Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти

Въпреки единодушното си решение синдикатите искат преговори
Обновена: 7 ное 2011 14:53 | 7 ное 2011 13:37,
167
Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти
На 24 ноември влаковете ще спрат от 8,00 до 16,00 ч. Снимка: Булфото

На 24 ноември железничарите ще спрат всички влакове между 8 и 16 ч. Това са решили единодушно двата големи браншови съюза в КНСБ и КТ „Подкрепа“, обяви председателят на Съюза на железничарите Петър Бунев.

Всъщност железничарите са в стачна готовност от март, когато направиха предупредителната си стачка за час, а арбитражът им разреши да преминат към ефективни протести.

Решението им за национална стачка в края на ноември е в отговор на представения в петък план за спасяване на железниците от ръководството на БДЖ. В него са включени четири точки.

Съкращаването на 2000 души без преговори с шестмесечни обезщетения. Спирането на 150 влака по губещи линии, което ще доведе до още съкращения на служители. Продаване на губещи активи като „Товарни превози“ на холдинга и увеличаване на цената на билета.

Според Бунев повишаването на цената на билета няма да подобри състоянието на БДЖ, а спирането на влакове ще лиши хората да пътуват до работните си места или до училище, особено в по-малките населени места.

„Ще има дискриминация на регионален принцип“, заяви той.

„Съкращенията в този драстичен размер ще се отразят и на сигурността в железницата“, допълни го Зорин Йорданов от КТ "Подкрепа".

По думите му около 90 на сто от предвидените за съкращение работници са от експлоатационния персонал или са пряко свързани с безопасността хора на железницата.

Синдикатите прогнозираха, че до средата на 2012 г. ще бъдат съкратени още 1000 работници.

Синдикатите се надяват на преговори

„Разчитаме разумът да надделее и щетите за гражданите и за дружеството да бъдат сведени до минимум. Продължаваме да сме отворени и да търсим преговори“, казаха още те.

Пазарлъци няма да има, категорични бяха железничарите, искаме да бъдат изпълнени само ангажиментите, подписани до момента.

„Безспорно условие, за да не спрат влаковете на 24 ноември, е подписването на колективните трудови договори“, подчерта Петър Бунев.

Позиция на ръководството на БДЖ Холдинг

По-рано през деня обаче от ръководството на холдинга дойдоха други сигнали. Владимир Владимиров коментира щетите и възможностите на БДЖ в момента.

„Тези 2000 служители, дори тук не трябва да има изобщо намеса на синдикати, тъй като това е взаимоотношение между нас и служителите. Предлагаме им шест брутни работни заплати, след което те отиват на борсата за една година.

Още по темата

Това е изключително голям жест от страна на една фалирала компания още преди две години. Тази мярка е абсолютно неизбежна. Или вървим към тези реформи, които ние сега правим и които предлагаме, или дружеството върви към фалит и към съдбата на „Кремиковци”. Това е простичката истина”, каза той.

“Работниците е трябвало да стачкуват, когато дълговете са станали 800 млн. лева”, коментира пък министърът на транспорта Ивайло Московски.

"На всички трябва да е ясно – пари на БДЖ в това състояние няма кой да даде. Ако искат, нека стачкуват и да се ликвидират железниците. В краткосрочен план трябва да се минимизират разходите и оттам нататък да се търсят пътища за подобряване на работата", посочи Московски.

Според ръководството на БДЖ, ако тези съкращения не се извършат и железницата не излезе на печалба, няма да бъдат получени парите от еврофондовете в размер на 330 млн. евро за закупуване на подвижен състав през следващия програмен период.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


167
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
2
 
8
 
! Отговори
браво! преди 12 години
Крайно време е всички да подкрепим справедливите искания на служителите от БДЖ, онзи мазньо изпълнителният им директор споделя- да продадем товарни превози-простако нали от това се печели, или има намесени разни лобита на автопревозвачи, замислете се - при постоянно вдигане на цените на петрала, колко "евтино" ще бъде да се прекарват товари с камиони.
112
1
 
