Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...

Подземната железница пести време, но колко точно?
Обновена: 3 апр 2015 15:56 | 3 апр 2015 15:45,
178
Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...
Снимка: Булфото

Строежът на всяка спирка на метрото е надежда за софиянци, че ще могат да избягат от задръстванията и да спестят време от пътуване, като се мушнат под земята и вземат подземната железница. Вчера лентата на станцията на Летище "София" бе тържествено отрязана, а столичани се повозиха безплатно до Терминал 2. Но е време да се види колко време реално пести новото удължение на линия 1.

Надежди за по-бързо придвижване до работа имаха и служителите, които работят в офис сградите около летището... само че на Терминал 1. В околността има много бизнес сгради, които до момента са обслужвани само от автобус 84 и автобус 384, който до скоро беше връзката с метростанция "Цариградско шосе". За хората около стария терминал обаче новото метро стига само "до под кривата круша".

Още по темата

Затова решихме да проверим колко време спестява новата метро придобивка на работещите в района на Терминал 1. Тръгваме от квартал в столицата, който е без метро - "Красно село".

Часът е 07.50 в работен ден. Най-удачната алтернатива да се стигне от пазара в "Красно село" до станция на метро е трамвай №5. Пътуваме 15 мин. и слизаме на последната спирка на Съдебната палата. От там с бърз ход стигаме до метростанция "Сердика" за около 5 минути.

За по-точна сметка допускаме, че метрото не идва на секундата и прибавяме 2-3 минути за чакане. Така се и случва – изпускаме първата мотриса, но след три минути идва следващата. Въпреки че е час пик, в който всеки отива на работа, влакчето не е препълнено и има къде да се седне.

Всичко е нормално и минаваме по добре познатите спирки, когато мъжки глас информира, че метрото ще се движи само до спирка "Младост 1" и няма да стигне до крайната цел - Летище "София". Слизаме, няма как. Така се изтъркулват още 4 минути.

Продължаваме пътешествието в подземна София от станция "Мусагеница". Стигаме до спирка "Дружба", която е първата от новите спирки. На "Софийска Света гора" забелязваме, че никой не се качва, а едва двама-трима слизат на нея. Изглежда, че тя се намира насред нищото – в безлюден кален район. Следващата спирка е най-дълго очакваната - Летище "София" - Терминал 2.

Самата станция изглежда прекрасно - чиста и светла. Излизаме почти тичешком с надеждата да не сме изпуснали автобус 84, който остава за момента единствената връзка с Терминал 1. Разбира се, всеки ентусиаст може да пробва да върви и пеш, но инфраструктурата не е много подходяща за разходки.

За щастие автобус 84 идва само след 1-2 минути. С разочарование обаче установяваме, че той ще "почива", тъй като това е последната спирка на линията и по разписание трябва да тръгне по-късно. Закъсняващите за работа потропват нервно с крак и в 9.00 автобусът отлепва от спирката. За около 5 минути 84 пристига на Терминал 1.

Каква е равносметката? 1.15 мин. е пътят от "Красно село" до Терминал 1 в час пик, без задръстване и ползване изцяло на релсов транспорт. Досегашната алтернатива за придвижване бе тролей №2 в комбинация на автобус 84 от първа спирка - Спортната палата. Със стандартното задръстване и без особени обстоятелства, разстоянието се взимаше за 1.20 минути.

