"Тракия" – магистрала върху пепел

БСП иска оставката на Плевнелиев заради лошо строителство
Обновена: 15 мар 2011 16:33 | 15 мар 2011 16:25,
371
"Тракия" – магистрала върху пепел
Снимка: БСП

Част от магистрала „Тракия“ се строи върху пепел, обявиха от БСП. В основата на 32-километровия участък от Стара до Нова Загора се полага не качествен инертен материал, а отпадъчна пепел от въглищни мини, твърдят социалистите.

От БСП искат незабавната оставка на регионалния министър Росен Плевнелиев заради некачественото строителство на аутобана, тъй като министърът лично проверявал и одобрявал изграждането на отсечката.

От партията са дали проби в лаборатория на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

Основният проблем е, че при различна влажност и температура този материал се свива и разширява.

"Това е смърт за „гръбнака“ на магистралата. Този материал не става и за селски път", категоричен е депутатът от левицата Димчо Михалевски, който е бивш зам.-министър на регионалното развитие.

"Ако върху него се положи асфалт, след месеци магистралата ще се напука и ще е на вълни", прогнозира лидерът на БСП Сергей Станишев.

По думите му това подлага на риск здравето и живота на пътуващите по магистралата, както и европейското финансиране. "ЕК може да не плати нито едно евро", обясни той.

Още по темата

Социалистите настояват също пепелта от Лот 2 веднага да се отстрани и да се положи нов качествен материал. Това може да струва 25-26 млн. лева и да отнеме 3-4 месеца, каза Димчо Михалевски.

"Сметката за тази измама ще я плати всеки от нас от своя джоб",  коментира лидерът на БСП.

"Ако Плевнелиев не си подаде оставката, лично Бойко Борисов поема отговорността. Изборът е негов", коментира Станишев.

"Това е измама – техническа и политическа. Политическата цена трябва да бъде платена от от регионалния министър, а финансовата – от изпълнителя", смята Димчо Михалевски.

"И по другите изпълнявани магистрали има големи проблеми. Току-що завършените тунели на „Люлин“ вече текат, по Лот 3 на „Тракия“ се полага несортиран преовлажнен материал", обясни още Михалевски.

От Агенция „Пътна инфраструктура” веднага отхвърлиха твърденията на червената партия.

"Всички материали, влагани в строителството, минават лабораторна проверка. Няма нищо притеснително. Информации, че има големи температурни разлики и свиване и набъбване на материала, не са доказани", каза инж. Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на АПИ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


371
Още по темата: магистралаТракияпепел
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
324
1
 
1
 
! Отговори
VES666 преди 13 години
IA DA HVASHTATE KIRKITE I LOPATITE DA NE SE OSLUSHVATE TAM VIE MIASTOTO NA MAGISTRALATA ,ILI BOIKO DA VI PRATI KATO KONTINGENT SAS SAMOLETA V LIBIA KALPAVI MIZERNICI
323
0
 
1
 
! Отговори
ПРОПУСНАХ ГЕРБ преди 13 години
"Ако Плевнелиев не си подаде оставката, лично Станишев поема отговорността. Изборът е негов", коментира Бойко Борисов.Стига вече!!!!НАЙ-ДОБРЕ Е НЕ ТАНКОВЕТЕ ДА ДОЙДАТ, А ДА ГИ ИЗКАРАМЕ И ДА ПОМЕТЕМ ГОЛЯМАТА ПРОСТОТИЯ И МАРОДЕРИТЕ ОТ БСП, ДПС, НДСВ, ДСБ, СДС , ГЕРБ И ВСЯКАКВИ ***.ОПОМНЕТЕ СЕ ХОРА!!ЮЛИУС ФУЧИК БЕ КАЗАЛ : ХОРА ОБИЧАХ ВИ, БДЕТЕ !!
322
1
 
