Пак върнаха екооценката за "Бургас–Александруполис"

МОСВ отхвърли доклада и го върна за допълване
Обновена: 23 юни 2011 14:46 | 23 юни 2011 13:47,
29
Пак върнаха екооценката за "Бургас–Александруполис"
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Министерството на околната среда и водите (МОСВ) отново отхвърли екооценката за проекта "Бургас–Александруполис", изготвена от "Транс-Болкан Пайплайн".

Днес министерството ще информира за становището си международната компания и ще й бъде даден последен, двумесечен срок за допълване на доклада за Оценка на въздействието върху околната сред (ОВОС), съобщава БТА.

Докладът за ОВОС веднъж бе върнат от екоминистерството в края на март. През май международната проектна компания внесе допълнителната информация, касаеща двата алтернативни варианта за разтоварване на нефта в Бургас – на пристанище и на буйове, и предложи нова концепция за разтоварване на пристанище.

Сега основните причини за връщането на доклада за ОВОС са свързани с безопасността и опазването на Черно море в случай на авария, коментира зам.-министърът на околната среда и водите Евдокия Манева пред БТА.

Още по темата

По думите й тази вероятност не е добре разработена, а и има сериозни проблеми с варианта за разтоварване на нефта на пристанище.

По-рано днес министърът на околната среда и водите Нона Караджова каза пред БНТ, че съдържащата се в доклада информация не е достатъчна, за да може да се вземе пълно и обективно решение.

Ако докладът бъде допълнен с необходимите данни, цифри и информация, съответно ще стартира процедурата за обществено обсъждане, каза Нона Караджова.

Припомняме, че изграждането на 300-километровия нефтопровод, който трябва да доставя петрол от Кавказ до европейските пазари, заобикаляйки Босфора, бе договорен през 2007 г.

Хората от бургаския регион обаче имат притеснения, че нефтопроводът застрашава природата и ще се отрази на туризма. Преди две години, на местен референдум, жителите на Поморие се обявиха против изграждането на "Бургас-Александруполис".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В петролния бизнес нещата са много страшни - ето пример Чечения. Колко му е да се дадат 2-3 милиарда долара на радикални мюсюлмани и да ни подпалят чергата защото тръбата през Бургас ще намали печалбите на износителите от Персийския залив.
27
0
 
3
 
! Отговори
Грую Груев преди 12 години
Руснаците ще продават нефт- печелят.Гърците като го преработят ще продават нефтопродукте - печелят.Ние какво общо имаме с тях ?Реснаците винаги са ни цакали.Още в Сан-Стефано са започнали.Гърците ни ненавиждат от завист,защото винаги сме били по -оправни от тях.Сега да си намерят от къде да прекарат тръбата.Един тук пише,че Турция била готова.Да ама не ! Само на думи са готови.Ще печелим някакви мизерни 35 милиона годишно.Но при фал,разлив ще загубим милиони.Ще си прецакаме крайбрежието и туризм
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Всеки 50-и танкерен рейс е авариен - това е статистиката.
25
0
 
5
 
! Отговори
do 23 преди 12 години
Лъжеш като дърт *** - в Бургаския залив не може да влезе кораб с водоизместване над 75 хиляди тона защото ще остръже дъното! дори Хан Аспарух го пълнеха по толкова въпреки че събираше 100 000! 700 танкера годишно ако влизат в пристанището - само от пристанищни такси ще печелим повече от 35 милиона! А замърсяването в района не е само от танкерите - там се събират *** от корабостроителния, кораборемонтния, база Атия. Против тръбата защото в ръцете на Бай *** може да аварира всичко!
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
За тръбата България ще получава 35 милиона долара годишно, а ще губи 2 милиард долара приходи от туризъм и като капак ще има допълнително 200 хиляди безработни. За унищожената Странджа въобще не искам да говоря че ме боли.
23
0
 
