Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...

Подземната железница пести време, но колко точно?
Обновена: 3 апр 2015 15:56 | 3 апр 2015 15:45,
178
Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...
Снимка: Булфото

Строежът на всяка спирка на метрото е надежда за софиянци, че ще могат да избягат от задръстванията и да спестят време от пътуване, като се мушнат под земята и вземат подземната железница. Вчера лентата на станцията на Летище "София" бе тържествено отрязана, а столичани се повозиха безплатно до Терминал 2. Но е време да се види колко време реално пести новото удължение на линия 1.

Надежди за по-бързо придвижване до работа имаха и служителите, които работят в офис сградите около летището... само че на Терминал 1. В околността има много бизнес сгради, които до момента са обслужвани само от автобус 84 и автобус 384, който до скоро беше връзката с метростанция "Цариградско шосе". За хората около стария терминал обаче новото метро стига само "до под кривата круша".

Още по темата

Затова решихме да проверим колко време спестява новата метро придобивка на работещите в района на Терминал 1. Тръгваме от квартал в столицата, който е без метро - "Красно село".

Часът е 07.50 в работен ден. Най-удачната алтернатива да се стигне от пазара в "Красно село" до станция на метро е трамвай №5. Пътуваме 15 мин. и слизаме на последната спирка на Съдебната палата. От там с бърз ход стигаме до метростанция "Сердика" за около 5 минути.

За по-точна сметка допускаме, че метрото не идва на секундата и прибавяме 2-3 минути за чакане. Така се и случва – изпускаме първата мотриса, но след три минути идва следващата. Въпреки че е час пик, в който всеки отива на работа, влакчето не е препълнено и има къде да се седне.

Всичко е нормално и минаваме по добре познатите спирки, когато мъжки глас информира, че метрото ще се движи само до спирка "Младост 1" и няма да стигне до крайната цел - Летище "София". Слизаме, няма как. Така се изтъркулват още 4 минути.

Продължаваме пътешествието в подземна София от станция "Мусагеница". Стигаме до спирка "Дружба", която е първата от новите спирки. На "Софийска Света гора" забелязваме, че никой не се качва, а едва двама-трима слизат на нея. Изглежда, че тя се намира насред нищото – в безлюден кален район. Следващата спирка е най-дълго очакваната - Летище "София" - Терминал 2.

Самата станция изглежда прекрасно - чиста и светла. Излизаме почти тичешком с надеждата да не сме изпуснали автобус 84, който остава за момента единствената връзка с Терминал 1. Разбира се, всеки ентусиаст може да пробва да върви и пеш, но инфраструктурата не е много подходяща за разходки.

За щастие автобус 84 идва само след 1-2 минути. С разочарование обаче установяваме, че той ще "почива", тъй като това е последната спирка на линията и по разписание трябва да тръгне по-късно. Закъсняващите за работа потропват нервно с крак и в 9.00 автобусът отлепва от спирката. За около 5 минути 84 пристига на Терминал 1.

Каква е равносметката? 1.15 мин. е пътят от "Красно село" до Терминал 1 в час пик, без задръстване и ползване изцяло на релсов транспорт. Досегашната алтернатива за придвижване бе тролей №2 в комбинация на автобус 84 от първа спирка - Спортната палата. Със стандартното задръстване и без особени обстоятелства, разстоянието се взимаше за 1.20 минути.

Аритметично погледнато, метрото наистина спестява, но само пет минути. От друга страна, пет - пет, ама кой ти ги дава?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


178
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
12
 
5
 
! Отговори
www преди 9 години
До РБТака е, но когато строиш метро по ръба на жилищните комплекси, ти генерираш неефективност. Когато генерираш неефективност, трябва да я компенсираш с по-редки влакчета. Когато направиш последното в дълъг маршрут, то се поучават струпвания на много хора в час-пик някъде по трасето. А това, последното, отказва част от тях да ползват метрото...Сега, ако наистина сте интелигентен човек от РБ, вероятно вече знаете защо на "Хан Кубрат" хората предпочитат трамвая, пред метрото ;)
94
2
 
11
 
! Отговори
metroman преди 9 години
И да ви ....у партийните пристрастия. Това е метро, подземна железница ,subway, underground, etc., т.е. никва партийна връзка, освен кражбите
93
5
 
1
 
! Отговори
www преди 9 години
До Анонимен 94Преди десет години заплатата не беше 300 лева, както и сега не е 800. Елементарна демагогия предлагате. Може би само за най-неграмотната част от населението, която едва ли ползва Интернет.Фактите:1. Един пътникокилометър в първия лъч (Център-Люлин) излизаше почти шест пъти по-евтин от един пътникокилометър сега. Това, дори да приемем вашите лъжи за истина, пак е отчайващо.2. Според столична община, не според мен, буферните паркинги се запълват до 4, максимум 4.5 процента.
92
1
 
