С всеки продаден свой таблет Kindle Fire най-големият онлайн търговец Amazon отчита загуба от 50 долара. Това поне твърди управляващият директор и старши анализатор в Piper Jaffray Джен Мюнстер, цитиран от Appleinsider.
Мюнстер е изчислил хардуерните разходи за базирания на Android таблет и според него те възлизат на 250 долара. Amazon, както стана ясно в сряда, предлага устройството за 199 долара. За сравнение: Apple харчи около 350 долара за производството на своя iPad 2, който продава за 499 долара.
И така, ако през четвъртото тримесечие на годината Amazon успее да продаде 2,5 млн. таблета, загубата от него може да намали общата печалба на онлайн търговеца с 10 до 20%, установява анализаторът. В тези изчисления обаче не влиза потенциалният допълнителен оборот от нови абонати за услугата Amazon Prime, продажбата на дигитално съдържание и други продукти, които потребителят може да си купи след Kindle Fire.
„Според нас с устройството си Kindle Fire Amazon стартира уникална стратегия за таблета си“, пише Мюнстер в анализа си. „Компанията иска да комбинира една базирана на облачните услуги система за доставки с премиум съдържание, за да печели пари покрай устройство, което според нас продава под себестойността му“.
И наистина таблетът на Amazon е първият след iPad на Apple със значимо предложение на съдържание, що се отнася до потребителското преживяване обаче Fire изоставал зад iPad. След купуването на Kindle Fire потребителите ще получават бонус от 30 дни безплатен абонамент за Amazon Prime. Това означава, че те ще могат да гледат телевизионни предавания и филми, до които имат достъп всички Prime потребители.
Още в края на август Сара Ротман Епс от Forrester Research бе изчислила, че Amazon може да продаде до 5 млн. устройства. Но дори и цена от 300 долара за 9-инчов таблет би означавала загуба за концерна, която обаче щяла да се компенсира чрез засилените продажби на книги, музика, видео и приложения.
Готовността на Amazon да продава таблета на занижени цени, в съчетание с мощния бранд, съдържанието, облачната инфраструктура и опита от продажбите на стоки и услуги, правят тази компания единственият възможен конкурент на Apple и нейния iPad, твърдят от Forrester.
В действителност, Amazon може да си позволи ниската цена, защото устройството всъщност представлява вход към цялото съдържание, предлагано от интернет търговеца – книги, музика, филми и др. В страни като България обаче, където потребителите са свикнали да ползват безплатно съдържание, продажбите може и да не тръгнат добре. За стимулирането на клиентите да използват предлаганото от сайта ще допринесе и безплатното съхранение на неограничено по големина съдържание от Amazon, което Fire предоставя.
И така, компанията очаква печалбите да идват именно от платеното съдържание, а не от самите продажби на устройството, което Amazon продава под себестойността му. Впрочем, концернът вече има опит - подобна схема беше приложена на пазара на геймърски конзоли, както и при продажбите на четците Kindle, като бизнес моделът предвиждаше приходи от онлайн продажби и реклама.
Още новини за комуникации в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.