Метрото в София дължи 3 725 730 лв, не може да ги плати

Кмета на София и КНСБ искат среща с Асен Василев
26 яну 2022 17:30, Нели Христова
198
Метрото в София дължи 3 725 730 лв, не може да ги плати
Снимка: БГНЕС

Метрото и електротранспорта в София няма да могат да платят пълния размер на декемврийските си сметки за ток, които излизат през този месец. Причината е ограничения в плащанията по Закона за публичните финанси заради липсата на държавен бюджет.

Това стана ясно по време на среща между кмета на София Йорданка Фандъкова и президента на КНСБ Пламен Димитров и вицепрезидента на КТ "Подкрепа" инж. Иоанис Партениотис.

"Столична община има финансовата възможност да доплати нужните 1,5 млн. лв. от собствения си бюджет, но заради ограничението да харчи само 1/12 от бюджета си за предходната година, това не може да се случи", заяви Йорданка Фандъкова. По предложение на двата синдиката ще бъде поискано от Министерство на финансите да изпрати спешни указания към общините за начина на разплащане до приемането на държавен бюджет и респективно бюджети на общините.

"Средствата, които миналата година са превеждани за транспорт, сега на фона на растящите цени на електричеството, са напълно недостатъчни за плащането на декемврийските сметки, които излизат през януари. Освен това за януари все още няма преведени компенсации", поясни кмета Йорданка Фандъкова.

Сметката за електричество на столичния метрополитен за месец декември е 3 725 730 лв., което е 3 пъти повече от декемврийската сметка през 2020 г.

1 987 256 лв. е декемврийската фактура на столичния електротранспорт, което е почти двойно повишение спрямо сметката за същия месец през 2020 г. Над 3,5 млн. са общо пристигналите фактури за електричество за декември и януари към момента за електричеството на трамваите, тролеите и електробусите. Съгласно обявените от правителството намерения, компенсациите за електричество за декември ще бъдат изплатени до края на март. За да не се стигне до прекъсване на електричеството, дружествата трябва да изплатят пълният размер на получените фактури.

По време на срещата беше обсъден и представения проект за държавен бюджет. В него към момента са заложени 15 млн. лв. за субсидии за нерентабилни линии и 50 млн. лв. за компенсации за преференциални карти.

"Тези средства са крайно недостатъчни. Анализите към момента сочат, че столичният градски транспорт се нуждае от държавна компенсация в размер на 178 млн. лв. заради увеличените в пъти цени на тока и природния газ, както и спада на пътниците с около 1/3 на годишна база", заяви Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорт към Столичния общински съвет.

Представителите на КНСБ и КТ „Подкрепа“ съвместно с кмета на София ще поискат съвместна среща с министъра на финансите Асен Василев, на която да се обсъдят реалните средства, които са нужни, за да се гарантира движението на градския транспорт в общините.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


198
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
122
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 148 хххх метрото на България не можело да си плати тока. което показва само едно - билетът е нереално евтин. да си оправят цените и да не реват. билетче в Германия 3,80 - А БИ ЛИ КАЗАЛ КОЛКО Е ЗАПЛАТАТА В ГЕРМАНИЯ ИЛИ ИСПАНИЯ? НЕ МОЖЕ ДА СРАВНЯВАШ ЗЛАТО С МЕСИНГ И ДВЕТЕ СА ЖЪЛТИ - ТОВА ОЗНАЧАВА, ЧЕ СИ ИКОНОМИЧЕСКИ ***! ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ, РЕИНВЕСТИЦИОНЕН СРОК (ROI),МАШИННО ВРЕМЕ И.Т.Н. ПОНЯТИЯ, КОИТО СИГУРНО НЕ СИ ЧУВАЛ И СИГУРНО НЕ РАЗБИРАШ!
121
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
на тия мизерни заплати такива скъпи билети са грехота бе. мое ли да сте толкова гад-ни? и тва ми било общинари.
120
3
 
