IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Lenovo ще ползва България за плацдарм към европейския пазар на смартфони

Преди да започнем да бягаме, трябва да се научим да ходим, предупреждава мениджър

Снимка: bgonair.bg

Снимка: bgonair.bg

Китайският технологичен концерн Lenovo иска да пренесе успеха си, който постигна в бизнеса с персонални компютри, и в сферата на смартфоните и таблетите. При това, за по-сериозното навлизане на пазара на смартфони в Европа компанията разчита изключително много на България, стана ясно от думите на вицепрезидента на Lenovo Group и президент на Lenovo за регион Европа, Близкия Изток и Африка Аймар дьо Ленксан.

От началото на септември китайският концерн започна да предлага смартфоните си в страната ни чрез всички възможни дистрибуционни канали. Компанията планира да постигне двуцифрен пазарен дял в рамките на две тримесечия.

„България е важен за нас пазар“, коментира дьо Ленксан по време на среща с представители на български медии в София днес. По думите му Lenovo иска да се възползва от факта, че е добре позната компания у нас. Hidden Field

„Lenovo вече е лидер на пазара на компютри и тук. Тук вече сме се рекламирали, имаме PR експерти, познати сме, а и потребителите имат доверие в бранда“, заяви още мениджърът, който се присъединява към Lenovo в края на 2013 г., а през март 2014 е избран за вицепрезидент на групата и президент за Европа, Близкия Изток и Африка.

България ще бъде използвана като плацдарм за навлизането на концерна на пазарите в Централна и Източна Европа, стана ясно от думите на топ мениджъра. А след това и за западноевропейския пазар.

„Имаме амбицията да станем лидер на пазара на смартфони. Сега сме номер три (заедно с бизнеса на Motorola), но стъпката между третото и второто място (където сега е Apple, бел. ред.), е голяма. Ние трябва първо да се научим да ходим, преди да започнем да тичаме“, предупреди дьо Ленксан. И все пак си представя, че до няколко години китайската компания може да застане на върха, както направи това на пазара на компютри.

„България е много специфичен пазар, с консервативни разбирания“, коментира от своя страна Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията, и пояснява, че тук, за разлика от западноевропейските и повечето източноевропейски държави, онлайн продажбите на техника почти не са развити. Това според него се дължи на по-бавното установяване на доверие у потребителите тук.

Lenovo продължава да е убедена, че ще приключи успешно придобиването на Motorola до края на календарната година, както е планирано, стана ясно още от думите на дьо Ленксан. „По-конкретни срокове не мога да назова, защото става дума и за регулаторни разрешения в различни държави“, поясни мениджърът.

От думите му стана ясно, че компанията възнамерява да запази бранда на Motorola и да го използва особено на пазари, на които марката е добре известна, като тези в САЩ и Бразилия например.

Още новини за технологичния сектор четете в Investor.bg

Интервю на Аймар дьо Ленксан за телевизия Bulgaria On Air може да видите в предаването "Инвестбук" днес от 18:30 часа!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата