КЗП скастри телеком, който ни цака с ваучери

Законът предвижда санкция до 30 000 лв.
32
КЗП скастри телеком, който ни цака с ваучери
Снимка: Булфото

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги, клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от комисията.

След забраната телекомуникационното дружество, чието име не се споменава, няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв. 

Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор установи, че коректната информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя фигурира единствено на интернет страницата на телекома.

В търговския обект пък е налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния, уточняват от КЗП.

От там отчитат, че на практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.

По такъв начин търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което от своя страна води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, завършва позицията на КЗП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
27
 
! Отговори
куклосклан преди 8 години
ТЕЛЕНОР Е БАНДИТСКА ОРГАНИЗАЦИЯ КОЯТО КРАДЕ ПАРИ. ОТ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ. ИМА ЛИ ОЩЕ ХОРА КОИТО СА НА ТАЗИ БАНДИСКА ФИРМА. ГЛОБУЛ РАЗДВИЖИ БАНДИТИЗМА ,И ВИВАТЕЛ И МОБИЛТЕЛ КЛЕКНАХА, НО СЕГА ТЕЗИ ФАШИСТИ ВЪРНАХА 3 МЕСЕЧНИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА КАРТАТА. И ВЕДНАГА ДРУГАТА БАНДИТСКА КОМПАНИЯ МОБИЛТЕЛ ЗАПОЧНА ДА ПРАВИ НОМЕРА. КЪДЕ Е КОНКУРЕНЦИЯТА И СВОБОДНИЯ ПАЗАР СЛЕД КАТО ИМА КАРТЕЛНО СПОРАЗУМЕНИЕ. БОРИСОВИЯ СПИШ ЛИ БЕ БАНДИТЕ?
4
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Какво значи скастряне?! Теленор са по-зле и глобул. Трябва яко навеждане и 6 цифрена глоба!Да си правят номерата в норвегия!
3
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
теленор така ми откраднаха близо 30 лв., без да се трогнат по някакъв начин да ме предупредят
2
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До zeusЗа жалост и условията на Теленор са подобни. От преди няколко месеца тези два оператора направиха почти безсмислени предплатените си услуги, тъй като валидността на СИМ картите си остава 12 месеца, но на заредените суми е едва 60/90 дни, тоест в рамките на 1 години, трябва да се направят няколко презареждания от по минимум 6 лв., или общо поне 30 лева годишно, което обезсмисля предплатените услуги.Май само Виваком още поддържа валидност на ваучера 1 година. Макстелеком е като М-тел и Т
1
1
 
40
 
! Отговори
zeus преди 8 години
И телекома е Ментел с техните карти Прима ;)