Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса

В София липсват 150, наемат 400 души за метрото
Обновена: 31 дек 2018 10:07 | 31 дек 2018 08:52, Камелия Цветанова
439
Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Столичният автотранспорт търси 150 шофьори, които да обслужват линиите на градския транспорт. Толкова не достигат в момента в общинския автобусен превозвач.

Криза за шофьори има и за тролейбусните линии, които се обслужват от другото общинско транспортно дружество "Столичен електротранспорт" ЕАД, съобщи "24 часа".

Причината за липсата на кадри е, че за шофьорите в градския транспорт по европейски регламент се изисква категория D.

Тя обаче дава право на управление на тежкотоварни камиони и повечето шофьори предпочитали да станат тираджии заради по-високото заплащане, обясниха експерти.

Засега проблем с намирането на ватмани няма, тъй като те могат да работят само с B категория, освен специалното свидетелство за управление на мотриси, което се изисква.

По-трудно успява да събере нужните кадри и третото общинско транспортно дружество "Метрополитен" ЕАД. Там криза за машинисти няма, но се търсят общо 400 различни специалисти, които ще обслужват новата трета линия на метрото.

"По-трудно намираме кадри. Сега ни отнема повече време, отколкото при пускането на втората линия, но се справяме", каза шефът на "Метрополитен" ЕАД проф. Стоян Братоев.

За 12-те станции на третата линия, първите осем, от които ще бъдат пуснати през есента и зимата на 2019 г.,
се търсят 60 машинисти, ръководители на движението, диспечери, ремонтен персонал и други специалисти.
В опит да задържи шофьорите и да направи работата в градския транспорт по-атрактивна Столичната община и транспортните синдикати са започнали преговори за увеличение на заплатите.

За разговорите съобщи в петък столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на пускането на поредните 30 нови автобуса, които ще обслужват най-дългата линия в града - 111, която свързва кварталите "Люлин" и "Младост".

"Коментираме транспортната рамка за 2019 г. с партньорите ни от синдикатите. Преговаряме за условията за работа на шофьорите. Много е важно да можем да ги задържим, защото работата е много тежка. Планираме и покачване на заплащането", каза Фандъкова.

Вече е имало една среща между общината и синдикатите, които са поискали 20% увеличение на заплатите, разказаха присъствали на разговорите.

Дали искането им ще бъде удовлетворено, или повишението ще е например с 10%, колкото ще е увеличението на заплатите на работещите в бюджетния сектор, ще стане ясно по време на преговорите, които ще продължат след Нова година.

Липса на кадри има и в "Столичен електротранспорт", който обслужва тролейбусните линии в столицата.

Увеличението на заплатите обаче няма да е само за шофьорите, а за всички работещи в сферата на столичния градски транспорт. Става дума за около 7000-8000 служители на общинските дружества "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт", "Метрополитен" и Центъра за градска мобилност.

В момента средната брутна заплата на шофьорите в "Столичен автотранспорт" е около 1800 лв.

В нея обаче влизат нощен труд, социални придобивки и други.

Шофьорите в общинското дружество са 1200, а недостиг от около 150 души има общо за трите поделения.

Над 1700 лв. пък е средната брутна заплата на ватманите и шофьорите на тролейбуси в "Столичен електротранспорт".

Около 1800 лв. средна брутна заплата получават машинистите в "Метрополитен".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


439
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
297
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мутрите не се научиха,че за резултатна работа се изисква заплата за тях и 500 е много а за работника 2000 е малко
296
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато почнат да дават европейски заплати ще си намерят кой да им работи
295
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дори и с 1000 нето няма да започне. Хората искат да видят колко пари ще им изкарва и тогава ако е добър ще му вдигнат заплатата в пъти...Всичко зависи от това колко си ценен за работодателя
294
1
 
2
 
! Отговори
До 316 преди 5 години
Не съм безравотен ти ако си намери си свястна работа
293
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма как един под 20 годишен програмист дето още е ученик да почва на 4000нето а един висшист да му дават 700 или 1000 нето
292
2
 