4
 
! Отговори
факти преди 12 години
Годишно на пристанището на Лукоил акостират около 30 танкера с вместимост между 200-300 хиляди тона. Посетителите на парк росенец много добре виждат какво е замърсяването от около нефтеното пристанище без да има авария.Ако тръбата бъде построена в повече от 700 танкера по 300 хиляди тона ще замърсяват залива. Ще бъде поне 20 (ДВАЙСЕТ) пъти по-мръсно от сега.Представете си морето от Слънчев бряг до Созопол неизползваемо за туризъм.
22
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Братлета нали знаете какво се прави когато един танкер източи суровия петрол в буя на нефтопровода?Когато се замърси южното черноморие вече ще е късно да научите повече за танкерите и нефтопроводите.
21
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Бургас цъфнал и вързал - екология навсякъде - свети и лъщи от чистота! Рибата - толкова много, че с ръце я ловят, *** от хотелите, не се изсипват в морето, както и събраните по улиците *** със сняг, заводите наоколо - перфектна, плажът - не е само бетон, е е чиста екология, плюс сеч по защитените местности и незаконни строежи. И ето - министерството на екологията, понеже всичко навсякъде е отлично, облечено цялото в бяло, отхвърля втори път, а може и N-ти (според колкото им кажат) майтап
20
1
 
3
 
! Отговори
do 17 преди 12 години
Баща ми се пенсионира по танкерите, според него е въпрос на организация и спазване на норми за да няма разливи. В ръцете на Бай *** обаче въпроса "дали?" наистина се заменя с "Кога?".
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Щом всичко е толкова екологично нека да пълнят танкерите с нефт до Сочи.
18
0
 
1
 
! Отговори
тръбар преди 12 години
УточнениеЛошо отношение имам само към потенциалните инвеститори.Всички останали сте добре дошли,разбира се.
17
1
 
5
 
! Отговори
тръбар преди 12 години
88 бях в Батуми,Пич.И понеже съм морско чедо,знам някои неща за тръбите от танкеристи.Проблемът е,че е въпрос на време,чисто статистически да се случи разлив,а не дали ще има такъв.Затова Бургас каза НЕ на тръбата.
16
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
14 тогава е бил в ташкент
15
0
 
3
 
! Отговори
до 14 преди 12 години
1988ма тръба нямаше, само че половин месец плажовете в от Сл.Бряг до Созопол бяха затворени, помниш ли защо?
14
1
 
4
 
! Отговори
тръбар преди 12 години
Знаете ли каква тръба ще ядете в Бургас? Само стъпете в града......Чакаме ви
13
5
 
3
 
! Отговори
до 11 преди 12 години
Турците що се натискат да я правят те ако се откажем ние? Виж какво е написал 5ти! Въпрос на решение е как ще се разтоварват танкерите - дали в заграждение от буй-ове или в док или без предпазни мерки - последното е недопустимо, на док е скъпо... Ако се спазват огранчиенията по вълнение буй-овете вършат работа!
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
С един подпис в петък премиерът Бойко Борисов ще поеме от името на България ангажименти, които ще доведат до вдигане на данъците и възрастта за пенсия. Това предупредиха вчера работодатели, синдикати и опозиция в последен опит да привлекат внимание към мълчаливото присъединяване на страната към новия пакт за еврото "Евро плюс".Както "Сега" писа, Европейският механизъм за стабилност ще принуди България, която и вчера беше определена от Евростат като най-бедната държава в ЕС, да стане гарант за 6.09 млрд. евро чужди дългове.
11
2
 
2
 
! Отговори
до 9 преди 12 години
Аз правя разлика между нефт и газ, а ти?
10
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
де са еколозите от клуба срещу шистовия газ?тази тръба ще лиши от поминък повече от милион Българи и ще затрие най-хубавите места по нашето черномориекъде сте комунистически лакеи?
9
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
8 -ми ти си много тъпо парче