Електрическите скутери тръгнаха в София, но по джоба ли са ни?

Цената за 10 минути е по-голяма, отколкото ако си наемеш Spark
Обновена: 22 авг 2019 12:36 | 22 авг 2019 12:30, Нели Христова
149
Електрическите скутери тръгнаха в София, но по джоба ли са ни?

От днес в София тръгва услугата за споделени електрически скутери Lime. Но дали тя ще е по джоба на българина?

На пръв поглед, цената изглежда нормална – 1,50 за отключване на скутера и по 30 стотинки за всяка минута от ползването му. Когато пресметнеш крайната сума обаче излиза, че да наемеш малката машинка е по-скъпо, отколкото да си вземеш такси или да си наемеш Spark. Електрическата кола под наем е 0,29 стотинки на минута, като първите 12 минути струват 3,48 лева.

Още по темата

За около километър и половина, които изминаваш за около 10 минути, цената на скутера излиза на 4,50 лева.

По света цената на Lime е подобна. В Букурещ е малко по-евтино, като цената за отключване е 3 леи, което означава 1,24 лв., а за всяка минута се плаща 25 стотинки.

В Атина пък е малко по-скъпо. Там отключваш скутера срещу 1 евро и се возиш за 16 евроцента на минута.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

За сега Lime е единствената фирма, която предлага подобна услуга на българският пазар, а София е първата източноевропейска столица, която може да се похвали със споделени електрически скутери. Очаква се обаче да се появи конкуренция, която, може би, ще свали цените на услугата. Или пък ще ги повиши?

Пред електрическите скутери стои и друг въпрос – ще успеят ли да се справят със зимата и снега, които могат да изтощят батериите им за няколко минути.

Остава открит въпроса и дали столицата ни е готова да поеме този нов поток от придвижващи се, достатъчни ли са велоалеите и ще има ли конфликт с пешеходците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
92
2
 
3
 
! Отговори
Картофчо преди 4 години
До Анонимен (91)Измисли си прякор, че така не може да се посочи точно към кого е репликата.В англия може да им викат както са си решили. В България им викаме по друг начин. По тази причина вчера ония с бомбените заплахи бяха превели предупреждението, че са "засадили" устройствата. Да обаче в България не ги засаждаме а поставяме! Та така и тук разграничаваме по съответния признак Тротинетка от Скутер. Иначе като отида в Англия ще го имам в предвид, благодаря!
91
0
 
7
 
! Отговори
Коки преди 4 години
Скъпи или не, това не е социална услуга...И френското шампанско е скъпо, затова и не го пия.В крайна сметка е частна компания, която не разчита на дотации от държавата или на програми от ЕС.
90
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз лично съм фен на ходенето пеша. По-здравословно е и от бягането. Да, ако имаш 4 часа на ден да ходиш, предполагам. Аз обаче нямам и бягам по 45 минути до час. По-бързо е.
89
2
 
11
 
! Отговори
Autism преди 4 години
И защо не сложиха нормални колелета вместо тая глупост ?Чудя се, кой ли ще си пълни джоба тоя път.
88
0
 
8
 
! Отговори
Просто отговарям преди 4 години
Много хора нямат смартфон, нито мобилен интернет. Дали те ще могат да ползват скутерчетата?Ако нямат приятел, да им помогне - не, няма да могат.Но има и много, които имат, нали?
87
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ПецатаНе забравяй, че те го взимат директно от фабрилата и то по десетки хиляди бройки на поръчка. Повечето излизат 30-40% на печалба, преди да се строшат тотално, но започнаха вече и да го преправят, а винаги го има и парола забравил да заключи, дето навърта до лимита на картата си....
86
2
 
