Огромни средства хвърлят ежегодно компютърните играчи, за да си осигуряват различни виртуални злато, оръжия и други предмети, даващи им предимство в съответната игра.
Близо 3 милиарда долара отиват за нереални стоки, подчертава Daily Mail. Тази сума доближава и дори задминава годишния БВП на редица малки държави.
Бизнесът се е развил до такава степен, че армия от над 100 хиляди работници в Китай и Виетнам работи денонощно, за да изгради запас от виртуални стоки, които после се продават на заможни геймъри от Запада.
Геймъри, които предпочитат да изхарчат 5 хиляди долара за „предмети”, вместо да вложат време и усилия за получаването им чрез дадената игра.
Подобна практика е особено популярна в онлайн ролеви игри като World of Warcraft и Lineage, където героят се игражда с дни и седмици, докато стане достатъчно конкурентоспособен за битка.
В доклад на Световната банка са казва, че към момента близо 25% от хората, играещи подобни игри предпочитат да си плащат, за да постигнат по-бърз и лесен прогрес.
Неслучайно една от най-големите китайски фирми, продаващи виртуално злато, има годишен оборот от почти 10 милиона долара. Други 50 до 60 правят поне по милион.
Най-голяма сумата, плащана за виртуална стока е 653 хиляди долара. Те са похарчени от анонимен играч за виртуалния нощен клуб „Club Neverdie”, част от 3D онлайн света Entropia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.