Кога ще кажем сбогом и на новите бензинови и дизелови коли?

Плановете на ЕС са амбициозни
14 мар 2021 16:50, Нели Христова
69
Кога ще кажем сбогом и на новите бензинови и дизелови коли?
Снимка: БГНЕС

Европейският съюз трябва да определи дата за постепенно прекратяване на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили, за да може регионът да изпълни целта си да стане неутрален по отношение на климата, смятат девет държави членки, предаде агенция Bloomberg. Справянето със замърсяването от транспорта, което представлява една четвърт от емисиите на парникови газове в ЕС, е едно от най-големите предизвикателства за 27-членния блок по отношение на опазване на околната среда. Европа трябва да даде ясен сигнал на производителите, собствениците на автопаркове и потребителите да ускорят преминаването към електрически превозни средства, се посочва в документ, изпратен до ръководителите на ЕС по климата и транспорта. Сред страните изпратили документа са Нидерландия и Дания.

„Ако вземете предвид живота на автомобилите, просто трябва да спрете да добавяте нови автомобили с изкопаеми горива около 2030 г., ако искате да бъдете неутрални спрямо въглерода през 2050 г.“, обяснява Стинтйе Ван Велдховен, нидерландски държавен секретар по инфраструктурата в интервю за Bloomberg News.

Последните действия показват напрежението около превръщането на амбициозните климатични цели в реалност. Лидерите на блока одобриха през декември засилване на целта за намаляване на емисиите до 2030 г. до поне 55% спрямо нивата от 1990 г. в сравнение със съществуващите 40%. През юни регулаторният орган на блока ще предложи нови разпоредби за привеждане на икономиката в съответствие с новата цел за замърсяване.

Законодателният пакет, известен като „Fit for 55“ (бел.ред. 55% намаление на емисиите), ще включва ревизиран регламент относно стандартите за CO2 за леки и лекотоварни автомобили, които според деветте държави трябва да бъдат „значително засилени“. Мярката трябва да включва и разпоредби за поетапно премахване на превозни средства с изкопаеми горива, смятат от групата, която включва още Австрия, Белгия, Гърция, Ирландия, Литва, Люксембург и Малта.

Европейската комисия иска поне 30 милиона електрически превозни средства по пътищата в региона до 2030 г. Това е амбициозно, като се има предвид, че в момента има около 1,4 милиона електромобили, смятат от BloombergNEF. Анализаторите прогнозират, че до 2028 г. на пътя ще има 28 милиона хибридни и чисто електрически коли.

През миналата година продажбите на електрически автомобили в Европа изпревариха тези в Китай за първи път. Ръстът е в резултат на по-строгите стандарти за емисиите, субсидиите, които помогнаха на индустрията да се възстанови от кризата, свързана с пандемия, и пускането на нови модели, които да отговарят на по-строгите правила през следващите години.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
16
 
12
 
! Отговори
Дедо преди 3 години
С градски транспорт и велосипеди пак е вариант. Автомобила не е даденост по рождение на всеки ,и трябва да стане много скъп лукс ако мислим за децата си и бъдещето. Другото е комплекси и селтащина ...кой ще паркира най скъпият кукурузник пред блока..
34
10
 
7
 
! Отговори
67890-. преди 3 години
До МайстораТук съм на 100% съгласен. Броят на автомобилите ще намалее драстично и ще си ползваме обществен ел. транспорт. Най- добре и с велосипеди.
33
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Фалшивото "Глобално затопляне" ще е поредния инструмент за дресировки, локдауни и истинското зануляване на човечеството.
32
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
след 15 г.аз ще съм на 70 -сигурно ще съм по памперс.въобще не ме интересува. сега си карам аудиQ3 чисто ново с евро6
31
3
 
31
 
! Отговори
Кондьо преди 3 години
Какво е общото между диарията и електромобилите?- Страхът, че няма да стигнеш до вкъщи...
30
2
 
11
 
! Отговори
А сега сериозно преди 3 години
Ето защо ККП на Китай купува западни политици, има най-голямата шпионска мрежа в света и толкова натиска за Парижкото споразумение. Защото Китай е най-големия производител на батерии в света и има най-много литий. Идеята е Китай да си мърси колкто иска и да произвежда батерии, солар панели и вятърни генератори.
29
1
 