7
 
! Отговори
пецата преди 4 години
Както и да смятам не мога да разбера от къде идва печалбата ?! Тая тротинетка трябва да навърти 1000 км за да си избие разходите , аз като гледам градските колелета в какво състояние са а те са адски идиотоустойчиви, по евтини са и по удобни , явно някой кредитен експерт който е одобрил кредита за тази организация е ударил бингото и вече се е пенсионирал защото трябва да е убедил алционерите на банката че бизнесплана е добър и печеливш
85
2
 
7
 
! Отговори
iceblast88 преди 4 години
До LinaВ най краен случай ще крадат моторите и ще ги продават като мотор за резачки или косачки. Или самия мотор за "бакър" и останалото го оставят там където е, щом не е от "жлилезо". Още не е измислено нещо което братята да не могат да откраднат или да намерят начин да го продадат за 1 кило ракия!
84
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако София е първата източно-евролейска столица, в която се предлагат услугите, Атина и Букурещ тогава къде се намират?
83
1
 
10
 
! Отговори
iceblast88 преди 4 години
До LinaА мотора да не би да няма мед в него? Това, че са проследими, те братята вече имат опит, те и телефони, коли, лаптопи и тн. уж са проследими, ама им намериха цаката. Ще ползват същите карти с които правят ало измами за да ги вземат, закарват ги някъде където махат ГПС-са и готово. До там с проследимостта ти. В краен случай на място ще махат ГПС-са и ще си ги наберат! Ти не бери грижа за тяхната инжинерна мисъл когато става на въпрос за кражба. Щом крадат кабели с мегавати напрежение!
82
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако си закупиш собствен скутер няма ли да си по- на сметка? Не са кой знае колко скъпи
81
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
20 лева на час - 3,5% от минималната заплата, а във Франция е около 4 пъти по-евтино - там струват под 1% от минималната заплата.
80
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Доста скъпо - сравнимо е с представяната от Самоковската Картофка за евтина карта за градски транспорт от 365 лева за една година. Ползваш я по два пъти в месеца и ти излиза по 15 лева на пътуване. Е, ако мафиота те кара да му работиш всеки ден по 12 часа без почивен ден, тази карта ще е само за теб.
79
3
 
3
 
! Отговори
Lina преди 4 години
До iceblast88 - ами сценария ти ще се разпадне, тъй като Lime не са от метал, проследими са и лесно могат да бъдат намерени, в случай че някой ги открадне :)
78
6
 
3
 
! Отговори
сравнение преди 4 години
Десет евро на час е у нас, а във Франция, където са доста разпространени, е около 13-15 евро на час, така, че тук е по- евтино. Освен това е от врата до врата и пести повече време за разлика от кола, която не можеш да спреш на входа където отиваш. У нас ще печелят повече защото на Запад вандализма е пъти по- силен и около една трета от наличните по улицата са строшени...
77
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
вие не разбрахте ли ,че мислят единствено за вашите ПАРИ , въобще не ги интересува вашето "зелено " удобство и " устойчиво " благосъстояние
76
6
 
8
 
! Отговори
iceblast88 преди 4 години
Скоро братята ще крадат Еко-тротинетки вместо жиците на енергото. Жиците трябва да се мъкнат пък и тока опасен. Я колко лесно, яхваш "бакъра" и на собствен ход той те занася до пункта за метал, пък после каква радост ще настане в махалата като видят едно поле от 3-4 като на снимката строени и чакащи да бъдат набрани!!! Мале, после какви пирове ще има, каква радост в махалата, малките чавета ще се скъсат да бягат до магазините за пиячка за бащите си, да му мислят съседите им!
75
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Що бре? Пробвай да видиш колко са любезни господата особено с разговорливи открехковци. Даже по челцето нежно ще те цалунат.
74
0
 
9
 
! Отговори
еволюция преди 4 години
забравихме че можем да вървим,вече нямаме крака,ампутирани сме
73
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ххаха. Отворихте нова работа на милиционерите ни. Сега ще обикалят улиците и пунктовете за метали в махалите за та търсят изчезнали тротинетки, вместо да се борят с истинските престъпници.