Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени

Изоставаме от тенденцията в Европа да се купуват нови коли
Обновена: 10 авг 2019 12:03 | 10 авг 2019 12:00, Александър Попов
177
Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени
Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
4
 
14
 
! Отговори
Шоп преди 4 години
Съвсем съзнателно не ди купувам нова кола, макар че съм с 5000 евро заплата.Никога не може да ми излезе по-евтино новата от добре подържана стара.
92
2
 
10
 
! Отговори
До 103 преди 4 години
Сравняваш цени на техника през 38 години. Кажи колко струваше един телевизор в САЩ 38 години преди телевизора София 81, т.е. през 1943 година. Колко амарикански заплати?
91
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 68Равняваха се дръжки! Една Лада за която се чакаше 5-6 години струваше около 8к лв тогавашни. При 150-200 лв смятай колко излиза, а в момента една Лада е за без пари. Толкова за равнениетоЕдин скапан телевизор колко струваше? София 81 или Велико Търново 85. Колко се чакаше? Около 6 месеца или година? Защото сега отивам да си взема един 42 инчов за половин заплата!
90
7
 
12
 
! Отговори
До 97 запада преди 4 години
Нямаше привилегерованост за София. Всички висшите започвахме работа с една и съща заплата за първата година. Преди много години с 105 лева, после с повече, аз започнах с 175 лева, 250 през втората година, а пет години по-късно вече взимах 400 лева, без да броя премиите, а те бяха още половин заплата при яко бачкане.
89
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вероятно от скромност, въпреки че икономиката ни цъфти и всички са богати....баси тъпите статии пълни с лъжи.
88
8
 
11
 
! Отговори
:)) преди 4 години
В България е на мода втора употреба коли и дрехи.Какво очаквате от хора които купуват отпадъка на европейците.
87
12
 
6
 
! Отговори
Край преди 4 години
Българите мислят че колите не са лукс а необходимост. Ужасно са закъсняло.Колите вече са Пролем.На всеки по голям град
86
5
 
4
 
! Отговори
Край преди 4 години
Българската демокрация е див популизъм. В България можеш да регистрираш и караш всичко. Всичко . Неграмотния ром също.От това по добре не става
85
7
 
8
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 4 години
До 39"Това за 105 лв заплата са явно някакви седер астко герберастки митове.Моята заплата в началото на 80 те беше около 700 лв, като в добри месеци и с изпълнение на плана, нощни и празнични минавах 1000 лв.Бях началник смяна на Стан-1200 в ПСВ на несъществуващия вече КРЕМИКОВЦИ."--- По същото време, началотона 80-те години, без да съм партиен член, назначен за началник някъде, получавх 165 лева като млад инженер, по Единна Щатна Таблица , еднаква навсякъде.Софиянци-привилегировани и тогав
84
5
 
22
 
! Отговори
Анкета преди 4 години
ЗАЩО КУПУВАТЕ СТАРА КОЛА1-дохода ми ме позволява за по нова2-фен съм на ретро колите 15+3-харева ми да ми хлопа ,скърца и бучи и да е на реални 600к км4-хобито ми е да ремонтирам стари коли
83
6
 
6
 
! Отговори
Someone преди 4 години
Няма нищо лошо в старият автомобил стига той да минава качествен технически преглед. Колкото до данците, тук идва интересното ... ЗАЩО е на база конски сили и годините на колата ... защо не е на база вредни емисии. Мога да карам 10 годишна кола с 120 конски сили двигател и вредните ми емисии да са същите или по-малко като на кола с 75 конски сили но на 10-12 години и същите като на кола на 2 години със 101 конски сили ... трите коли не са с еднакви данъци ... Защо?
82
5
 
5
 
! Отговори
BULAVA преди 4 години
И като мислят в западна Европа толкова за екологията,защо се произвеждат постоянно коли които никои не купува.Може да се каже че в България в това отношение е на първо място тъй като ние не си сменяме колите през 2 години и така опазваме околната среда.А това за екостандарта са врели некипели всички разбраха .какво значение има колко годишна е колата ако е поддържана като хората
81
1
 
17
 
! Отговори
Васко преди 4 години
Аз лично карам кола от 2000лв, толкова ми позволява заплатата. Екотаксите отиват в частни фирми които са на някои хора и държавата не ги закача. Пране на пари, обир посред бял ден!
80
4
 
12
 
! Отговори
дедо ви поп преди 4 години
Идеята е да стане автомобила лукс.И да се фръцкат една шепа правоимащи с къде къде по джиджяни возила. А!Данъкоплатеца беден гореща му супа.Амин.
79
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Абе, еййй...всъщност е нещо като домашен танк! двигател като селска мома - *** и як! гори всичко, върви навсякъде, носи товар около тон и влачи ремарке! толкова елементарен, че правиш ремонт с тел и тиксо! имаше легенда, че на старите модели купето е правено от стари немски каски, но всъщност беше много здраво!! минуса беше - лаком двигател, много лапаше! и най важното, правеше собственика си добър автомонтьор!
78
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И така докато ни заГРОБят.
77
8
 
6
 
! Отговори
Абе, еййй... преди 4 години
КВО Е ТОВА "МОСКВИЧ"??!!!СИГУРНО Е НЕЩО, КАТО "КИРПИЧ"!
76
1
 
14
 
! Отговори
До 84 преди 4 години
Наясно ли си, че предлагаш автопаркът в България да остарее повече? Този експеримент със забраната на вноса на коли над определена възраст, навсякъде където е правен е довел до по-голямо остаряване на автопарка. Причините са очевАдни.
75
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
заглавието е сгрешено! не КАКВИ коли купуваме, а ЗАЩО ги купуваме е правилното! ако заплатите ни бяха европейски, щяхме да купуваме само нови от клас евро 15 нагоре! с мрз от 250 евро, ще купуваме коли от 1000 евро! и както го е казал поета, за прочелите, това е толкова просто и логично! ама отде акъл!
74
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 60Увеличават се митата върху вноса на стари коли и всичко ще се подреди. Когато една стара кола която сега е 7000 с новите мита излезе 20 000 тогава ще се премахнат фирмите продаващи коли с превъртяни километражи. 99 процента от колите на старо са приврътяни километражи.