Аритметично погледнато, метрото наистина спестява, но само пет минути. От друга страна, пет - пет, ама кой ти ги дава?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


178
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
4
 
17
 
! Отговори
Гуфи преди 9 години
Безкрайно крива сметка.1. Предстои отваряне на ред нови станции.2. Проблемът е в летището. Двата терминала са абсурдно далеч един от друг. Имайки предвид, че повечето полети са за Т2, напълно нормално бе там да спира метрото. Но нали трябва да си поревем, какъв ден би било ако не оревем света заради нещо.
74
6
 
11
 
! Отговори
www преди 9 години
До Анонимен 891. Бойко Борисов като кмет завари осем работещи метростанции, четири почти изградени и други две - частично изградени.2. Строежът с къртица на подземни съоръжения е теоретически и практически най-евтиният начин. Няма друг, по-евтин от него. И затова се ползва японската техника.3. Във връзка с второто съвсем друга тема е кое колко е калкулирано. Факт е, че всяка следваща метростанция по време на кметуването на Борисов, а сега и на Фандъкова, е все по-скъпа и по-скъпа. ЗАЩО???
73
2
 
5
 
! Отговори
www преди 9 години
До Анонимен 87Ама чакайте сега. Нали Бойко Борисов щеше да прави там първо зелеви градини, после завод за ***, после не знам си какво... Най-накрая няколко големи бизнес обекта в района фалираха, поради липса на среда. Иначе вие си дрънкайте за развитие към Стара планина...Нали знаете дежурните обяснения (пак на Петър Диков) по проблема? Там е свободно, там може да се строи, там... е на завет, не е като на Витоша сгради по северния склон...Всъщност, вие знаете ли колко далече планината?
72
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 86Пъхаш къртицата , ако имаш пари , като нямаш бъркаш в гащите ....Изграждането на км метро в България е между 3-5 пъти по евтино от това в Западна Европа .А тук и парите не растат по дърветата , добре ,че 80% от тях са от по европрограми иначе още щяхме да си имаме 5 км метро и три метро станции
71
1
 
2
 
! Отговори
www преди 9 години
До ВМоре..., ако е година-две само, то поне аз бих го приел, но очевидно не става въпрос за година-две. Затова им давам и примерите с Жолио Кюри и подземния паркинг пред Метро, което, забележете, паркинг си има и той си е оптимално уплътнен. Така е и с Техномаркета, така е и с Булгаррекламата. Кога, откъде ще дойдат коли за новопостроения подземен?Хубав пример се даде и с Ломско, така е и с първата станция в Дружба. По баира ли ще се строят блокове? А? Или ще бутаме съседните бизнес сгради?
70
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ВНапротив , ако се мислеше за нормалното развитие на града , още преди 20 години , щяха да направят проект и да обявят нови станции и трасета , в Северната част на софийското поле , тогава щеше да се избегнат много проблеми , като презастрояване , липса на места за паркиране и София нямаше да се разраства към Витоша , а щеше да се развива към Стара планина.Това е истината
69
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Aре бе! Виждали сме метростанции в големи градове по света. Такива станции дето са на по 3-4-5 подземни нива (етажа). Погледнете схемите на метростанциите във Франция и Германия например, стоят или като паяжини или като добре оформени схеми. И в двата случая има решение!Да не би техните пътища да са били 20 години парализирани?!Пъхате "къртицата" и да започва да копае!
68
6
 
7
 
! Отговори
www преди 9 години
До Роси и другите,Вероятно смисълът от статията е, че се пилеят огромни средства на данъкоплатците за недобре планирана транспортна инфраструктура. Взимат се огромни средства от народа, от населението на София, за да се дадат на няколко приятели на премиера.Вероятно данъкоплатците имаме право да се ядосваме на едно такова поведение на управляващите. Поне аз така мисля и се ядосвам.Плюенето само по себе си няма нищо общо с кражбите и некомпетентността на властта, нали?
67
1
 
