IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Facebook поведе мръсна война срещу Google

Социалната мрежа очернила конкурента с непочтени маркетингови похвати

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Интернет индустрията заприличва все повече на политиката. За огромен скандал в бранша се погрижиха Facebook и Google.

Според американски блогър онлайн мрежата Facebook е поръчала очерняща медийна кампания срещу конкурента си Google. При това става дума за укори в сферата на личните данни – нещо, за което и самият Facebook непрекъснато е укоряван през последните години.

Според BusinessInsider водещата PR агенция Burson-Marsteller се е опитала да изпълни „мръсна” поръчка на Facebook срещу Google. Агенцията е опитала да наеме известен щатски блогър, който да напише разобличителни статии за Google. Според маркетинговите експерти служители на Google нарушават правата за конфиденциалност на потребителите си.

В писмото, което блогърът е получил, е пишело, че интернет гигантът е събирал, съхранявал и оценявал лична информация за потребителите си без тяхното знание и позволение. В основата на обвинението е една нова функция – от началото на годината, която отразява и социалния кръг на потребителя (приятели на приятелите).

В електронното писмо PR агенцията е предлагала и помощ при съставянето на статията, както и публикуването й във водещи медии, като Washington Post или известния онлайн сайт Huffington Post. Блогърът Дан Лайънс, който е бивш репортер на CNBC, отхвърлил предложението и дори публикувал онлайн цялата кореспонденция с PR агенцията. По-късно говорител на Facebook потвърдил пред Лайънс, че компанията му е поръчала акцията.

Първоначално за поръчители на черния PR бяха заподозрени Microsoft и Apple. По-късно обаче самата Burson-Marsteller признала, че поръчката е на Facebook.

От социалната мрежа разкриват, че са наели специалистите, защото Google нарушавала правата за конфиденциалност и използвала в своите услуги информация от Facebook.

Още през есента между Facebook и Google избухна скандал за лични данни. Google затвори достъпа на най-голямата социална мрежа към оценяване на адресите на електронната поща. Facebook предлага на потребителите си с акаунти в Yahoo или Hotmail да ги преровят, за да добавят по-бързо познатите си в социалната мрежа. Услугата обаче не е активна за потребителите на Gmail.

Със своите вече над 600 млн. потребители Facebook е считан от анализаторите за най-големия конкурент на Google. Търсачката печели парите си предимно с обяви въз основа на търсенето. Facebook пък залага на идеята за „социално търсене“, при което мнението на познатите за даден продукт или услуга бе извличано на предно място.
 

Още новини за комуникации

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата