Boeing 787 Dreamliner започна първия си редовен полет

Самолетът е сочен за най-икономичния за полети на дълги разстояния
26 окт 2011 10:20, Елка Василева
53
Boeing 787 Dreamliner започна първия си редовен полет
Снимка: Reuters

Революционният самолет Boeing 787 Dreamliner на японския авиопревозвач All Nippon Airlines се отправи днес на първия си граждански полет от токийското летище "Нарита" до Хонконг, предаде ИТАР-ТАСС.

Двумоторният Boeing 787 Dreamliner, сочен като най-икономичния самолет за полети на дълги разстояния в света, е с дължина 56,7 метра, размах на крилете над 60 метра и може да превози до 260 пътници.

Още по темата

За корпуса му са използвани леки композитни материали на въглеродна основа, което дава възможност разходът на гориво да бъде с около 20 процента по-нисък спрямо други лайнери от този клас. Самолетът има по-големи прозорци и багажни клетки над пътническите места, ниско ниво на шум и двигатели с ефективен разход на гориво.

През 2004 г. All Nippon Airlines бе първият в света авиопревозвач, който направи поръчка за модела, но доставката на Dreamliner се забави близо три години заради проблеми с разработването на материалите от въглеродни влакна и проблеми с подизпълнители, припомня ДПА.

От 1 ноември авиокомпанията, която е най-големият японски авиопревозвач, ще включи B 787 в редовното разписание на полетите по вътрешни маршрути, а през декември - по международни линии от токийското летище "Нарита" до Пекин, посочва БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: Boeing 787 Dreamliner
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
А Руснаците кога ще изкарат самолет камо ли читав.
51
2
 
0
 
! Отговори
Pilot преди 12 години
A,njakoi tuka moze li da si predstavi,nedaisi Boze nastapi panika v machina s 300-500 pax?????Aide pomislete....mazalooooooooooooooZatova as si karam moite za po 100 pax maximum!!!Tacke off!!!
50
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
На Аерофлот остава да си харесат и купят.
49
2
 
6
 
! Отговори
До 48 преди 12 години
Максималният капацитет на А380 е около 855 е една класа , а максималният брой седалки, вкарани до момента, т.е. от произведените самолети, е 538 на Air France !800-1200 ?!?!?!?!?! Не знаеш ! ОКНе искаш да знаеш- ОКЗащо обаче се правиш, че знаеш ?
48
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Що се отнася до удобствата на А380... Вие наистина ли вярвате че някой поръчва версиите с джакузи и ресторант? Доста наивно. Нима си мислите че големите компании ще пожертват между 200 и 400 места, което значи поне 80 000 долара по-малко на полет, само и само да се чустват добре пътниците? Погледнете какви версии се продават и ще ви стане ясно. Поръчват се вариантите с 800-1200 места, където пътниците са натъпкани на 16 реда като сардели и за джакузи и ресторант могат само да си мечтаят. Доста наивници бяха излъгани от рекламните клипчета на А380, където се виждат ресторанти, кина, атриуми и прочее чудесии на ергономията, но действителността е доста по-различна и прилича не толкова на дубайски хотел, колкото на китайска шивашка фабрика
47
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Много хора тук правилно отбелязват че A380 и 787dreamliner са представители на съвсем различни философии. Боинг проведоха много маркетингови изследвания и стигнаха до извода, който е ясен от доста години насам- В момента единственият аспект от въздушните превози, който се развива непрестанно, са вътрешните полети с компактни самолети в страни като Китай, Канада, САЩ, Австралия, Индия и т.н. Това става основно със самолети с между 60 и 100 места, които са свръхикономични и са на печалба дори и с 20-30 пътници, докато един мастодонт като A380 например е на загуба, ако не е пълен до дупка. Да не говорим че всички летища по света трябваше да си удължат пистите специално за A380. Тук говорим за стотици милиони разходи, което е доста далеч от представите ни за ефективност. И така, колко е ефективен A380, при условие че е на печалба само ако е пълен, може да каца на определени летища и на практика е доста неприспособим, ще кажете вие.
46
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тва да не ти е рейса до село, да ти спира да пикаш в храстите?
45
4
 
2
 
! Отговори
До 42 преди 12 години
Ако знаеш, че разтъпкването ще ти струва още по 50-100 евро допълнително, няма да ти се разтъпква много. Мое ли си такъф ***?
44
3
 
2
 
! Отговори
До 42 преди 12 години
Точно 15 часа лети А380 на емирейтс до Сидни и Оукланд, НО... има удобства много тези машини. Нещо което е предвидено за такива полети. Дори и джакузитата са просторни в тях.Ехх.. тук дали ще има такива машини скоро?
43
2
 
0
 
! Отговори
.... преди 12 години
A втората европейска държава ще е България ли, която ще закупи таз "Фтичка" прекрасна? Май кат гледам летището много пусто... Щом минаваме и на Ембрарери.. въможно е да се върнат и на Бойнг.
42
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В момента повечето големи самолети могат да летят по 13-14 часа, но дори и това едвам се издържа от пътниците. напълно излишно е да правят самолет който може да лети 20 часа след като пътниците ще полудеят ако са вързани толкова време за една седалка! Много по приятно е някъде по път самолета да кацне и да имаш възможност да се разтъпчеш 1-2 часа преди да продължиш!
41
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Беше образно казано, умнико
40
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
37, линия Бургас Тампа няма не защото няма самолет който да прелети такова растояние, а защото няма достатъчно пътници и е икономически неизгодно!
39
5
 
4
 
! Отговори
до 38 преди 12 години
Явно теб на сън колхозници те гонят да те е..т! Хвани си смени дилъра,че май е прекалил с пикото.
38
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
35 пияните руски колхозници по чехли под такива новини мълчат като риби.
37
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
т.е. непосредствени полети. Това е война на идеи за бъдещето на въздушният транспорт и мобилност на хората. Лично аз предпочитам американската идея, защото тя (в реално бъдеще) може да ми позволи да летя от Бургас до Тампа без да летя до София от там до Париж, там на А380 до Ню Йорк и от там до Тампа... такава е идеята ....технологиите ги имат и двете страни, но философиите са различни и това е най-важното в цялата работа. Между другото; поляците (ЛОТ) закупиха Б 787 и ще са първите европейци
36
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Престанете да се дърлите за глупости..особено това се отнася до "специалистите" по всичко. А380 и Боинг 787 са "деца" на различни философии...и това е истинската битка !!! Европейците вярват, че пътнниците ще летят от малки летища до големи (централни) и ще се прехвърлят на самолет от сорта на А380 за дълги полети (виж списък на летища сертифицирани да приемат А380). американците вярват в друго : по-малки и икономични самолети с огромен обсег и възможност да каца на всяко летище,
35
9
 
10
 
! Отговори
Странно преди 12 години
Очаквах някой *** вече с пяна на устата да защитава , че руския Су - 37 и Ту 154 са най добрите самолети в света :)
34
1
 
0
 
! Отговори
32 преди 12 години
До 33Ще ти бъда благодарен ако ми позволиш да заменя точките за нещо течно , не държа да е керосин.:))))))))))
33
1
 
0
 
! Отговори
Habu преди 12 години
32, да :) получаваш 10 точки, 2 кила домати и 3 пакета семе за разсад ;))) SR-71 Blackbird, nickname: the Habu