443 км. нови магистрали за 24 години, а най-много – в Южна България!

Почти всички републикански пътища са асфалтирани
1 юни 2019 07:47,
127
443 км. нови магистрали за 24 години, а най-много – в Южна България!
Снимка: архив Булфото

За 24 години - от 1995 до 2019 г., в България са построени 443 км нови магистрали, става ясно от данни, публикувани от Националния статистически институт в четвъртък. Преди 1995 г. в страната са изградени 314 км аутобани.

Към момента най-много километри магистрали има в Югозападна и Южна България- общо 432 км, като 240 км от тях са в Югозападния район. В Северна и Югоизточна България магистралите са общо 325 км. Преди 24 години те са били 83 км, 67 от които в Североизточния район. В Северозападния аутобаните се простират на едва 7 км. Тогава, както и днес в Северния централен районтакива пътища изобщо липсват.

Първокласните в страната са 2925 км, преди 24 г. са били 3051. Второкласните са 4022 км, а най-много са третокласните - 12 172. Общата им дължина се е увеличила почти двойно спрямо 1995-а, когато са били 6422 км.

Почти всички републикански пътища вече са асфалтирани, показват още данните на националната статистика. В края на миналата година от общо 19 876 км с асфалт са били 19 376 км.

Пуснаха нов участък от АМ "Струма", избягва се влизането в Благоевград

Вече почти няма паважна или баластрена настилка по българските пътища. От втората има само 23 км шосета, а с паваж - 43 км. Но се оказва, че съществуват 320 км черни пътища, които са без никаква настилка, но са част от републиканската пътна мрежа. Все пак те намаляват - през 1995 г. са били близо 450 км.

Според вече започнатите проекти до 2023 г. се очаква в страната ни да има още почти 300 км нови магистрали. Основната част от тях ще дойдат от  завършването на магистрала “Хемус”, която трябва да е готова изцяло от София до Варна през 2023 г. До есента се очаква да бъде завършена 10-километровата отсечка от Ябланица до Боаза.

Още по темата

Наскоро бе възстановено и строителството на участъка с дължина 16,3 км между Белокопитово и Буховци, което бе спряно през зимния сезон. Все още обаче не са приключили отчуждителните процедури за 15 км поради жалби. До края на месеца се очакват решенията по последните 25 дела. Предвижда се работата по тази част от отсечката да започне в средата на следващия месец, а цялото трасе да е готово до края на 2021 г.

В началото на май бе направена първа копка на дългия 134 км участък от Боаза до Велико Търново. Той е разделен на шест лота, за първите три вече има проекти и се строи. Целият участък трябва да е готов до 2022 г.

През юни започват процедурите по проектиране на последните близо 90 км на магистрала “Хемус” в участъка от разклона за пътя Русе – Велико Търново до пътен възел “Буховци”. Той е разделен на три лота. За първите два, дълги около 60 км, се актуализират подробните устройствени планове. За тях до 20-25 дни може да стартира обществена поръчка за изработване на разширен идеен проект. В началото на следващата година ще може да се възложи строителство на инженеринг.

Започна строителството на магистрала "Европа"

За последните около 30 км има идеен проект и до 40 дни може да се възложи процедура за инженеринг – допроектиране и строителство. Плановете са строителството да стартира догодина.

През 2023 г. трябва да е готова и магистрала “Струма”. От нея остава най-трудният участък - този през Кресненското дефиле, като в момента се прави оценка на офертите, за да се избере строител. През следващия месец се очаква да започне и изграждането на тунел “Железница”, който е част от магистралата.

След три години трябва да е готова и магистрала “Европа”, която е от София до Калотина. За нея има избрани изпълнители, а първата копка бе направена преди дни. Срокът за изграждането е 910 дни, но има вероятност магистралата да е завършена предсрочно, тъй като теренът не е много тежък.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
5
 
23
 
! Отговори
Терсенето преди 4 години
Някой във България да е видял магистрала или аутобан освен пътния знак че навлизаш във такава? :)
16
4
 
5
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 4 години
до 25 Аз даже съм снизходителен в епитетите и с фактите към тоя.......
15
9
 
25
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 4 години
Тиквата, сикаджийска oтрепко, построил си за 10 години власт една спортна зала Армеец, един Дунав мост 2, и 100 километра от 360 километрова "Тракия". Иначе се биеш в гърдите преди 3-4 години" Аз построих магистрала "Тракия". И това за сметка на 27 милиарда заем ( с лихвите) от Европа, където и внуците ни не могат да ни ги изплатят.
14
9
 
9
 
! Отговори
Асан Герберджията преди 4 години
До ТрудовакъЗащото нашата диктатура е загубе без помоща на ДПС и Турция,затова..
13
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За косани тес магистрали! Няма ги дадети на хората дека има нужда от пари ми ша праиме магистрали ... УУУУУУУ
12
3
 
17
 
! Отговори
20 блок преди 4 години
Защото Бойко каза, че там където е дал най много пари, като Ямбол - Герб губи! Затова - къс повод за вас!
11
5
 
35
 
! Отговори
Трудовакъ преди 4 години
Всичко е сбъркано и направено наопаки. Вместо да се строи и инвестира в Северна България, стоят се пътища за Турция. Защо? Удобството на турските гастарбайтери ли е най-важно? Няма магистрала на север, към Румъния и Западна Европа. Мостовете над Дунав не са свързани с магистрали, а с пътища за никъде, особено Дунав мост-2, няма тунели под Петрохан и Шипка, а те са НАЙ-ВАЖНИТЕ и приоритетни инфраструктурни проекти. Без тях цялата пътна система е просто затапена. Е-79 -"Ружинци - Видин" е кошмар.
10
3
 
24
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 4 години
...и всичко това "гро..те" си го пишат по сметка "на мъдрото ръководство на краля Слънце". Всеки ден ни лъже този "крал", ама наистина доста е крал, а някои изпадат в екстаз само като МУ чуят името ! Пак му вервайте .
9
5
 
35
 
! Отговори
Оф преди 4 години
Защо в северозапда само 7 км.? Глупава политика! ГЕРБ не трябва да има никаква подкрепа от хората в този район.
8
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо в северозападна България не се прави нищо? Все пак и там живеят хора
7
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да има къде да тичат конете, бе!
6
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И какво от това !?
5
5
 
32
 
! Отговори
ай сиктир преди 4 години
Строи се, но толкова бавно по 19 км. на година и некачествено, че докато стигнат до края от другата страна вече е за ремонт.
4
8
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Което означава че всеки ден е правено 0.5см магистрала.Супер.
3
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бе и на мен отдавна ми прави впечатление, че пътищата водещи към и от Турция са в много по добро състояние и се строят приоритетно! Защо е така, сами си отговорете!
2
3
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И три милиона зад граница. От такива успешни управления на мошеници.
1
6
 
42
 
! Отговори
fake news преди 4 години
ако направите справка колко са постоени за 24г в други държави тази платена рекламмна "статия" ща я изтрието по бързко и от коментарите на мислещите хора тук.това са 300мили. това а срам и резил. това е направо гавра!