18
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 години
И тези парички да ги търсят в партийната касичка на ГЕРБ.
119
2
 
13
 
! Отговори
Stoyanov преди 2 години
До ххххТи като сравняваш билетите в цяла европа , заплатите що не сравни бе со.пол дол.ен!
118
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Оставка Зарков. Разсипа всичко. Отивай си вкъщи. Лично и само ти си отговорен.
117
0
 
6
 
! Отговори
От 152 преди 2 години
Но в Карлово за 1 линия до село на 6.5 км е 51 лева. Луда работа.
116
1
 
10
 
! Отговори
Фо 148 преди 2 години
Ама картата в София за месец е колкото в Прага.
115
2
 
11
 
! Отговори
Кико преди 2 години
Кирчо ще дръпне заемче, той вече има опит!
114
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хахахаха това е най-смешното нещо което прочетох днес. Вече мога да заспя спокойно
113
4
 
9
 
! Отговори
Смешници преди 2 години
Спокойно бе.Пловдивчани,Русенци,Варненци ,Бургазлии и цяла България ще им го платят.Нали с парите на цяла България направиха на София метро.С парите за 3- 4 магистрали...
112
11
 
4
 
! Отговори
хххх преди 2 години
метрото на България не можело да си плати тока. което показва само едно - билетът е нереално евтин. да си оправят цените и да не реват. билетче в Германия 3,80? , в Испания 2,50? средно. няма логика тук да е центове
111
1
 
12
 
! Отговори
Муахаха преди 2 години
Преватизирайте го - стар комунистически номер, но винаги работи!
110
3
 
7
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 2 години
Промяната дойде!Ураааааааааааааа!!!
109
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Съботаж
108
7
 
6
 
! Отговори
До 143 преди 2 години
Говориш глупости. Типично за радевата клика. Ако трябва да се издържа от билитите и картите, те трябва да се вдигнат с пъти. Колкото и тока. Но как си го представяш да стане:), като първи ти ще почнеш да хейтиш. Уволненият си ти, и на следващия пост дай по-сериозно
107
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Метрото да си преразгледа бюджета и да прави икономии. Там никой не се вози гратис и ако приходите не покриват разходите, мениджмънта трябва да се уволни.
106
4
 
10
 
! Отговори
До 138 преди 2 години
Ти четеш ли ,разбираш ли за какво става дума бе пубере? Пари има но БЮДЖЕТЪТ ЗА ГОДИНАТА НЕ Е ГОТОВ и общината няма право да харчи повече от 1 дванайсета от миналогодишният бюджет Всичко е в ръцете на министър Василев!!. Аман от неграмотни и неинформирани невръстни мушмороци! Когато някой е действително Т.Ъ.П.,това няма как да му бъде обяснено!
105
1
 
13
 
! Отговори
Цун Кай преди 2 години
..мииии да прави каквото направиха стотици хиляди заведения, хотели, и всякакви търговски субекти...затвяря бе. Няма. Промяната е готина... Кирчо и компания,.. добра промяна заформят...назад ум пещерите.
104
5
 
9
 
! Отговори
Shshs преди 2 години
Най-доброто метро е в Токио, но там държавата знае как да принуди народа да ходи пеш вместо да го остави да излива милиарди на година в джоба на арабските шейхове. За сравнение в Япония на домакиндтво се падат по 0.52 автомобила, а тук има по 1.8. Хората в България мислят само за себе си, а не за националните интереси. За всеки сантиметър изминат от пустиняците по българските улици шейховете в Саудитска Арабия изливат по един сантиметър асфалт и строят небостъргачи в пустинята.
103
3
 
14
 
! Отговори
бай онзи преди 2 години
2 години не давам 40 лева на месец за метро картата откакто сме хоум офис ...Поне 30 000 човека в София сме така...тези пак ли се изненадани ,че няма пътувания както преди КОВИД ? За един приАтел питам ....