Както се очакваше, последните бизнес фундаменти на Tesla не изглеждат добре. По време на обявяването на печалбите на компанията за второто тримесечие в сряда, Tesla отчете колосален спад от 16% в приходите от автомобилна индустрия, най-големият спад от повече от десетилетие.
Няма две мнения по въпроса: Tesla е в пълномащабна криза под ръководството на Мъск. Нестабилният изпълнителен директор сериозно опетни марката на компанията, което доведе до рязък спад в продажбите, пише futurism.com.
До известна степен дори Мъск изглежда го разбира. Най-богатият човек в света също отбеляза, че времето му като изпълнителен директор може лесно да бъде съкратено, признавайки, че 13-процентният му дял в компанията го прави уязвим.
“Това е голяма работа - не искам да открия, че имам толкова малък контрол, че мога лесно да бъда отстранен от акционери активисти“, каза Мъск. “Това е основна грижа за мен, както споменах и в миналото, и се надявам, че ще бъде разгледано на предстоящото събрание на акционерите.“
“Мисля, че контролът ми над Tesla, Inc. трябва да е достатъчен, за да гарантира, че тя ще върви в добра посока, но не толкова контрол, че да не мога да бъда изхвърлен, ако полудея“, добави мултимилиардерът.
В началото на 2024 г. Мъск заяви, че се чувства “неудобно“ да изгражда продукти с изкуствен интелект и роботи с Tesla, без да има “25% контрол върху гласовете“, което критиците твърдят, че е равносилно на “изнудване“.
Непостоянният изпълнителен директор е превел Tesla през свят на болка, гмуркайки се с главата напред в политическа надпревара, водейки крещящи сблъсъци с висши служители на Тръмп в Белия дом, разделяйки се с президента по експлозивен начин, отчуждавайки както демократи, така и републиканци, и през цялото време подхранвайки расистки конспиративни теории и разпространявайки дезинформация.
Съвсем наскоро Мъск обеща да се посвети на създаването на трета политическа партия в САЩ, за което критиците му предупреждаваха, че ще бъде поредното огромно разсейване от управлението на неговия автомобилен производител.
И все пак, дори след всички тези турбуленции, причинени от Мъск, инвеститорите и бордът на компанията до голяма степен седяха безучастно, търпейки неговите лудории и поддържайки оценка от един трилион долара.
Това те кара да се замислиш колко още могат да понесат. Като се има предвид представянето на компанията досега тази година, Мъск многократно е доказал, че е изключително вреден за бизнеса. Продажбите са в спад в световен мащаб, като компанията не успява да се възползва от нарастващия интерес към електрическите превозни средства.
Реалността е, че уставът на Tesla прави драматичното отстраняване изключително малко вероятно. Акционерите се нуждаят от подкрепата на поне две трети от всички акции в обращение, вместо от обикновено мнозинство, за да гласуват.
По време на обявяването на приходите тази седмица, Мъск предположи, че неговият дял в собствеността може отново да бъде обсъден по време на годишното събрание на акционерите на компанията през ноември.
Макар че предстои да се види как ще реагират на предложението му за увеличаване на дела му в собствеността, инвеститорите традиционно са били на страната на главния изпълнителен директор по широк кръг от въпроси, гласувайки два пъти за възстановяване на астрономическото му заплащане, което някога е било на стойност 56 милиарда долара, решение, което съдия от Делауеър е отменил всеки път.
Настоящата стратегия на Мъск в Tesla е масивен залог върху хуманоидни роботи и услуга за роботизирани таксита, нито едно от които не е близо до генериране на значителни приходи за производителя на автомобили.
Това е маневра, която може да се изплати след много години - и инвеститорите ще трябва да направят труден избор дали да се съгласят с нея.
“Вероятно може да имаме няколко трудни тримесечия“, призна мрачният Мъск по време на телефонния разговор тази седмица.
След катастрофалния телефонен разговор за приходите на компанията, акциите се сринаха с почти девет процента.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.