26
 
! Отговори
Жо преди 3 години
АКУМУЛАТОРИТЕ на електрическите автомобили се произвеждат от изключително редки метали, които се добиват само на няколко места в света и количеството им не е безкрайно.Колкото по-голямо става търсенето на тези метали, толкова по-висока ще става цената им.Другият голям проблем е утилизацията на употребените акумулатори, който не е решен кардинално.
28
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това ми прилича на гребане на вода със сито.. Индия, САЩ и Китай бълват 100 пъти повече от малка Европа и нямат никакво намерение да спират. Само ние ще се мъчим да сме неутрални, а полза няма да има никаква.
27
3
 
22
 
! Отговори
Майстора преди 3 години
Уважаеми съграждани,вашето мислене относно преминаването към електромобили има основен недостатък, поради липса на осъзнаване на намеренията. Въпросите дали ще издържи електрическата мрежа, как ще си зареждате кола пред блока и тн. са принципно логични и правилни, но не отчитат основното намерение - през 2030 вие НЯМА ДА ИМАТЕ автомобил. Не всеки сегашен автомобил ще бъде заменен с нов електромобил. Вероятно ще останат по-малко от 10% от сегашният брой автомобили. Но това ще се разбере полека.
26
7
 
4
 
! Отговори
Чебухрачка преди 3 години
Абе някъде ЧЕ ме бияят и ебббат мен много здраво ама да видим.Нямам против да ме надуппят, ама не обичам насилиетоо.Както казваме ние нежните душиПравете любов, а не война...
25
4
 
17
 
! Отговори
man преди 3 години
А електроптеносната мрежа съобразена ли е с преминаването към ел автомобили? Има ли достатъчно мощости?В Дружба панелките макари до колите долу ли ще пускат?
24
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За съжаление електричките не са решението на проблема, но го пробутват понеже нямат друго под ръка което да им пасне на политическите цели.А ще е смешно - дори и да го постигнат, ще е на толкова висока цена, че ще рухнат, а ефекта за планетата ще е близък до нулев. Нещо като ония дето си подпалва къщата, ме да изгори на другия плевнята...
23
3
 
2
 
! Отговори
Всъщност преди 3 години
Плановете са ЕС са ***.
22
3
 
18
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
Тая технология в пъти повече TOXIC и с много по-малко КПД от Д.В.Г....Става далаверра за милиарди, а най-лошото е, че уж заради доброто на Земята, ще я цапаме още повече....Малкото уродддче Грета сигурно в момента се тресе от множествен оргазъм." Ако искаш да скриеш истината я сложи пред очите им..."Карл Юнг
21
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чакам да видя всяка сутрин статия, че ще пуснат и самолет с електродвигател ама няма. Чудя се през колко километра ще зарежда и дали ще може да излети с батериите. Май от цялата работа дебелия е за обикновеният човек.
20
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Русия, Китай, Индия и останалия свят не възнамеряват да участват в това безумие. Евроджендърите да правят каквото знаят, ако ще и още 40 години да стоят в локдаун и да дyxaт перките у полето да правят ток а имат интернет в землянките. В Русия и в Китай отдавна вече няма локдаун.
19
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Kанцлерът Ангела Меркел и германското правителство наложиха пълна забрана на ядреното електричество до 2022 г., като част от правителствената стратегия от 2001 г., наречена Energiewende или "Енергиен завой", за да започнат да разчитат на слънчевата и вятърна енергия, както и други така наречени "възобновяеми източници". Целта на този ход е била Германия да стане първата индустриална държава, която е "неутрална към въглерода".Стратегията засега към 2021 г. е пълен провал и икономическа катастрофа.
18
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А дотогава пълен локдаун и панемия да не отделяме C02.
17
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Енергийно неефективните вятърна и слънчева енергия днес струват около 7 до 9 пъти повече от газа.
16
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В Русия никой не студува, топлото в Русия почти без пари. Докато в Англия 20 хил души мръзнат зимата в домовете си, защото доходите им не достигат за отопление.