0
 
! Отговори
В преди 9 години
До Анонимен / ние живеем днес , а не след година две. това е идеята спирките да са там , където сега трафика е голям и където има голям поток. естествено , че не е възможно , но аман от "близки хора" до този и онзи ...
66
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Гледам бгмапса - новите станции липсват, гледам картата от официалния сайт на метрополитен - новите станции липсват. Трябваше да са нанесени преди официалното пускане и в точния момент да рефрешнат сървърите с промените ... българска работа ... както и разположението на станциите в Дружба 1/2: как може да има 2 станции в 2-та края на кварталите и нито една някъде на по - централно място !? Пълна мал***умщина!
65
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
....и какъв сега е смисълът на статията??че ако не живееш покрай метростанция няма да стигнеш до летището и обратно до центъра за 20минути,така ли??това никой не го е твърдял и ако нямаш работа от Красно село до Младост чий го дириш в метрото до Младост?а и 20-те минути не са 20 а най-малко 25,6 и е казано от къде до къде,какъв е смисълът от ненужни експерименти?Красноселци са първи в списъка за третия метродиаметър а вчера се разходих виртуално по n/y siti metro и искам да ви кажа че е потрес
64
1
 
1
 
! Отговори
www преди 9 години
До до 76Или пък ще го разширяват района с високите сгради по протежението на пистите на летището, не знам!? Така и пилотите ще се тренират за екстремно "шофиране" :)Казвате за Ломско. Ами над реката няма как да се строят жилищни сгради, нито пък в силно пресечен терен. Но там, на тази метростанция отдолу има три-четири бизнеса, дето са на... нали знаете кой и чий спонсор ;)Та за тях е удобната метростанция...
63
2
 
21
 
! Отговори
Роси преди 9 години
Авторът на статията е доста зле, всичко трябва да се плюе. Метрото спестява много време, просто зависи от маршрута. Като построят метро и на Красно село тогава със сигурност ще се усети разликата...
62
5
 
4
 
! Отговори
до 76 преди 9 години
Не е сигурно че ще гъмжи.. примерно станция Ломско Шосе от 2-рия диаметър все още е така безсмислена, както си беше преди 3 години
61
3
 
0
 
! Отговори
www преди 9 години
До vladyДа разбирам ли, че виждате алтернативите пред изграждането на столичното метро по следния начин:ИЛИ парализиране на Цариградско за две години, както беше парализиран пътят към Люлин преди много години.ИЛИ строеж да гола поляна и амортизация на съоръжението десетки години, докато нещо евентуално се построи там.Това ли са алтернативите?Пак Ви питам, но явно не искате да отговорите - паркингът на Цариградско и станцията "Жолио Кюри"? Те са достатъчно стари!
60
2
 
1
 
! Отговори
www преди 9 години
До Анонимен 72И тези проучвания какво показаха? Показаха, че няма никакви подземни реки и водопади под София, показаха, че има инфраструктура, в това число и подземна в проектните райони, която си работи. Защо не се строи там?Дребни лъжици пускате...
59
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пак глупости. Точно след година-две, Софийската света гора метростанция ще гъмжи от бизнесцентрове. Така стана навсякъде другаде. Доказано е, че освен в гъстонаселени райони, метро може да се прави на голата поляна и след известно време голата поляна става център и започва да гъмжи от нови строежи, пътища и др. Не може метрото да е навсякъде в града, трябва си ефективен довозващ транспорт, който липса в момента. Няма как да има 10-15 метролинии в София.
58
3
 
2
 
! Отговори
www преди 9 години
... другото, метростанцията в дипломатическия квартал. Тя е достатъчно стара, но и изнервящо празна. Това му се обясняваше на тогавашния кмет, но не... бил говорил той с европейците и те му били дали директива да не се покривали линии на надземния градски транспорт с подземната железница. Така и не можах да разбера кой му го е казал и кога, но проектът от времето на Софиянски беше "редактиран" и така се продължи...И метрото ни става все по-скъпо на пътникокилометър. Това се признава и от СО!!!
57
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да напишеш ,че метрото е бавен транспорт , значи наистина си от село. Ама не "Красно село".
56
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До wwwВсеки учил математика , знае че най прекия път между две точки е правата линия , но никъде по света няма улици изградени без да заобикалят или да имат завои. Та и с метрото в София е така , правени са проучвания за подпочвени води , структура на почвата и т.н