и релсите, за да ги предадат за скрап. Няма как да се охраняват стотици километри жп линия, а *** са много организирани.
92
12
 
39
 
! Отговори
Комунист преди 11 години
При такива влакове направо да закрият БДЖ.Пътуваме като *** един до друг и върху друг.Не може да се диша.По-добре да се знае,че няма влакове.Поредното предприятие,което умишлено е докарано до фалит.Толкова влакова,които изчезнаха.Просто ги взеха извънземните...
91
9
 
57
 
! Отговори
морски преди 11 години
Народа готви съкращения в ГЕРБ.И то сериозни!
90
13
 
42
 
! Отговори
Ivan Grozni преди 11 години
Само един ситински комунист можеда разсипе предприятие с ГТОВИ клиенти и постоянно ползван услуга... влаковте са ТЪПКАНИ...
89
10
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
*** герберска , докарахте народа до просешка тояга , а вие се нагушихте с пари и имоти , няма институция ,министерство , град или село където да не сте сложили свой човек да коли и беси , е това не е ли ДИКТАТУРА А ? А? А?
88
9
 
44
 
! Отговори
нео-колониализъм преди 11 години
коя колониална сила ще ни вземе железниците??? генерал-губернаторите от последните години ни разпродават и са заделили и таз хапка отдавна.
87
8
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Назначените ликвидатори на БДЖ - Недев и Владимиров.....................
86
9
 
52
 
! Отговори
тими преди 11 години
браво и такова малоумие не бяхме виждали да спираш пари и да режеш влакове в разгара на лятото вече се обедих че финансовия министър не става за нищо просто незнам как е взел диплома ако не сия купил което е по вероятно
85
8
 
54
 
! Отговори
пътник преди 11 години
До вчера обясняваха какви реформи ще направят и ще вдигнат на крака БДЖ,днес шефа им казва че са некадърни.Е какво като признава и си подава оставката?Колко съдби са унищожени,колко загуби са нанесени на цял отрасъл.Нека работещите в БЖД си признаят за кого са гласували преди три години.При цялата мизерия,обхванала държавата не знам как ГЕРБ води в класацията за изборите догодина.Голяма реклама пада от социолозите.Българите да мислят,ако искат все пак да са малко щастливи.
84
9
 
43
 
! Отговори
финансист преди 11 години
от икономическа гледна точка и финансова разбира се няма в света компания дето да не се модернизира с заеми от банките това не се отнася само за транспортните фирми а за всички просто такава е логиката на бизнеса защото колкото и да са големи компаниите никои не дава свои пари за модернизация а взима заем така че да престане финансовия министър да брещолеви глупости а да седне и пропочете малко икономика и финанси от учебниците незнма къде е учил но имам чуството че нищо не разбира
83
10
 
53
 
! Отговори
finansist преди 11 години
бдж винаги е била апетитна хапка като компания в момента се води едно целенасочено фалиране на тази компания за да може да се обезцени и да се купи за жълти стотинки има голями апетити към нея но тя струва пари а финансовото министерство гледа дая фалира и да я продаде за жълти стотинки на някоя тяхна фирма
82
9
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Нали Борисов, Московски и директорите на БДЖ ни проглушиха колко била успешна реформата и че БДЖ се подобрява финансово. По еничарски в сезона на отпуските е замислено да се ликвидират влаковете и да се уволнят работниците, за да се избегнат стачките.
81
9
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
дайте малко цифри в статията ако обичате, в какъв размер е субсидията ? много е важно . нали уж препълни хазната дянков поради високата събираемост на данъци ?? каквото бай Тошо построи тия не могат да боядисат

Спонсорирани публикации