443 км. нови магистрали за 24 години, а най-много – в Южна България!

Почти всички републикански пътища са асфалтирани
1 юни 2019 07:47,
127
443 км. нови магистрали за 24 години, а най-много – в Южна България!
Снимка: архив Булфото

За 24 години - от 1995 до 2019 г., в България са построени 443 км нови магистрали, става ясно от данни, публикувани от Националния статистически институт в четвъртък. Преди 1995 г. в страната са изградени 314 км аутобани.

Към момента най-много километри магистрали има в Югозападна и Южна България- общо 432 км, като 240 км от тях са в Югозападния район. В Северна и Югоизточна България магистралите са общо 325 км. Преди 24 години те са били 83 км, 67 от които в Североизточния район. В Северозападния аутобаните се простират на едва 7 км. Тогава, както и днес в Северния централен районтакива пътища изобщо липсват.

Първокласните в страната са 2925 км, преди 24 г. са били 3051. Второкласните са 4022 км, а най-много са третокласните - 12 172. Общата им дължина се е увеличила почти двойно спрямо 1995-а, когато са били 6422 км.

Почти всички републикански пътища вече са асфалтирани, показват още данните на националната статистика. В края на миналата година от общо 19 876 км с асфалт са били 19 376 км.

Пуснаха нов участък от АМ "Струма", избягва се влизането в Благоевград

Вече почти няма паважна или баластрена настилка по българските пътища. От втората има само 23 км шосета, а с паваж - 43 км. Но се оказва, че съществуват 320 км черни пътища, които са без никаква настилка, но са част от републиканската пътна мрежа. Все пак те намаляват - през 1995 г. са били близо 450 км.

Според вече започнатите проекти до 2023 г. се очаква в страната ни да има още почти 300 км нови магистрали. Основната част от тях ще дойдат от  завършването на магистрала “Хемус”, която трябва да е готова изцяло от София до Варна през 2023 г. До есента се очаква да бъде завършена 10-километровата отсечка от Ябланица до Боаза.

Още по темата

Наскоро бе възстановено и строителството на участъка с дължина 16,3 км между Белокопитово и Буховци, което бе спряно през зимния сезон. Все още обаче не са приключили отчуждителните процедури за 15 км поради жалби. До края на месеца се очакват решенията по последните 25 дела. Предвижда се работата по тази част от отсечката да започне в средата на следващия месец, а цялото трасе да е готово до края на 2021 г.

В началото на май бе направена първа копка на дългия 134 км участък от Боаза до Велико Търново. Той е разделен на шест лота, за първите три вече има проекти и се строи. Целият участък трябва да е готов до 2022 г.

През юни започват процедурите по проектиране на последните близо 90 км на магистрала “Хемус” в участъка от разклона за пътя Русе – Велико Търново до пътен възел “Буховци”. Той е разделен на три лота. За първите два, дълги около 60 км, се актуализират подробните устройствени планове. За тях до 20-25 дни може да стартира обществена поръчка за изработване на разширен идеен проект. В началото на следващата година ще може да се възложи строителство на инженеринг.

Започна строителството на магистрала "Европа"

За последните около 30 км има идеен проект и до 40 дни може да се възложи процедура за инженеринг – допроектиране и строителство. Плановете са строителството да стартира догодина.

През 2023 г. трябва да е готова и магистрала “Струма”. От нея остава най-трудният участък - този през Кресненското дефиле, като в момента се прави оценка на офертите, за да се избере строител. През следващия месец се очаква да започне и изграждането на тунел “Железница”, който е част от магистралата.

След три години трябва да е готова и магистрала “Европа”, която е от София до Калотина. За нея има избрани изпълнители, а първата копка бе направена преди дни. Срокът за изграждането е 910 дни, но има вероятност магистралата да е завършена предсрочно, тъй като теренът не е много тежък.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До shrekАми точно тази отсечка я строи царчето и я откриха ***.
36
2
 
25
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
България е страната с най-слабо развита ж.п. мрежа в целият ЕС.Може да се каже,че една влакова композиция с товар 1000 тона замества към 40 тира.Тези тирове горят фосилни горива,трият към 560 гуми,които се трият и отделят вредни съединения в околната среда,без да се говори а шума.Влака от своя страна почти не отделя вредни вещества.Освен това сервитута на една магистрала е поне 4 пъти по голям от една ж.п. линия.Тировете имат свое място като транспорт от ж.п мрежата до крайната точка=
35
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименКато ти гледам изказа и правописа , май си римлянин ...
34
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе смрадливи *** от северозапада.Бай тошо и жан виденов що не ви построи магистрали бе?Плюете по ББ, а на него чакате.*** залухани
33
3
 
8
 
! Отговори
Терсенето преди 4 години
До Corleone Ltd.Не бързай фитили на тиквата. А не е рекъл, а не е построил стена по дълга и по висока от великата китайска стена която напролет ще е за ремонт естествено, и всичко ще се размине, защото няма смъртни присъди за кражби във особенно големи размери както във Китай.
32
14
 
10
 
! Отговори
Я па ти.. преди 4 години
До АТАКИСТ 30 Имаш ли представа какво глупост си написал ? Сега само за година се строи повече от бая ти Тошо за 33 г.
31
15
 
