Без реформи – няма пари за БДЖ, отсече Московски

Транспортният министър чака споразумение за края на стачката
7 дек 2011 10:30,
45
Без реформи – няма пари за БДЖ, отсече Московски
Снимка: БТА

Държавата няма да налива повече пари в БДЖ, без да види реформи, зарече се транспортният министър Ивайло Московски пред БНТ.

Министърът очаква на днешната среща между синдикатите и БДЖ да се постигне споразумение, което може да доведе до край на стачката в железниците.

Засега е ясно, че на срещата ще се обсъждат промени в Колективния трудов договор от 2009 година. Те ще разглеждат и над 80 точки от стачното споразумение, 45 от които са спорни.

От БДЖ искат да се намалят част от синдикалните привилегии и от 1 юни догодина да се въведе бонусна система за заплащане. До тогава трябва да се запазят допълнителните ставки за нощен труд и изминати километри.

Още по темата

В днешните преговори ще участва и главният секретар на Министерството на транспорта Иван Марков. Той ще е гарант, че споразумението ще се изпълни, смята Московски.

Синдикатите ще поискат да се преразгледа и решението от зимното разписание да отпаднат 138 влака заради икономии.

Министърът отрече информацията, че холдингът разполага с 60 млн. лв., замразени в банкова сметка. Той заяви, че загубите в БДЖ заради стачката са вече 1,3 милиона лв.

"Не е истина, че e цел е БДЖ да се доведе до фалит. От финансова гледна точка БДЖ е във фалит. Когато едно дружество не може да си изпълнява задълженията и година след година трупа оперативни загуби, точната дума е технически фалит", обясни Московски, който беше гост и в сутрешния блок на Нова телевизия.

Той допълни, че трябва да спре да се спекулира с темата, че цел е да се ликвидира БДЖ и да се продаде за жълти стотинки, тъй като това не е истина.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хахах тоя се издаде какво са му казали вълците от световната банка :ДД
44
0
 
3
 
! Отговори
Пеко преди 12 години
Като закрият БДЖ-то трябва да прекръстят "министерството на транспорта" на "министерство на автобусния транспорт"
43
0
 
4
 
! Отговори
rumen221 преди 12 години
ПРОСТО Е...- ПРИ ЗАКРИВАНЕ НА ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ, ЦЕНИТЕ НА АВТОБУСИТЕ ЩЕ СЕ КАЧАТ ПОНЕ ТРИ ПЪТИ И ЩЕ ГОНЯТ САМОЛЕТНИТЕ...- ЗА ТАКСИТАТА ДА НЕ ГОВОРИМ...
42
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
прав е 38-то няма траспорт - тогава защо трябва да има министерство на транспорт ..
41
1
 
6
 
! Отговори
123 преди 12 години
Но има пари за смотаните полицаи, дето не смеят да спират неправилно престроилите се коли.
40
2
 
3
 
! Отговори
заблудени преди 12 години
Бойко сам си организира стачките да гледат неговите избиратели сеир, а иначе да му беха духнали по мазното дупе дето го направи за 2 години само. На събрание на ГЕРБ беше казал че за 2 години тря да вземат повече от троината коалиция дето е взела за 10 години да са ни честити такива управници с такова мислене
39
1
 
5
 
! Отговори
АБВ преди 12 години
Какви стачки, какви пет лева !?! Пълни глупости.Реформите са за неясни и безсмислени постове, останали от време оно (чистач, зам. чистач, зам. на зам. чистача и т. н.).Нормално е. И нещо много важно - 2000 човека аут е равно на 2000 членски вноски по-малко. Опа, айде сега и половината от синдикатите без парички на готово и вън.Ясно е като бял ден. А пък да не говорим, че 50% от парите за билети се губят в джобовете на контролъорите а не в касите и после нямало пари..... и т.н.
38
0
 
6
 
! Отговори
олее леее преди 12 години
то пък голяма прокопсия е да си в БДЖ ако беше толкова хубаво никой нямаше да иска да напуска само кажете че давате заплатите и ще се махнат почти всички ще отанат само в министерството и тези дето взимат пари от БДЖ ама никога неса видели гара и влак а само се щипат по кълките в министерството като няма БДЖ на България министерство на транспорта не й трябва
37
0
 
