Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...

Подземната железница пести време, но колко точно?
Обновена: 3 апр 2015 15:56 | 3 апр 2015 15:45,
178
Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...
Снимка: Булфото

Строежът на всяка спирка на метрото е надежда за софиянци, че ще могат да избягат от задръстванията и да спестят време от пътуване, като се мушнат под земята и вземат подземната железница. Вчера лентата на станцията на Летище "София" бе тържествено отрязана, а столичани се повозиха безплатно до Терминал 2. Но е време да се види колко време реално пести новото удължение на линия 1.

Надежди за по-бързо придвижване до работа имаха и служителите, които работят в офис сградите около летището... само че на Терминал 1. В околността има много бизнес сгради, които до момента са обслужвани само от автобус 84 и автобус 384, който до скоро беше връзката с метростанция "Цариградско шосе". За хората около стария терминал обаче новото метро стига само "до под кривата круша".

Още по темата

Затова решихме да проверим колко време спестява новата метро придобивка на работещите в района на Терминал 1. Тръгваме от квартал в столицата, който е без метро - "Красно село".

Часът е 07.50 в работен ден. Най-удачната алтернатива да се стигне от пазара в "Красно село" до станция на метро е трамвай №5. Пътуваме 15 мин. и слизаме на последната спирка на Съдебната палата. От там с бърз ход стигаме до метростанция "Сердика" за около 5 минути.

За по-точна сметка допускаме, че метрото не идва на секундата и прибавяме 2-3 минути за чакане. Така се и случва – изпускаме първата мотриса, но след три минути идва следващата. Въпреки че е час пик, в който всеки отива на работа, влакчето не е препълнено и има къде да се седне.

Всичко е нормално и минаваме по добре познатите спирки, когато мъжки глас информира, че метрото ще се движи само до спирка "Младост 1" и няма да стигне до крайната цел - Летище "София". Слизаме, няма как. Така се изтъркулват още 4 минути.

Продължаваме пътешествието в подземна София от станция "Мусагеница". Стигаме до спирка "Дружба", която е първата от новите спирки. На "Софийска Света гора" забелязваме, че никой не се качва, а едва двама-трима слизат на нея. Изглежда, че тя се намира насред нищото – в безлюден кален район. Следващата спирка е най-дълго очакваната - Летище "София" - Терминал 2.

Самата станция изглежда прекрасно - чиста и светла. Излизаме почти тичешком с надеждата да не сме изпуснали автобус 84, който остава за момента единствената връзка с Терминал 1. Разбира се, всеки ентусиаст може да пробва да върви и пеш, но инфраструктурата не е много подходяща за разходки.

За щастие автобус 84 идва само след 1-2 минути. С разочарование обаче установяваме, че той ще "почива", тъй като това е последната спирка на линията и по разписание трябва да тръгне по-късно. Закъсняващите за работа потропват нервно с крак и в 9.00 автобусът отлепва от спирката. За около 5 минути 84 пристига на Терминал 1.

Каква е равносметката? 1.15 мин. е пътят от "Красно село" до Терминал 1 в час пик, без задръстване и ползване изцяло на релсов транспорт. Досегашната алтернатива за придвижване бе тролей №2 в комбинация на автобус 84 от първа спирка - Спортната палата. Със стандартното задръстване и без особени обстоятелства, разстоянието се взимаше за 1.20 минути.

Аритметично погледнато, метрото наистина спестява, но само пет минути. От друга страна, пет - пет, ама кой ти ги дава?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


178
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
3
 
1
 
! Отговори
www преди 9 години
До АнонименДа, принципно съм съгласен с Вас, това е и старото обяснение на Петър Диков (и не само). НО!!!!Обяснете ми защо вече толкова години огромният подземен паркинг в края на Цариградско шосе стои празен? Там бяха налети чудовищни пари, вероятно повече от 60 милиона български лева само за паркинга. За нищо! Кога ще се напълни, кога ще започне да се ползва?
54
4
 
2
 
! Отговори
www преди 9 години
До vladyНе ги разбирате нещата или пиарите на Борисов не ги разбират. Начините са най-малкото два:Първо, не се движи по криви, а по прави (радиално, звездообразно). Това беше първият проект за метро в столицата, който започна да се изгражда. Но беше направена само една линия - Център-Люлин. Това е най-ефективната ни линия, тя се ползва.Второ, прави се по окръжност. Така кривите са малко и имаме покритие с близки станции на голяма жилищна площ. Така е в Ню Йорк.Начини има, но не и желание.
53
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
хора спомнете си какво се случи като пуснаха и новия участък от магистрала тракия до Бургас . Беше 20 години чакана , намали времетраенето на пътуването с повече от 2 часа , но се започнаха едни репортажи , едни тестове , че 150 км нямало бензиностанция , ако някой карал с 5 литра в резервоара какво щял да прави.Вчера минах имаше поне 6 нови бензиностанции в новата част .... така след няколко месеца около метростанциите ще гъмжи от нови строежи и нови сгради и инфраструктура
52
5
 
