БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия

Режат половината състав и 200 влака
Обновена: 2 авг 2012 22:10 | 2 авг 2012 22:10,
123
БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия
Голяма част от влаковете може да спрат. Снимка: архив Булфото

БДЖ ще съкрати половината железничари и спре половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия, съобщи bTV.

Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.

Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.

По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.

Още по темата

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.

”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.

Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.

Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.

От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.

Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


123
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
9
 
41
 
! Отговори
of преди 11 години
teq Gerb sasipaha biznesa
79
10
 
58
 
! Отговори
Анти Боко преди 11 години
КЪДЕТО ГЕЙрб и БОЙКО БОРИСОВ ИМАТ ПРЪСТ, ТУРИ МУ КРЪСТ!!!
78
11
 
49
 
! Отговори
жепеец преди 11 години
Голямата заплата взимаха, че отгоре на туй ще ги съкращават! Машинист на влак - 500лв.
77
9
 
46
 
! Отговори
Врачка преди 11 години
Дянков от влак да се пази!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
76
10
 
36
 
! Отговори
Цвети преди 11 години
Мачкай, Гришо !
75
9
 
65
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В момента влаковете София-Варна, София-Пловдив, София-Бургас са претъпкани до горе, няма допълнителни вагони. Клиенти има БДЖ, но няма акъл и воля да се направи нещо, така че БДЖ да стане печеливша компания. Единствено се краде, източва и влачи. И така 22 години. Спиш ли народе? Спи си
74
8
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тези, които са отговорни за доброто функциониране на БДЖ, всъщност работят за съсипването а компанията.Сетне част от тях ще се облажат при приватизирането.
73
8
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Закриването върви по план. Следва разпродажба и делене на едни пари.
72
17
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ако пуснат билетите за влака да се продават от автомати, ще съкратят няколкостотин лелки, които реално нищо ценно не вършат.
71
12
 
39
 
! Отговори
Ivan Grozni преди 11 години
Яки са наще железници... над 60 години ги крадат комунисти и още живуркат макар и на системи...
70
26
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Закривай! Това е най-мизерната фирма сигурно в целия ЕС!
69
9
 
66
 
! Отговори
Р-29РМУ-2 преди 11 години
БДЖ е ярък пример за това колко скъпа, но ялова крава се оказа демокрацията ни, по-голяма съсипия едва ли е имало 1300-та ни история. Разни мошеници с различни партийни цветове, рязаха и продаваха релси, трупаха пачки и доведоха до тоя хал БДЖ-то! Електровоза на снимката е купен още по бай Тошово време от бившата Чехословакия, каквото и да се приказва тогава се създаваше, а сега 20 год. разсипия върха на която беше управлението т.н. цар и неговите бандити юпита, дошли тук окрадак каквото могат!
68
9
 
59
 
! Отговори
varg преди 11 години
Изордите от герб да си ходят.От парламента директно в затворите в Белене.
67
9
 
67
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ГРОБарите продължават с разсипването на България.
66
40
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Кой пътува още с тия разпаднали се железарии-има автобуси-приблизително еднакви цени, комфорт, климатиче, бърза дестинация, без *** и закъснения с часове.
65
13
 
40
 
! Отговори
Ben преди 11 години
Не да спре половината влакове, а да се приватизира е необходимо и още съкращения до дупка. Не може само да се вдигат цените на билетите, а да се пътува в мизерия, закъснения, мангасарщина, да не се таксуват нередовните пътници от групи както останалите, а почтения гражданин да ги издържа.
64
17
 
72
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
България беше много добре до 1989 година. Работа имаше за всички. Лекарствата бяха на символични цени. Безплатни здравни услуги. Социалното адаптиране на хората с увреждания беше държавна грижа. Образованието безплатно. Етнически проблеми нямаше. Престъпност почти нямаше. Всички или почти всички се сдобиха със собственно жилище. Не беше проблем да почива българина на море през лятото. Икономиката ни беше много, много добре правехме автобуси даже. АЕЦ Козлодуй не беше проблем. А сега???
63
8
 
67
 
! Отговори
DO 68 преди 11 години
Прав сте 68 ! Премиера затова назначава такива министри , които нямат характер да ударят по масата и да кажат : - г-н Премиер , не съм съгласен с концепцията ви , нямаме интерес за заем от световната банка , чието протеже е Дянков и главен лобист Кристалина ! Ще свия частните автобусни превози , за сметка на пътническия ЖП транспорт , след което ще обявим за продажба , а тжварният ЖП транспорт ще изправим на крака , като задължително ще превозваме върху него транзитно преминаващите ТИР-ове през територията на страната ни , по този начин ще намалее трафика и катастрофите по родните ни пътища , а и ще упазим и околната среда . Преди да назначат сегашното недоразомение за здравен министър , Атанаска ли беше , Спаска ли беше , не зная , но питах един достоен Доктор кардиолог и икономист Гербаджия , директор на болница която успя да изправи на крака , - Докторе , защо не те направят Здравен министър ?! А той ми отвърна : - абе прекалено много мога и и разбирам от деиноста си , на премиера му трябват деца , без характер без управленски опит , зада може да си прави каквото реши и както го реши ! Това е във всяка една свера , във всяко едно министерство .
62
8
 
65
 
! Отговори
жепеец преди 11 години
Не е необходимо да уволняват половината жепейци. Достатъчно е да уволнят кликата на детската учителка Владимир Владимиров - той и недоносчетата му съсипаха железниците.
61
8
 
69
 
! Отговори
Ъц... преди 11 години
Скоро ще се превърнем в Сомалия на Балканите!