Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени

Изоставаме от тенденцията в Европа да се купуват нови коли
Обновена: 10 авг 2019 12:03 | 10 авг 2019 12:00, Александър Попов
177
Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени
Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами като сте такива тарикати, ами купете си А класата за 6-7к.Това е възможно най-лошият и несигурен автомобил, опасни са и се обръщат,ще зарадвате някой от 10000-та които имат обява, ама то нали е Мерцедес и сте разбирачи.
112
3
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има доста проблеми с новите коли в България. Първо ти трябва гараж, а примерно в София гаражи няма. После има доста скъпа застраховка Каско, примерно първата година за кола купена за 60-70 хиляди лева, плащаш за застраховки Каско и ГО над 3000 лева. На шестата година - около 2000 лева. Ако колата е на лизинг ти определят при кого да плащаш застраховките, а там са по-скъпи.Същото е и с ремонтите и поддръжката.
111
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 122Ама е 7000 а не 20000 колкото най-евтината нова.А и като е нова какво?Адската пръчка.
110
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 118Именно! А класата си е пластмасария, дървената апликация всъщност е пластмасова! Това не е Бентли:)
109
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Винаги е стоял въпроса кое е по-добре - нова кола от по-нисък клас, на която бързо пада цената или за същите пари да си купиш употребявана кола от по-висок клас? Всеки решава за себе си и няма общовалидно правило.
108
16
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 119Защо да е манталитет?Втора ръка мерцедес -брнц а клас има за толкова пари (6-7хил) доста добри.Нова кола струва 18000 хиляди.При тва неква супер умряла киа,хюндай,дачия,фиат е такива марки.Всичко им върви всичко им е автоматик и се развалят през 3 месеца в сервиза.И в сервиза ти казват -ти си я развалил гаранцията пада.Айде играй честито 20 к за тон скрап.А втора ръка не можеш да го продадеш и за 30% от стойноста му щото пазарът втора употреба не прощава на пластмасовите корита.
107
20
 
13
 
! Отговори
До 116 преди 4 години
Типичния български, да не кажа по-тежка дума манталитет.Аз мога да ти кажа, че си карам новата кола, имам 7 години гаранция и не ми дремеако нещо се развали. А това за екстрите, много не си в час, на новите коли вече всичко им е автоматично, не само скоростите и то отдавна.
106
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 117Е нали говориме за някакъв малък икономичен автомобил.Ти бентли ли искаш да си земеш за 6000 лева ?:))
105
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 116Мухаха,Чакай в А клас да ти сложат коренища! Това да не е Фантом...Майко мила
104
16
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Можете да си вземете доста прилично возило за 7-8 хил. лева.Има чудни мерцедеси.Примерно А клас.Малък автомобил икономичен и луксозен.Вътре чак дървени аплилации,автомат ехее.Чакайте вие да си купи някой корейски,турски или румънски таралясник за 20к лева нов.И кво като р нов вътре екстрите са му електронен часовник..
103
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До 108 Нещо дилъра пържи. Поръчка отнема 3 месеца, при мен 4ри както вече писах. Първия месец може да правиш промени, втория набавят компонентите, третия влиза на конвейера. Толкова. Купувам вече трети нов автомобил, последния наскоро
102
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пълни чъплaци сте, значи!
101
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стара, нова, по-евтино, по-скъпо.Започне ли човек само това да гледа, по-добре изобщо да не си купува кола. Иначе нещата са горе-долу ясни - ако караш малко, няма да ти е по-евтино с новата кола, но ако караш много, може и да ти е по-евтино.
100
4
 
15
 
! Отговори
Ю кортес преди 4 години
Качествата на бензина и дизела в бг са за автомобили произведени до 2000-та година,за японските и по стари.Новите,карани с горива от бг се скапват макс до 70-100000 км.същите при качествени горива без проблемно правят 200-300000 км.
99
2
 
7
 
! Отговори
Хибриден таксиджия преди 4 години
Аз съм поръчал 3 нови коли в последните месеци, като от априлската поръчка едната дойде преди месец, другата идва до 10 дни. Това са коли, поръчани от дилъра преди време и ги продава още преди да са произведени, но са заявени като спецификации. Ако искаш кола по поръчка - примерно добавени 2 екстри към пакет оборудване, цвят и тапицерия - 7-8 месеца не ти мърдат! Та не се учудвам за цвета, особено ако модела е много търсен и не смогват с производството. Например - Сузуки Джимни
98
0
 
9
 
! Отговори
До 108 преди 4 години
Популярна относително евтина марка. Искаше я синя, а дилъра беше поръчал други цветове - това се било търсело. Аз исках колата да има GPS навигация, но това не се било търсело и щях и аз да чакам над година за една от най-популярните в България марки и модели.
97
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ШопАз пък предпочитам нови добре поддържани. В дългосрочна перспектива може новата да ти излезе дори и по евтино
96
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До опаааче то няма разлика!
95
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 106Поръчка за направа на автомобил отнема около 3-4 месеца. Масово 3 месеца, но ако Август влиза в тях, стават 4ри. Не е сериозно да чакаш 1 година за цвят...освен ако не е Бугати!
94
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ладата беше от скъпите коли. Жигулата струваше 6100 лева, после вече като Лада със следващите модели стана по-скъпа - първо 6600 лева и т.н. През 1988 година средната заплата беше 252 лева, а лихвата по заема 2%. Всеки си купуваше нова кола обикновено с 1-2 месеца чакане до доставката на следващата партида, която веднага се изкупуваше. Защо за ладите се чакаше малко повече си има просто обяснение. Сега един познат си купи новата кола, за коята изчака над една година, защото я искаше синя, а няма