Експерт: Зад кормилото на пътна безопасност няма никого

Акциите и завишените санкции не помагат особено
4 юли 2019 17:37,
18

От началото на годината жертвите на пътя са близо 300, а двойно повече ранени. За сравнение през 2018 загиналите са 611, а ранени – 8500. Черната статистика е придружена и от ръст на катастрофите през последния месец. Най-често тежките инциденти се причиняват от млади водачи, а причината - висока скорост.

Още по темата

В последно време имаше и няколко инцидента с автобуси, които превозват деца. Един катастрофира, друг се запали в движение, а трети бяха случаите на заловени с алкохол водачи, които превозват ученици.

Зад кормилото на пътна безопасност обаче няма никого, коментира Диана Русинова от Института за пътна безопасност.

"Ние имаме много сериозен проблем, който ние от ИПБ нарекохме - политическа криза в сферата на управлението на пътната безопасност", категорична беше тя.

По думите ѝ у нас има повтарящо се събитие - катастрофи, жертви и ранени, независимо от вида на превозните средства, а това говори за пълна незаинтересованост от страна на тези, които трябва да взимат мерки.

"Не променяме средата и непроменяйки средата, няма как да очакваме някакви резултати", посочи експертът от Института за пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.

Русинова коментира още, че държавата не използва всички мерки за ограничаване на пътния травматизъм, а само се правят акции и се завишават санкции, което според нея явно не действа.

Тя обясни, че у нас се кара с висока скорост, защото се позволява и уточни, че това може да се промени с инженерни мерки по самите шосета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
3
 
! Отговори
Отвратен съм! преди 4 години
До Хм!Ама тези от някакво измислено НПО стават досадни само реват,лаят и плашат като основната цел е да се показват и натрапват по телевизията,никой нито ги вижда нито ги чува .Жалки борци за уж пътната безопасност
16
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
....Добре бе хора с ВТ Рег пътувайте си и с 60км/ч на скоростните пътища, но ние кога ще стигнем до София ако караме целия път с 60-80км/ч, дори и скоростните. Ми раздалечете се, спазвайте дистанция (полезна е за здравето) и като си карате бавничко и ви изпреварват не давайте газ за няма нищо.
15
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За съжаление шофьорите вече масово нямат никаква култура и съобразяване по пътя, независимо дали карат бързо или бавно.Мин.седмица се връщаме Варна-София заради работа и на малко места има скоростен път и на тези места се хванали 5 коли "на влакче" да не можеш да ги изпревариш изобщо. Едно време не беше така - като виждаш че някой иска да те изпревари...намаляш да те пропусне, а не даваш *** газ и да се залепиш за предната кола. Или ако сте 2 коли и задният няма видимост, му присвяткаш...
14
0
 
1
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Никъде по света яките глоби не са спряли нарушителине но в България онези 80% са убедени, че само така става.
13
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"а дотогава - яки глоби, докато им се отвинтят главите на селяците."----Само със законови глоби не става - трябва и някой да ги събира! Тогава ще има ефект. Отхелно, колко институции, институти, агенции и министерства се занимава с "пътна безопасност" и всеки казва - "това не е моя работа"!
12
2
 
1
 
! Отговори
Хм! преди 4 години
Проблемът не е в пътищата. Те у нас никога не са били по-добри. Проблемът е най-вече в селянията на пътя и нито КАТ, нито дори г-жа Русинова (откъде пък се пръкна тая коза?) могат да се справят с това, без ние като общество да се променим. Възпитание трябва, а дотогава - яки глоби, докато им се отвинтят главите на селяците.
11
0
 
2
 
! Отговори
Опасно от безопасно преди 4 години
В това,, нло ,,има и ,,експерти ,,по всичко ,ултиматуми че ще вземат пътната безопасност в ръцете си малеее опасно става
10
2
 
2
 
! Отговори
Опита си е опит преди 4 години
Навремето, 1997-*** година, 3 близо 4 години след като бях взел книжка (година и половина казарма в тях), и след два часа (около 120 км) на пътя, баща ми искаше да ми купи кола. Спря се на 10 годишна дизелова Аскона, вместо 5 годишна бензинова Астра с думите - "С тази бърза кола някъде ще се пребиеш!". Оценявам го едва сега, колко е бил прав. Няма да коментирам подаръците на "резачки" на положените вчера изпит...
9
1
 
3
 
! Отговори
Този експерт е уфтсъ преди 4 години
Даже не овца, а уфтсъ! Да ме извините, че успях да напиша дума с 4 букви, с 5 правописни грешки. Да видим друго. Аз не съм експерт и затова написах в гугъл "разрешена скорост в Европа ". Излязоха сходни резултати, 50/60-90/100-130/140, съответно градско-междуградско-магистрала. Е, питам, скоростта ли е проблема, щом в другите държави няма толкова много жертви?
8
1
 
5
 
! Отговори
Хм! преди 4 години
Кой финансира това НПО, нарекло се с гръмкото име Институт за пътна безопасност (ИПБ)? Задачата му очевидно да намира чужди кусури, без да върши абсолютно нищо, а един от основните му източници на наприходи е участия в сутрешни блокове.Т.нар. "експерт" в това предаване е една трътла, която е учила за секретарка. Вероятно може да е експерт само по правене на кафе с кафе машина, но е твърде грозна, за да си намери работа по специалността. Затова се е захванала с "пътна безопасност".
7
0
 
4
 
! Отговори
Гост преди 4 години
Явно според този експерт трябва през двеста метра да се направят "легнали полицаи" на първакласните пътищ и магистрали доколкото има такива.
6
0
 
2
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 4 години
Не е вярно.Един куп действащи и пенсионирани милиционери получават сериозни пари за да ни пазят на пътя.Явно не са достатъчни и са необходими още.
5
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заглавието е изпълнено със смисъл, построено е гранотно-граматически и стилистично
4
0
 
6
 
! Отговори
Жертва преди 4 години
За безопасността по пътищата има институт, агенция и какво ли не . За безопасността в двора ми от стресиращи катастрофирали автомобили и без съгласието ми стресиращо опакована ограда на двора ,СТРАННО ЗАЩО ,КАКВО И ОТ КОГО СЕ КРИЕ , СИГУРНО НЕ СА КРАСИВИТЕ МИ РОЗИ до които трудно се доближавам , за да не виждам какво става вътре .след 70 год.
3
0
 
5
 
! Отговори
Опасност в двора м преди 4 години
От тези катастрофи пострадах и аз в родното ми място и без друго съм лишена от достъп а може би и че двира ми се е превърна в морга за катастрофирали автомобили,незнайно за мен какво правят там ,може би да стресира хората с ужасната гледка ,може би да се разфасоват ако застраховката е изплатена .Също така след 70 години двора ни е имал за ограда мрежа за да се вижда а не като сега опакована с плътна зелена мушама с Н 2,5м може би от Кристо Явашев
2
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Както каза краля слънце, властелинът на асфалта, човекът държава, не са проблем големият брой загинали в катастрофи, проблем са големият брой трайно увредени. Целта на тикваря е да не плаща за нищо, само събира и краде.
1
5
 
6
 
! Отговори
Boko bo преди 4 години
Кратко и ясно и най-вече абсолютно вярно. Ама не Аз съм премиер, а 1на продажна мутро-тиква