"Екстремно шофиране" на изпита за млади водачи, иначе – без книжки!

Мярката предвижда намаляване на катастрофите
19 юни 2018 09:15, Петя Славова
69
"Екстремно шофиране" на изпита за млади водачи, иначе – без книжки!
Снимка: архив, Булфото

Шофьорските книжки на младите водачи ще бъдат прибирани, ако те не са преминали курс по "екстремно шофиране". Такава мярка предвиждат от МВР, за да намалят катастрофите по пътищата, особено тези с младите водачи, става ясно от доклад на вътрешния министър Валентин Радев до Министерския съвет.

Още по темата

В него се посочва, че тепърва ще се обсъжда тази мярка, която е заимствана от Австрия. Там за срок от 3 до 9 месеца след получаване на свидетелство за правоуправление водачът трябва да изкара въпросния курс.

Той включва шофиране на лед, мокра настилка, силен дъжд и т.н. Ако обаче той си спести обучението, то тогава книжката му автоматично ще става невалидна, пише "Монитор".

Смята се, че младите водачи са изключително рискови заради слабата си подготовка. Данните у нас сочат, че като участници в движението на възраст от 18 до 24 години са загинали 60 души и са били ранени 1170 младежи и девойки. От тях като водачи смъртта си са намерили 26 човека, а ранените са били 593. Пътниците, които са пострадали заради невниманието им, пък са стряскащата бройка от 33 514 души, а пешеходците 5107.

"Тези и други положителни практики, прилагани в европейските страни, предопределят и по-високите знания и умения на техните водачи, което дава отражение и върху честотата на тежките катастрофи допускани от новите шофьори. За ограничаване на броя на тежките инциденти, допускани от новите водачи, в нашата страна би следвало да се предприемат мерки за изменение в програмите за обучение продължителността и обхвата на обучение и проверката на знанията и уменията", посочва вътрешният министър.

В доклада се настоява да се заимства опит и от Франция, където младежите започват да шофират при изключително строги условия още от 15-годишна възраст. Така те придобиват практически умения много по-рано от българските си колеги.

От силовото ведомство искат и създаване на система за регистрация на тежките пътнотранспортни произшествия, допуснати от нови водачи. Така ще се види къде са грешките по време на обучението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На изпита водача не трябва ли да е сам тъи като курса е свършил а не да има човек които нито го е учил нито нищо.Дава му се маршрут казва му се къде да мине слага.се камерата и отбии ако сбърка какво е това друг да идва що да.идва тои ходи при всеки всеки мисли различно оставя камерата клиента знае какво да прави познава града чиста работа ни ядове има ни.нищо си прави.сметката на другия ден изпитващия няма да е с него няма рушвет няма Ко Дуп
4
2
 
26
 
! Отговори
ТИР преди 5 години
Когато аз карах курса за категория "В" най-голямата "лека кола" беше Волга, а най-бързата Лада. Сега диапазона на автомобили, които могат да се управляват с тази категория е огромен. Не е нормално да се обучаваш на автомобил 1,2 тона и 65 кс. и след това да караш 3,5 тона и 650 к.с. Да не говорим, че бусове със сериозни габарити и формално тегло 3,5 т. но натоварени 6 тона също се управляват с категория "В".Трябва да има подкатегории !
3
0
 
8
 
! Отговори
Отговор преди 5 години
До АнонименКогато карах листовките през 2013 г., дистанцията също се измерваше със секунди.
2
1
 
12
 
! Отговори
до първи преди 5 години
В испания секундите ги мерят като казваш на глас "1111_1112_1113
1
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
малко след 2000 г. ми се наложи да карам наново листовки и курсове в англия, понеже още не бяхме в ес. искам да ви кажа, че там листовките им са направени практично и с ум, за разлика от нашите. дистанцията до предна кола се измерва в секунди - 2 секунди спиране или 4 секунди при дъжд, а не като при нас 27 метра, които реално няма как да прецениш. за големи мотори да не ви казвам какви изисквания и каква наистина сериозна подготовка минават хората, преди да стигнат до изпит.