Индия може да е следващата, която ще закупи една от малкото изтребители от пето поколение, които са в експлоатация днес. Макар че Ню Делхи според съобщенията не се стреми да закупи произведената в Америка серия F-35 Lightning II, възможността за сделка със Су-57 може да е на дневен ред. Според руската държавна Обединена самолетостроителна корпорация, сделка за лицензионно производство с Индия би могла да даде на индийското Министерство на отбраната пълен достъп до вътрешните механизми на платформата. Ако е вярно, това споразумение би дало на Ню Делхи безпрецедентен достъп до изходния код на Су-57. Макар че до момента нищо не е потвърдено, според съобщенията индийското Министерство на отбраната е проявявало интерес към руската платформа от повече от десетилетие. Съвсем наскоро Су-57 направи дебюта си на аерокосмическото изложение Air India 2024 през февруари, пише за The Natinal Interest Мая Карлин, анализатор в Центъра за политика на сигурност и бивш стипендиант на Ана Собол Леви в IDC Herzliya в Израел.
Подобно на много от военните системи, използвани от Русия днес, Су-57 е производен от части на Студената война. Получената програма И-90 показа обещаващ потенциал за задоволяване на тази нужда, но разпадането на СССР в крайна сметка доведе до прекратяването на това начинание. Близо десетилетие по-късно Русия възобнови усилията си за изтребители от следващо поколение чрез програмата си ПАК ФА. Индия се присъедини за кратко към това начинание, но се оттегли напълно през 2018 г., след като заяви, че предложеният самолет не е достатъчно стелт, за да се конкурира с чуждестранните си аналози.
Проектиран от НАТО като Felon, Су-57 със сигурност е крачка напред от своите съветски предшественици. По отношение на мощността, Су-57 първоначално е бил оборудван с два турбовентилаторни двигателя Saturn/Rybinsk AL-31F1 с допълнително горене, които са били в състояние да произведат тяга от близо 19 850 паунда всеки. По-късно е вграден и Izdelye 30, генериращ още по-голяма тяга. Въпреки че този двигател е по-добър, може би не всеки Felon е оборудван с него. Според доклад на RAND Corporation , по-голямата част от оперативните модели на Felon никога няма да летят с предвидения двигател. В същия доклад се отбелязва също, че „Освен усъвършенствания двигател, Су-57 се рекламира като имащ 360-градусов обхват на наблюдение, подобен на F-35. В крайна сметка, това, което прави изтребител-бомбардировач от пето поколение, не са само характеристиките му за ниска наблюдаемост (LO), но и усъвършенстваният набор от сензори за наблюдение по целия азимут. В момента само F-35 притежава и двете тези характеристики и е в масово производство.“
По отношение на огневата мощ, Су-57 може да бъде по-мощен от предишните руски изтребители. С два странични отсека, в които се съхраняват ракети „въздух-въздух“ с малък обсег, и два вътрешни отсека за оръжия, монтирани между двигателите, Су-57 разполага със значителни средства за носене на съвременни оръжия. Както е подробно описано в списание Military Watch , най-основното въоръжение на „Фелон“ е 30-милиметровото автоматично оръдие 9А1-4071К. Що се отнася до ракетите, „Фелон“ може да носи ракета с малък обсег К-74М2, ракета с голям обсег К-77М, ракета с голям обсег Р-37М и комплект управляеми, касетъчни и проникващи бомби.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.