1
 
! Отговори
Марлон Брандо преди 13 години
321
2
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 13 години
"...серГея взе да "прогнозира" и какво ще стане с магистралата! Явно оосвен от политика, икономика, сигурност, правосъдие, технологии и т.н. е "специалист" и по пътно строителство! А аз си мислех, че разбира само от бойния дух и униформата на съветската армия! Явно съм забравил, че комунистическото образование ни учеше да сме "широко скроени специалисти по всичко"! Това Станишко не го е забравил! Все си мислех, че *** не може да са чаааак такива нагляри, но явно съм сгрешил!"
320
3
 
5
 
! Отговори
rumen221 преди 13 години
Приятели,ПРЕМИЕРА Е ИЗБРАН ЗА ДА УПРАВЛЯВА..., А НЕ ДА СЕ ОПРАВДАВА..., с некадърните си министри!!!Националния ни интерес е ясен Благоденствие на Българската нация!Бюджета е неадекватен, защото едновременно бушуват:1. Световна финансова криза;2. Световна продоволствена криза;3. Световна рецесия;4. Световна екологична криза;Българската криза обаче е структурно-управленска:- У нас съществува Предпазарно стопанство...- Най-голямата пречка за развитието ни е Клиентската система, наречена Обръчи от олигархически фирми- Комунистическата мафия доубива инициативите на всеки предприемач- Изтеглиха се капиталите от Лихварските къщи, кой знае защо наречени банкови клонове, които комунистите замениха с пари от Държавния резерв.Откъде пари ли? Изхода е Преработка на бюджета, заради:1. Американската финансова криза Еврофондовете не стигат Необходимо е мощно директно нисколихвено кредитиране на производството, от валутния резерв, чрез ББР... 2. Световната продоволствена криза - Стимулиране на Селското стопанство Поземлена реформа налагаща собственост на земя до 1 000 декара и възстановяване за държавна сметка на Хидромелиорацийте...2. Световната рецесия Данъчно стимулиране и банкови гаранции, чрез ББР, на износно ориентираните крайни производства..., което ще раздвижи съпътстващите и кооперирани фирми4. Световната екологична криза - Строителството на Белене 33% от поръчките са за Български фирми, които имат въпиюща нужда от тях и затваряне на 50% от въглеродните ТЕЦ-ове, екоглобите ще ни върнат в каменната ера.5. Структурно-управленската криза и беснеещата комунистическа Мафия възстановяване на държавните институции, под лозунга - Да върнем държавата на гражданите, и следните реформи:- Индивидуални картови сметки здравни досета в Здравеопазването;- Масово Професионално средно образование гимназийте, са доказана загуба на време- Съкращаване на държавния апарат с 30%.Всичко останало е от "Лукаваго и от комунистите...
319
1
 
5
 
! Отговори
шопът преди 13 години
Който плаща лошо,плаща два пъти.Тази английска мъдрост Боко не я знае.
318
6
 
4
 
! Отговори
Митю преди 13 години
Абе тия мюзовири докато бяха на власт защо не построиха и 5 км магистрала а сега лаят и искат да я спират пак. Крадливо комунистическо семе.....
317
9
 
3
 
! Отговори
Айдее... преди 13 години
...серГея взе да "прогнозира" и какво ще стане с магистралата! Явно оосвен от политика, икономика, сигурност, правосъдие, технологии и т.н. е "специалист" и по пътно строителство! А аз си мислех, че разбира само от бойния дух и униформата на съветската армия! Явно съм забравил, че комунистическото образование ни учеше да сме "широко скроени специалисти по всичко"! Това Станишко не го е забравил! Все си мислех, че *** не може да са чаааак такива нагляри, но явно съм сгрешил!
316
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
никой не обръща внимание на изтерясалите милионери от бсп, защото са социалисти
315
7
 
10
 
! Отговори
Оставка преди 13 години
Оставка на Плевнелиев, да се върнат нашите момчета Баткото и Гагаузов. Там строят само аверски фирми и да има някакви проблеми е напълно ИЗКЛЮЧЕНО!
314
11
 
