БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия

Режат половината състав и 200 влака
Обновена: 2 авг 2012 22:10 | 2 авг 2012 22:10,
123
БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия
Голяма част от влаковете може да спрат. Снимка: архив Булфото

БДЖ ще съкрати половината железничари и спре половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия, съобщи bTV.

Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.

Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.

По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.

Още по темата

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.

”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.

Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.

Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.

От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.

Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


123
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
12
 
37
 
! Отговори
D преди 11 години
BDJ falira, posle go prodavat.... posle pak go preprodavat.. kakto BTK... niakoi si palni gushata BALGARSKITE POLITICI ZA BOKLUCI !
59
12
 
40
 
! Отговори
az преди 11 години
DOLU TEZI OTREPKI OT GERB
58
12
 
39
 
! Отговори
ddd преди 11 години
Айде стига с тия социално-това, социално-онова. И аз искам социален хляб и салам, ама социализЪма свърши.
57
12
 
33
 
! Отговори
до 69 преди 11 години
поправка субсидията от нашите данъци е 84,984 млн. лв.за пътнически превози и 7,564 млн. лв. компенсации за социални намаления.
56
17
 
37
 
! Отговори
до 69 преди 11 години
А колко от тези си бяха купили билети? А колко пари направиха кондукторите като пускат да се возят за лев - два пътниците без билет. А знаеш ли колко милиона е дала държавата на БДЖ - ами 4,984 млн. лв. субсидии за пътнически превози и 7,564 млн. лв. компенсации за социални намаления. А знаеш ли колко приход са имали пътническите превози - под 35 милиона. С две думи от моите данъци се поддържа една система, която е неефктивна и се хвърлят пари на вятъра. За мафията с гориво и метали не говорим.
55
12
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Само искам да спомена, че миналата седмица се водих с влак от София до Пловдив - толкова много народ имаше във вагоните, че правостоящите сигурно бяха 2 пъти повече от седящите. Така че определено БДЖ имат клиенти, остава само малко да подобрят условията в самите влакове (да ги поизмият най-малкото, ако не да се купят нови вагони; да направят така, че правостоящите да не са толкова много - все пак да пътуваш прав от София до Пловдив си е доста неприятно) и всичко ще се оправи.
54
12
 
77
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Мисля, че на всички е ясно, че БДЖ целенасочено се води към фалит. Нали се сещате, че ако спре БДЖ, всички пътникопревозващите компании ще бъдат много доволни, а да не говорим колко много ще се зарадват Лукойл, ОМВ и всички други вериги бензиностанции.Пък да не споменаваме колко апетитна хапка са товарните превози.Просто тук се прави в ущърб на народа, само и само за да може шепа "бизнесмени" да вземат големите комисионни или пък да купят нещо на безценица и след това да го продадат с десетократна печалба.
53
12
 
78
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Влаковете ще бъдат нарязани, но и ГЕРБ ще катастрофират жестоко на изборите.
52
10
 
49
 
! Отговори
Maртин преди 11 години
От 20 години летим надолу, чудя се само как още не стигаме дъното... Дълъг полет си е..
51
10
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Пътят към ада е осеян с "добри намерения" !
50
10
 
51
 
! Отговори
НКЖИ преди 11 години
Снимката е повече от крещяща. То, тавана (козирката) на гарата, перона, фасадата, то локомотива, някаква морално остаряла "Шкода" от преди 40 и повече години. Трагедия ! С тази политика по отношение на ЖП транспорта, скоро само за скраб ще става всичко.
49
29
 
38
 
! Отговори
void преди 11 години
Както винаги тук е пълно с професори... Първо не Бойко спира субсидията ами министерството. Второ в това няма нищо нередно - тъкмо напротив - ако дружеството е губещо и не може да си плаща дълговете и държавата му е гарант - то това прави държавата губеща, което автоматично прави и всички нас губещи, защото парите се вземат от бюджета и тогава няма да стигнат парите за другите бюджетни разходи, което увеличава дефицита, понижава кредитния рейтинг,... и накрая ще се оплаквате тук че няма пари...
48
10
 
59
 
! Отговори
men преди 11 години
всички заедно. когато учителите стачкуваха им се смэхме. когато работниците от кърджали стачкуваха пак. и така докато дойде и нашият ред. разберете че само единението прави силата. мълчането и гледането на страни не води до нищо добро.
47
9
 
39
 
! Отговори
men преди 11 години
одиоус дебт - в международното право, заем взет оф режим на управление който не служи по най добрия начин на интересите на държавата/народа не може да бъде изискан. осведомете се. говорете с всичките си познати. време е да надигнем глава. свободата санчовци е на върха на копието. събудете се днес защото утре ще е късно. всичката приватизирана собственост може да бъде национализирана като в еквадор, венецуела и боливия.
46
10
 
41
 
! Отговори
men преди 11 години
колкото до мотрисите, сименс са ни ги продали на 10на цена както и тези които са продали на гърция. имало е в пъти по добри оферти но баба меца и някоя друга хилядарка са си казали думата. "вервайте ми". ето ви сега свободно предвижване. ето ви "магистрале". път към свободата има. вижте еквадор. вижте боливия. вижте венецуела. обявява се "одиоус дебт" за което странно но не мога да намеря български превод и не се плаща. измекярите се съдят за национално предатеслтво и се обесват пред парламента.
45
11
 
55
 
! Отговори
men преди 11 години
до няколко години ще е готов тунела под босфора и ще се прави сухопътен/железопътен коридор от шанхай до лондон. войните в сирия и предстоящата в иран не са само за петрола а и за транспортните коридори. *** ще прибере товарните превози и ще намали бдж до размер в който може да съществува без тях. освен това като прибере и магистралките нали трябва да има оборотец от тях. автобусчетата ще цакат здраво а с тях и всички хора които нямат достъп до влакове.
44
11
 
49
 
! Отговори
до 52 преди 11 години
Как може да има съвременен ЖП транспорт, ако не се закупува своевременно ЖП състав. Това на снимката радва ли те? 40 годишни локомотиви, отдавна надхвърлили ресурса, който конструкторите са заложили. Ако Б.Б. купи нови локомотиви , ще има да го превъзнасяте в небесата, ако ще и три пъти по-скъпи да са били. Нали герб е партия за европйско развитие на България. Е кое е европейското, щом не иска да бъде в крак с модерните държави. Явно герб върви назад във времето.
43
24
 
35
 
! Отговори
до 38 преди 11 години
Мотрисите бяха купени от Станишев и лично той с лукавата си усмивка се хвалеше каква голяма сделка е направил и как пътниците щели да се возят по европейски.И как така изведнъж дълга се оказа за държавата,мотрисите се оказаха калпави,сделката изгодна,но само за посредника,а х ти се биеш в гърдите колко си прав.
42
12
 
33
 
! Отговори
Решението преди 11 години
Спирайте машините и доведете хамстера да дърпа вагоните,и без това се е наклал като прасе преди Коледа.
41
9
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Какво го бъркат Бойко влаковете , те НСО по магистрали вървят , няколкостотинте му камиона и те , нали за това прави магистрали няма да си чупи камионите по дупките я вие знаете ли колко струва 1 гума на камион ......