Ден след като GPS приложенията станаха задължителни за шофьорските курсове - ще сложи ли това край на купените книжки и ще намали ли пътния травматизъм?
"Всеки един час ще стартира с използване на мобилно приложение. Преди началото на часа се извърша регистрация, задават се упражненията, които трябва да се отработят. GPS системата отбелязва маршрута, по който се движите, и така лесно може да се провери дали зададените упражнения се движат по маршрута", коментира председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев в предаването "България сутрин".
Транспортният министър Гроздан Караджов е реагирал светкавично
По думите му има проблем с шофьорските изпити в цяла България.
"Изпитите не достигат. Хората чакат доста. Когато има дефицит на нещо, се появява друго нещо, наречено корупция. Някои най-вероятни си плащат и могат да вземат дати. Курсистът стои и чака. Фирми безпроблемно се сдобиват с дати и се явяват по двама-трима човека, вместо да се ползва пълният капацитет от 10 човека", заяви Георгиев пред Bulgaria ON AIR.
Той отбеляза, че транспортният министър Гроздан Караджов е реагирал светкавично и е разпоредил веднага да бъде върната системата.
"Той освен политическа фигура, трябва да върши работата и на един куп чиновници", добави Георгиев.
"Всеки петък се кандидатства за дати за изпити. Нашите служители в офиса вече все по-често ни заявяват, че ще напуснат, защото в петък получават паник атаки", подчерта председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
Според него пътят е правилен, защото има "силно мотивиран министър" и остава да се намери начин да се задължи Автомобилната администрация да спазва нормативната уредба.