6
 
! Отговори
М.К.Р. преди 12 години
Дърпайте спирачките,взимайте тоягите и бой и вън на всички началници назначени на синекурни длъжности в БДЖ,а и в други учреждения и предприятия!!!!!!!!!
111
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ще иска държавно финансиране, защото е ДЪРЖАВНО предприятие. Това, че 5-6 некадърни и глупави селянчета са решили да съсипят нещо, градено 100 години преди тях, ще им излезне през дебелите *** :)
110
1
 
4
 
! Отговори
наблюдател преди 12 години
Текучеството на кадри в БДЖ е огромно само началниците са постояни едва ли някои му дреме освен на началниците че ще бъде съкратен от БДЖ по добре на борсата от колкото без парипоне 3000 6те искат да си вземат 6 заплати и да се пенсионират след една година на борсатаза67тот и сега работат много пенсионери
109
2
 
5
 
! Отговори
цъъъсс преди 12 години
със спрей/ герб .. унищожава до крак/ гаранТирано 100%
108
2
 
12
 
! Отговори
ETNA преди 12 години
Това е най-сигурния, екологичен и удобен транспорт. Цяла трагедия е, че се е допуснало да пропадне толкова. Лично аз, когато имам възможност, винаги го предпочитам.
107
7
 
4
 
! Отговори
Hatcher преди 12 години
КАТО Я ЗАКРИЯТ БДЖ-то ЩЕ СИ ВЗЕМЕМ КОЛА ТАКА ПОНЕ ЩЕ ЗНАЕМ КОГА ТРЪГВАМЕ И КОГА ЩЕ ПРИСТИГНЕМ ДО ДАДЕНО МЯСТО !!! И НЯМА ДА СМЕ В МРЪСНИ ВАГОНИ !!! ЩЕ РАЗЧИТАМЕ НА СЕБЕ СИ !!!
106
3
 
6
 
! Отговори
him-ler-orca преди 12 години
А къде бяхте през последните 20 години докато се разграбваше и унищожаваше БДЖ дами/господа жепейци ??? Защо тогава не се вдигнахте и възпротивихте срещу унищожаването на БДЖ ,а си кротувахте ??? Сега когато вече е късно ще стачкувате ефективно . След дъжд качулка му се вика това !!!
105
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Автобус с 46 пътници катастрофира край Хасковско
104
2
 
5
 
! Отговори
от 101 преди 12 години
абе пич не ме обиждай никога несъм им ползвал услугите ама неможе без тях от както се помни железницата е испълняжала само социална функция
103
2
 
1
 
! Отговори
до жаго преди 12 години
и по правителство си приличат като две капки вода
102
4
 
4
 
! Отговори
До 101 преди 12 години
Да разбирам, че МВР, армията и пожарната продават билетчета и само тези които си купят от тях билетче може да се ползва от услугите им? Вземи се скрий някъде подлого.
101
2
 
0
 
! Отговори
жаго преди 12 години
Най- голямата прилика между България и Бангладеш, е във влаковете . Няма разлика, както в чистотата така и в хората , които "работят" в тях, даже в Бангладеш са доста по-добре от тук .
100
1
 
3
 
! Отговори
чичоичо преди 12 години
Да търсите от БДЖ печалба все едно да търсите печалба от армията и от МВР или от Пжарната
99
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
89 е написал е една огромна глупост и най-вече лъжа, но явно българина се кефи на подобни "писания".
98
1
 
1
 
! Отговори
наблюдател преди 12 години
Като искат да праят правителството съкращения защо не затвори то губещите звена а предоставя товя право на ръководството на БДЖ
97
4
 
2
 
! Отговори
До 97 преди 12 години
А ти какво предлагаш? Всяка година да се отделят по 50-100 млн. и повече лева от бюджета за да се покриват загубите на БДЖ, при положение, че това дружество може да генерира реално печалба.
96
1
 
7
 
! Отговори
неграмотник преди 12 години
БДЖ не е бизнес-субект, а част от националната сигурност на Бг. Не можеш да я отрежеш "в името на живота"!
95
1
 
2
 
! Отговори
наблюдател преди 12 години
Машинисти и кондуктори ще останат няма да имат само че началници искат да им съкратат началниците защото и там има контрольор на контрольора
94
1
 
1
 
! Отговори
До 89 преди 12 години
Как ще нямат ЕРП-та бе ***? Я виж в колко страни оперира ЕОН! Швеция, Германия, Дания, Великобритания и т.н.