14
 
! Отговори
опетков преди 4 години
Голяма мъка има в писанията на червените ***. Хубаво, лошо, но се строи. Магистралите били празни, а пък се задръстват по празниците към Гърция и Сърбия, за Турция да не говорим. Но, много се краде и качеството е ниско. Така е било, така и ще бъде, независимо кой е на власт. При Бойко поне остава нещо, а при червените крадци, всичко им влиза в джобовете и краен резултат една кръгла нула. За първи път и от 30г. държавата, без ЕС отдели пари за магистрала.
30
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Каква гордост за рапортуване, 18 км на година за 24 години. Хърватите преди 15 години правиха по 193 км. на година, а тиквите таман открият нещо и почват да ремонтират.
29
6
 
16
 
! Отговори
shrek преди 4 години
Има ли една поне построена качествено? Ако много вземат да дрънкат *** от ГЕРБ, то им желая да покарат със 140 в участъка Стара Загора.
28
4
 
14
 
! Отговори
Corleone Ltd. преди 4 години
Комунистически китайстрои 6000км магистрали на година 7 има за 30г. изградени 90 000км. БГ в ЕС и един гол
27
16
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аман от некадърници на които само държавата им е виновна.
26
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Waffen SSТочно така, колега, правилно. Управниците ни мислят за всичко друго, но не и за българските национални интереси, за доброто на народа и за просперитета на България! Все да угодим на чужденците, "добре да се представим", да ни похвалят, да ни потупат по рамото - защо? - че им слугуваме и трантуваме за аферим, а те ни презират и ни се подиграват. Що не ги въртят тия номера на Орбан или на Путин, като са такива тарикати? Ама намерили продажници и ***, затова...
25
5
 
27
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
ЗНАЕТЕ ЛИ, ЧЕ МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ СТРУВА 600 МИЛИОНА И Е 360 КИЛОМЕТРА!А ЗНАЕТЕ ЛИ , ЧЕ БОРИСОВ ПРОФУКА 10 МИЛИАРДА ОТ РЕЗЕРВИТЕ НА БЪЛГАРИЯ САМО ПЪРВИЯ МУ МАНДАТ, ЧЕ И ВЗЕ НОВИ ВЪНШНИ ЗАЕМИ 4 МИЛИАРДА ДА ЛЪЖЕ, ЧЕ Е ОСТАВИЛ НЕЩО!!!САМО С ПАРИТЕ КОИТО БОРИСОВ ПРОФУКА ПЪРВИЯ МУ МАНДАТ МОЖЕШЕ ДА СЕ НАПРАВЯТ 10 МАГИСТРАЛИ ТРАКИЯ И ПАК ДА ОСТАНАТ ПАРИ!!!ИЗВОДА Е, ЧЕ БОРИСОВ СЪСИПВА ДЪРЖАВАТА НА 90% И САМО 10% Е ПОЛЗАТА ОТ НЕГО!ТЕЗИ КОИТО ГЛАСУВАТ ЗА БОРИСОВ СЛУЖАТ НА ДЯВОЛА!
24
8
 
16
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Ако трябва да сме точни,магистралите са ориентирани в посока "изток-запад"и се явяват част от военните структури на НАТО,за да могат да се използуват за бърза логистика в случай на провокация спрямо русия.Основно обслужват външен трафик.Няма нито една магистрала или скоростен път в посока "север-юг",посока,която ни свързва със страни от ЕС и директно към централна Европа.Тази диспропорция се налага и от факта,че в посока север-юг строителството е по-сложно защото се пресичат планински масиви=
23
1
 
15
 
! Отговори
морски преди 4 години
А пък АМ "Черно море", кога ?!
22
4
 
22
 
! Отговори
Joko преди 4 години
Какви магистрали !>!>! Това са рециклирани кози пътеки ! Строим от днезс за вчера ?
21
10
 
29
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
300 КИЛОМЕТРА Е ЕДНА МАГИСТРАЛА СОФИЯ БУРГАС!!КОЕТО ЗНАЧИ, ЧЕ БОРИСОВОТО УПРАВЛЕНИЕ Е ПОСТИГНАЛО ЕДНО ГОЛЯМО НИЩО! НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА РАЗОРИ ДЪРЖАВАТА И ИЗХАРЧИ ВСИЧКИТЕ И РЕЗЕРВИ, ЧЕ СМЕ И ЗАТЪНАЛИ В НОВИ ЗАЕМИ И ТО ОГРОМНИ ВЗЕТИ ОТ БОРИСОВ!
20
3
 
29
 
! Отговори
Трудовакъ преди 4 години
Всички от Северозападна България, ако пътуват за Велико Търново примерно, трябва да минат през участъка Мездра - Роман - Златна Панега. Изпитанието е умопомрачително, особено за хора, които не са минавали оттам и не познават най-деликатно казано, особеностите на пътя. Нека Байко Борисов да мине по този участък, като спазва стриктно ЗДвП - свят ще му се завие, гарантирам! Но той не минава оттам, не иска, обича АМ "Тракия", АМ "Струма" и снимки в медиите. На север също живеят хора, не забравяйте.
19
7
 
23
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 4 години
до 27 Бай Тошо го каза навремето на всички седесари...демократи :" Ние което построихме през комунизма, вие за цял живот не можете да го боядисате даже".
18
12
 
14
 
! Отговори
lelka преди 4 години
Каква е нуждата от магистрали за България, кой ще се движи по тях. Празни са, отделни коли пътуват по тях. А като излезеш от магистралите и попаднеш на очуканите селски пътища и се чудиш коя дупка да прескочиш. Погледа ти се плъзга по запуснати ниви, рушащи се къщи, тъмни прозорци. По тия магистрали и сега липсват паркинги, има 2-3 крайпътни ресторанта, а за мотели май се сещам само при Ихтиман. Чувство близко да виртуалното като пътуваш по България.