5
 
! Отговори
до 315 преди 5 години
за това ще си останеш безработен...
291
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За под 2000 нето на интервю не стъпвам а за почна си трябва поне 3000 4000 нето младите сме така
290
3
 
12
 
! Отговори
Демократ преди 5 години
Само Сорос дава 3000 лв заплата в София
289
3
 
4
 
! Отговори
БГ преди 5 години
До Иванов Тука голяма част от хората на хранилка на една червена партия те отдавна са ги оправили на хубави позиции и никой от тях не произвежда нищо а е в сверата на услугите в едни стаички където никой не ги вижда какво работят точно
288
14
 
11
 
! Отговори
НЕ ГРАБЕТЕ ХОРАТА преди 5 години
Просто е ! ! Не грабете хората с данъци от порядъка на петдесет процента и готово . Заставете сганта от висшисти да си изкарва прехраната чрез физически труд ! Вкарайте в затвора без съд и присъда осемдесет процента от съдиите и прокурорите а на останалите намалете заплатите тройно ! Който от тях не е съгласен . . . знаете какво ! Приоритетно високо заплащане за физически труд и за лекарски труд . Бързо привилегировайте трудовите хора със средно и основно образование - да се трудят да са търсени
287
19
 
1
 
! Отговори
БГ преди 5 години
Само си представете една стока колко ще струва ,ако заплатата е 2000+ нето в Производство 2000 после тираджията още 2000 от там към др склад там складови работници и всякви други 2000 после снабдителите на определен град 2000 после към магазина 2000
286
6
 
23
 
! Отговори
Иванов преди 5 години
Всичките тук ми се правят на големата работа, кви яки пари изкарват, и как не трябвало да работиш аджаба за 1200-1300 лв. Явно падат от небето, защото вероятно не знаят, че средно един нормален човек в София не изкарва повече от 1000 лв, е, ако е връзкар може и 9000 лв да изкара, но не говоря за такива. Разберете, че вече всеки лев или евро се изкарва с много пот и труд, а не с лежачка и тия големите баровци с многото пари не ги знаете какво им коства и какви огромни проблеми може би си имат.
285
2
 
8
 
! Отговори
Boriana преди 5 години
U nashto selo takiva autobusi karat jenite....bez maitap...
284
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Tea levove za kolko minuti poleti im davate na tea sofiiski piloti?!
283
1
 
2
 
! Отговори
Na 292 преди 5 години
Kak si gi predstaviash tea hora vodachi v tea laskavi merzedizi, za kolko sekundi?!
282
6
 
4
 
! Отговори
Dodge Garage преди 5 години
Tova ne e kriza...nazad kam prirodata v bg sela da razvivate regionite v mahlite na republikata bulgaria...i beg drugo jivotat v tea skapani muhlivi, rajdivi, polusruteni vonlivi sofiiski sgradi bez liftove s utrepani prozorci, vrati, fasadi....abe tea bulgarski arhitekti ot koi bitak gi kupuvate?!...pa i zdravi trotoari nemate u sofia...
281
2
 
17
 
! Отговори
БГ преди 5 години
Нещо мн се размечтахте 2000-3000-4000 че и нето при такива заплати да сме станали 50млн щото никой нямаше да работи в Германия при техните данъци наеми и всякви др
280
4
 
6
 
! Отговори
123 преди 5 години
Проверете колко е заплатата на оператор на асфалтираща машина .Мързеливци.но трябва бая учене.
279
2
 
3
 
! Отговори
Gazkov преди 5 години
Pei sarce.... v Sofia ste stane mnogo dobre....chist vazduh, chista voda....nema transport, nema hora....samo zoopark...tuk tam aslan, elefant...
278
4
 
29
 
! Отговори
Питър преди 5 години
Аз живея беларус взимам 300 ? на месец но ми стигат дори заделям, цигарите ми са 1?. Парното 10? на месец. Хляба 0.25 цента ......,..Всичко е евтино