Пътувания с близка до светлинната скорост са опасни

Най-голяма опасност е бомбардировката от междузвезден водород
17 фев 2010 13:58,
Пътувания с близка до светлинната скорост са опасни
Изображение: НАСА

Американски астрономи установиха, че пътешествията със скорост, близка до светлинната, ще бъдат разрушителни за космическите кораби.

Учените ще представят резултатите си на среща на Американското физическо дружество, а краткото им описание е публикувано в сп. New Scientist.

Основната опасност за обектите, движещи се със скорост, близка до светлинната, е междузвездният водород. Физиците пресметнали, че при движение със скорост близка до светлинната водородните частици ще бомбардират корабите с енергия около 7 тераелектронволта (която е сравнима с енергията на лъчите в Големия адронен колайдер).

Освен това, независимо от малката плътност на междузвездния газ (около 1 атом или йон на куб. см), бомбардировката ще е смъртоносна за екипажите. Алуминий с дебелина 10 см ще задържа не повече от 1% от радиацията, затова за секунда астронавтите ще получават доза радиация, надвишаваща смъртоносната 1700 пъти.

Със скорост, близка до светлинната, трябва да лети космически кораб, за да стигне до центъра на Млечния път, който се намира на 50 хил. светлинни години от Земята, за 10 години (става дума за време на кораба).

Според учените новите резултати показват също, че вероятността извънземни да посетят Земята е доста ниска.

hasan преди 14 години
Много си прав, една светлинна годината е разстоянието, което се изминава за 1 год. ако се движиш със скоростта на светлината. Щом центъра е на 50 000 св. год., начи ако се движиш със скоростта на светлината, ще го стигнеш след 50 000 год. Ама колко от репортерите на този псевдосайт го осмислят сам си отговори

Аха и слънчевия лъч да не те блъска с двойна тежес като си на плажа? Напротив Фотона който е материя от центъра на Слънцето ,поради високата скорост със която е изстрелян от слънцето се превръща в енергия.

jj преди 14 години
Едно време така са говорили и за свръхзвуковата скорост....че умираш на място...не спирайте прогреса бре 'учени' такива

Точно обратното, при скорост близка до светлинната масата се увеличава за сметка на енергията която "движи" тялото.

Учените вместо да пишат глупости да вземат да направят някое ново откритие. Ако човек се движи със скороста на светлината първо че би се превърнал в енергия а не в материя. Няма как в една секунда да си разтегнат на 300000км. площ и да си материя. А енергията е неуязвима, дори да срещне тяло тя го заобикаля. Това е елементарно и незнаех че има учени които още не са го научили. Още Айнщайн го е открил.

ЕЕЕ преди 14 години
До центъра на галактиката било разстояние от 50000 светлинни години и със скороста на светлината щяло да се стигне за 10г.!!!! Е как така разстояние от 50 000светлинни години може да се преодолее за 10г.? Би трябвало ако се движим със светлинна скорост да го минем това разстояние за 50000години. !!!

ученнннннн преди 14 години
това не е вярно!!! Не е вярно, че човек не може да се движи със скоростта на светлината!! Всеки ден се правят опити по шосетата с гъзарски автомобили и един ден някой ще успее! Важното е да няма нито един йон или 1 атом на куб.см пред него!!!

до Банов преди 14 години
По въпроса с медицината. Ако нямаше финансови интереси от това да се лекуват симптоми, да се правят болкоуспокояващи и прочие, тогава щеше да разбереш колко лесно се лекува рак. Ако нямаше пари в петрола, тогава щеше да се наслаждаваш на левитиращи влакчета със скорости от по 500-600 km/h. За съжаление не е проблема в науката, а тези, които са сложили ръка върху нея за собствени облаги.

ПЕЦО преди 14 години
ЦЕЦО , ИМА ПОПУЛЯРНО , КРАТКО ОБЯСНЕНА ТЕОРИЯТА НА ОТНОСИТЕЛНОСТА НА АЙЩАЙН ! ПРОЧЕТИ Я ! В КОРАБА /ХИПОТЕТИЧНО / ТЕЧЕ ДРУГО ВРЕМЕ !

Цецо преди 14 години
Поредната статия, в която интересна новина се доразвива (предполагам от автора на статията) по глупав и некомпетентен начин. Хубаво е, преди да се пише публично, твореца да направи опит да навлезе поне повърхностно в дадена материя, за да не се излага, а също и да следва някаква елементарна логика. А като гледам коментарите, май доста хора тук приемат финалния пример в статията за чиста монета... а това не говори добре за познанията и общата култура на българщината! Което е жалко и тъжно..

Е как ако е с близка до светлината скорост ще стигне центъра за 10г.? При положение че центъра бил на 50 хиляди светлинни години? Тоест ще са нужни 50 000години докато стигне центъра на галактиката и то ако се движи със скороста на светлината. Нещо ми звучи объркана тая статия или при копи-пейст са объркали нещо.

... преди 14 години
tova e prosto primer .........

скафандър преди 14 години
и га стигнат центъра на млечния път кво подяволите му ще да правят ?

исфънсемен преди 14 години
Е как че стигним ивропа съга?

от село преди 14 години
ми явно няма да можи да съ пътува със скорустта на светлината, амчи тогаз да пробват със скоростта на тъмнинатааа.

подводни преди 14 години
Твърде рядко явление, по скоро изключение! Като наличието на акъл в гореспоменатите учени и теб!

до Банов преди 14 години
защото клонирането на стволови клетки е забранено, за това търсят донори!

луд преди 14 години
25 ако някой беше казал, че ще може аз да съм в гората и да пиша това от телефона ми щяха да кажат че съм луд и преди 10години даже :) Извънземните вече са тук :)

Съгласен съм с теб. Призовавам те, да си даряваш 80% от заплатата за космически изследвания, за да можем да постигнем някакъв прогрес. Другият вариант е парите за пенсийка да ги инвестираме в космоса. Какво ще кажеш ?

Ако преди 200 години бяха казали на някого, че ще може да си говори с хора от другата страна на планетата когато си поиска, най вероятно щяха да го обявят за луд.