19
 
! Отговори
Anti преди 9 години
Тези, които плюят метрото да се возят с автобус (може и пеш - полезно е). Ние тарикатите, които сме в близост до метростанциите - ще си се возим с него. За 35 лв. месечно си обикалям в по-уредените части на София без проблем. Имам колеги дават по 150 лв на месец за бензин. Кой е тариката сега а?
51
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Много подвеждаща статия, а що примерно не сметнете за колко се стига от Люлин, Надежда и Обеля до летището с метро и после без ?
50
3
 
7
 
! Отговори
Anton преди 9 години
Добре де , идеята е да се напише нещо негативно ли ? Темата какво печели града от метрото , не се изчерпва в в некадърно засичане на иде ми дойде ми с телефон .... Проблема е по скоро цялостното отношение , то е показателно за нас като нация , само мрънкаме и мразим . Следващия път просто направи една статия с ПРЕДЛОЖЕНИЯ , и можеби ще си отговориш сам на поставените въпроси
49
4
 
4
 
! Отговори
Младеж преди 9 години
... продължение ..... Естествено, ако тръгвате да изкарате метрото неефективно използвайки меко казано некадърен сарказъм е нормално да не напишете обективна статия. Или просто авторът толкова си може...
48
6
 
5
 
! Отговори
Младеж преди 9 години
използвайки меко казано некадърен сарказъм е нормално да не напишете обективна статия. Или просто авторът толкова си може...Това "проучване" ли е, статия ли е, пътепис ли е, или изследване на ефективността на транспорта в София? Супер некадърно написана статия! Защо не сравнихте дали новата придобивка създава удобство на хората от Младост например? Първо не стига до никакъв смислен извод и второ, не споменава нищо за другите критерии за удобен транспорт - цена, удобство и надеждност...
47
6
 
7
 
! Отговори
Извинявайте, преди 9 години
но предпоследната спирка на метрото до летището е точно в нищото!Какво има там? Наистина голяма част от бизнес-сградите в района остават без достъп до метрото, евентуално ако се пооправи пътят от метростанцията между двата склада за вторични суровини, до линията на автобусите - тогава по-става.Наистина, можеше да се планира доста по-добре. Но така е и с метростанциите в Дружба, и те не са в центъра на кварталите, където трябва да бъдат. Така е и в Младост, и в Надежда. Люлинското е различно!
46
4
 
4
 
! Отговори
sante_dog преди 9 години
А ако тръгна от Бусманци за Перник, метрото колко точно време ще ми спести? Василия като направят трети метродиаметър от Овча купел през Красно село до Терминал едно? Пак ли ще плюеш? Или вече главният редактро ще те е уволнил за некадърност?
45
3
 
4
 
! Отговори
italiansko morkovi преди 9 години
ai, mnogo turisti, ne se blaskaite :-)
44
9
 
10
 
! Отговори
kikinho преди 9 години
Сега се замислих, офиса на Днес.бг е на Терминал е. Може би Василия Пейчева живее в Красно Село или поляна и не може да го ползва, затова пише толкова пошла статия!!! Ако искаш по-бързо да стигаш на работа, вземи си жилище до офиса, примерно от квартал Христо Ботев ще стигаш по-бързо!!!
43
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Автор: Василия ПейчеваНе слагай минуси! Приеми критиката и се поучи! Продажници
42
13
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
По- *** статия рядко се среща, нищо, че напоследък Dnes.bg само такива пишат!Ако тръгна от еди къде си и на еди къде си! Хайде престанете с простотийте си и *** си генерални заключения! метрото е удобство, а за тези който не им харесва, да се придвижват по стария начин
41
10
 
21
 
! Отговори
1_българин преди 9 години
Бакшишите са се изръсили за статията. Обаче хората казват кое е добро и кое не е , не с със статии, а като се качват на метрото и стотици хиляди го ползват....
40
6
 
6
 
! Отговори
po преди 9 години
oo не аз с дебелия си бизнесменски *** ще трябва да вървя пеша!!! ааа не!! по добре да мрънкам пък току виж някой ми направил метро от леглото до стола на работа!!!
39
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Господин БАРНИ МЪДУРАТОР, напишете над статията какви коментари са позволени, за да знаем.Обяснете на нас простолюдието, партийната линия на групировката ГРОБ.
38
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ВенелинВенелине , този репортажа с калта дето го направиха Нова тв , да се засрамят , защото там дето снимаха са частни имоти и това , че някой е решил да преминава напряко за да си стига до телевизията не ме грее.Не е задължително всяка телевизия да има метростанция пред входа
37
6
 
6
 
! Отговори
Венелин преди 9 години
До kikinho / Нищо не са разбира се. Представи си онази 100 метра кал и вода, представи си там от спирката в тъмнината , какво ли ще се случва. Не искам да се сещам за събитията от Велико Търново... затова казвам, че първо се мисли и после лентичките ...то и 5 км и 4 спирки нищо не са , когато спирките са в нищото ...
36
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Браво на авторката - крайно време е да се появят и смели журналисти, които да казват истината на материала, а не да правят денонощно наколенки на един малограмотен самовлюбен мафиот.