9
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 9 години
До Ами сегаНещата са така , но не трябва да забравяме , че може в София да са дошли 350 хиляди след промените , но и че поне 150 хиляди софиянци заминаха в чужбина , тоест има едни около 200 хиляди живеещи и прииждащи да работят в София повече.Нещата лека полека се случват , но този пуст негативизъм ..От няколко години метрото се строи усилено , купиха се нови трамваи , подмениха се почти изцяло всички тролеи , тази година ще спрат и последните икаруси заменени от нови екологични Манове
91
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ами то не може за всички да е идеално. За тия дето работим на терминал 2 и живеем до метростанция - пристигаме за минути. За другите - може времето да е същото като с тролей и рейс 84 но удобството , комфорта и чистотата са много по-добри.
90
1
 
6
 
! Отговори
metroman преди 9 години
Б...си ***. Все едно да кажеш, че Жигулата замърсява колкото или по-малко от Приус. (Това е коментар за мислещи, така, че моля само да се харесва) ;););)
89
1
 
11
 
! Отговори
РБ преди 9 години
Ай бе,кой мухаресва да пътува,кой не му харесва има и друг транспорт1
88
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ПАРТИЕН СЕКРЕТАРЗащото БСП след 90 година никога не са печелили избори за кмет на София , но като се замисля скоро едва ли ще има град в който и ще спечелят.Почти сигурно на следващите избори БСП , ще е трета политическа сила след ДПС , а защо не и четвърта след РБ
87
1
 
9
 
! Отговори
Ами сега преди 9 години
Редно е да се отбележи и друго нещо .Преди 15 години в София е имало поне 350 хиляди по малко хора от сега.Имало е поне 200 хиляди автомобила по малко , отколкото сегаА сега си представете , ако го нямаше метрото в Младост , Люлин , Обеля , Надежда ..а сега и Дружба за какви задръствания щеше да става на въпрос .В момента всеки ден се отбелязват около 300 хиляди пътувания с метро , айде сметнете какво би се случило ако тези хора пътуваха с наземен транспорт и лични автомобили.
86
1
 
24
 
! Отговори
аман от вас тъпунгер преди 9 години
До видел ясно тъмнинатаВ наща фирма сме 20 души бачкатори, офисът ни е в Дружба на около 5 минути пеша от една от новите метростанции. От днес четирима пътуваме с метро, а едната колежка пробва дали метрото или осмица тролей са по-бързи в трафика. Та 4 коли по-малко от днес се движат в града. Сега като се прибирах до Младост 3 вече нямаше свободни седалки. Вие си пейте каквото искате, но замърсяването от колите също играе роля !
85
9
 
10
 
! Отговори
Софиянец-пенсионер преди 9 години
Драги сънародници четете глупостите на червените *** и ще ви стане ясно , защо София беше заприличала на село. След 1989 г. Софиянци никога не гласуваха за БСП и така нашия град постепенно се превърна в Европейска столица .
84
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До СофиянецЧервените *** се чудят какво да правят от злоба . Ходят с хронометри и мерят по цял ден.....-------------------------Навсякъде червени ***, само наследствените шумкари и мандраджии в ГЕРБ и реформаторския са демократи....Като започнеш с Пръмовица, Лилето, Цецо, Бочко и свършиш с комсомолския в президентството, все дисиденти и демократи :D
83
4
 
18
 
! Отговори
Apokalipsis преди 9 години
Мноого *** статия.ЧЕСТНО!!!
82
2
 
12
 
! Отговори
видел ясно тъмнината преди 9 години
то като нямаш държава, а имаш некво метро, така става ... глупост неква ...
81
11
 
11
 
! Отговори
Софиянец преди 9 години
Червените *** се чудят какво да правят от злоба . Ходят с хронометри и мерят по цял ден колко е зле да се пътува с метрото . Другари вашето мнение няма никаква стойност . Софиянци не искат да чуят за БКП-БСП , така че не се напъвайте , да не се изпуснете .
80
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Спирка у полето... нема страшно ше го застроим, ши праим бизнес центрУе.
79
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Малко манипулиращо, щото е избран най-неизгоден маршрут, който ще бъде покрит от третия метродиаметър.
78
5
 
7
 
! Отговори
Дядо Петър преди 9 години
91 пита: "всяка следваща метростанция по време на кметуването на Борисов, а сега и на Фандъкова, е все по-скъпа и по-скъпа. ЗАЩО???"Комисионните се увеличават, бате, защото партийната каса трябва да пращи преди следващите избори.НО НАЙ-ВЕЧЕ ЗАЩОТО ВСЕ ОЩЕ ГИ ТЪРПИМ. И не само търпим, но и си ги избираме.
77
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До wwwЗащото преди 10 години средната заплата бе 300 лева , а сега е 800 лева , защото бензина бе 1.20 , сега е 2.20
76
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До wwwБойко се стана премиер 2009 година , стига пропаганда ... говорим за преди 20 години , а не след строителния бум между 2000 и 2008 година , когато се отпуснаха кредити на космически лихви на стотици хиляди български граждани и търсенето в периода 2000-2008 година бе толкова голяма , че всичко се изкупуваше на поляна ,а цените скочиха над 300 %.Ако беше започнало да се строи инфраструктура и метро към Нови искър , щеше да е доста по обосновано , защото към Кремиковци никой нямаше да иска