3
 
! Отговори
27 до 32 преди 12 години
Дали е с намаление или не билета - писането на ръка е едно и също!
36
1
 
7
 
! Отговори
до 32 преди 12 години
Доплащаш и много други работи. Преди 35 години в Кипър със същата логика са си закрили железниците - после за 5 години цените на автотранспорта са се повишили в пъти. Франция, Германия, Англия, Италия, Русия и др. - да не са по *** от нас че също си субсидират железниците. По същата логика от данъците ни се правят пътища за които трябва да купуваме винетка, а в същото време в бензина има начислена "пътна такса"... И като се качим в автобус които се движи по същите пътища също да плащаме
35
1
 
3
 
! Отговори
! преди 12 години
БДЖ- то стачкува, автобусите извозват народа като бесни; после- превозвачите стачкуват срещу високите цени на горивата- влаковете се пълнят до дупка покрай авто протестите... Кога ли ще се обединим и ще направим наистина нещо стойностно и смисленно?
34
0
 
2
 
! Отговори
селянин преди 12 години
Софийски градски съд отложи за февруари разглеждането на иска, подаден от ръководството на Холдинг БДЖ за обявяване на продължаващата и в момента стачка за незаконна.Отлагането е заради това, че не всичките стачкуващи служители, срещу които е заведен иска, са редовно призовани.
33
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
dnes.bg/index/2011/07/07/nakyde-vyrviat-reformite-v-bdj.123305Прочетете сами какво говореха ТЕ лятото за БДЖ...Даже имам спомен,че ленти рязаха за модерен логистичен център....или всичко това беше предизборно??????????
32
6
 
5
 
! Отговори
до 27 преди 12 години
От тези 11 гари се качват основно пенсии с карти с намаление,а ние, работещите доплащаме с данъци до реалната цена на билета.
31
0
 
9
 
! Отговори
Наблюдаващ преди 12 години
Е, щом "държавата" е решила, че може и без ЖП транспорт, значи няма проблем да затяга кранчето и да реже още. Пък ако оцелее БДЖ - добре.Остава само един неясен момент - държавата наистина ли функционира като такава или от 20 години е приватизирана от няколко клана полит-мафиоти, дето не им дреме дали ще се разбие кораба и дали ще потъне.
30
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До номер 14Браво много хубавно казано !
29
0
 
3
 
! Отговори
народен будител преди 12 години
доиде време да покажем на света,че и ние българите сме европеици и достоини последователи на левски и ботев.че сме хора а не стадо,***.целия свият излиза на улицата и протестира да излезем и ние на мирен протест-окупираи софия.да покажем,че не искаме да ни експлоатират,че не искаме да се застопорияват заплатите,че не искаме да скачат цените всеки ден,че не искаме да сме безработни и социално слаби европеици а управлияващтите да трупат милиони на гърба на народа-окупираи софия циялата истина.
28
0
 
4
 
! Отговори
harkon преди 12 години
Характерно е в нашите медии да се четат и слушат коментари относно броя на социалните проблеми, с които се сблъскваме днес, като глобалното затопляне, унищожаването на околната среда, безработицата, престъпността, бедността, глада и увеличаването на населението. И все пак колко често слушаме за работещи планове за смекчаване на тези социални проблеми? Ето това е пътят, по който трябва да поемем: zeitgeist-bg/project_venus/
27
1
 
8
 
! Отговори
до 25 преди 12 години
Само един пример ще ти дам: от Карнобат до Бургас има 11 5 гари + 6 спирки, от който сутрин се качват поне 250 човека в работен ден. Билети се продават само на Карнобат и Айтос - на другите гари няма каси. Кондуктра и началник влака трябва да пишат бланкови билети - докато напишат на 3-4ма и идва следващата спирка, и то ако не връщат ресто. При тръгване поне един от двамата трябва да дава "готово", после пак да проверява билетите и да пише нови. Вечер в обратна посока е същото!
26
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Московски, никой не е против реформите, но това което предлагате вие не е реформа. То е ритуално жертвоприношение! Вашето (на упралвяващите предложение) е да си отрежем единия крак че да харчим на половина за обувки.