11
 
! Отговори
сергейотъпкач преди 13 години
Тоя серГей е строителен инженер , оня Доган - хидроинженер !!! Големи разбирачи брей !!! серГейчо що не каже нещо за недоразумението Ветрен - Карнобат , нали много разбира ??
313
1
 
9
 
! Отговори
Павел преди 13 години
Странно - за пръв път чувам за коловози, а минавам сравнително често оттам ;) Дори и да е вярно, това не значи, че новите отсечки трябва да се строят също некачествено.
312
1
 
8
 
! Отговори
... преди 13 години
Павле, първо през времето на СтаниШев пуснаха отсечката от Чирпан до Стара Загора. Оризовската беше по време на жълтите. Второ, такива коловози има, че е опасно да се кара с над 140-50, щото може да последваш полета на орела, както се казваше в една реклама навремето. По данни от инжинери, работили на въпросните отсечки са "спестени" м-у 30 и 40% от материала за основа.
311
0
 
15
 
! Отговори
Някой преди 13 години
Занижен контрол от Агенция Пътна инфраструктура (АПИ), фиктивни проверки и сбъркани геоложки проучвания съсипват строителството на автомагистрала Тракия. Това е записано в експертиза на външния консултант на проекта СТРОЛ 1000 - СКЛ Консулт. Обединението извършва проверки на място на строителството на аутобана по договор с Министерството на транспорта и съобщенията. Ведомството управлява европарите по оперативна програма Транспорт.Още по-скандални са изнесените факти за наличието на преовлажнени участъци на лотове 3 и 4 от трасето, където бил положен негоден за пътни работи материал.Документът, с който Труд разполага, е внесен в Министерството на транспорта и съобщенията и е с дата 21 февруари т.г. Запознат с него е и строителният министър Росен Плевнелиев, който отговаря за АПИ.
310
1
 
3
 
! Отговори
До 350 преди 13 години
Май ти нямаш кола! Как този ще е най-добрия?! Целия е в коловози от тировете! Там се кара адски гадни, защото трябва да в единия от коловозите!
309
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
А, тези келемета какво направиха? Хемус е пропаднала половината, Тракия е отврат от тунела до Пзарджик и с коловози от Чирпан до Стара Загора! Да не би пак Боко да ги е строил?! Амат от скапаняци! От опитите си отново да крадат, ще вкарат държавата в нов скандал и пак нищо няма да е като хората! Това си е типична черта на българина - стоят в казана и вместо да си помогнат да излязат, те дърпат всички обратно вътре!
308
0
 
19
 
! Отговори
до 334 преди 13 години
Имаш грешка мой човек . Цариградското го прави и преправя вашия любим Бойко, тогавашен кмет.
307
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Ако се положи тази пепел, пътя се нагъва. Не може основата с пепел да бъде като основата с чакъл."Великият" строител Плевнелиев няма как да го знае, защото не е строителен инженер, а компютърджия.Ама сигурно го знае, но ние не гониме качество, а съвсем тънка цена, за да има и за крадене.
306
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Нали магистралата е проектирана и започната по времето, когото правителството на Станишев, коалиция между БСП, НДСВ и ДПС управлява България??? Защо са допуснали този строеж???Само за да откраднат милиарди от него ли са го стартирали????
305
2
 
15
 
! Отговори
Павел преди 13 години
Като чета коментарите оставам с впечатление, че никой от пишещите няма автомобил, камо ли да е виждал Тракия ;) В момента най-добрият участък е точно този построен (всъщност точната дума е "завършен") по времето на Станишев (през 2008-а) Оризово - Стара Загора. Единствено там е безопасно да се развиват скорости над 200 км/ч, по другите участъци мамата си джаса. И да - с някакво подобие на въглищен прах я строят в момента .. след няколко години ще стане ясно колко е качествено строителството.