Google промени драстично алгоритъма, по който класира сайтовете при търсене по определена дума или изрази на 21 април. От компанията заявиха, че сайтовете, които нямат мобилна версия или имат, но тя не е удобна за използване, ще бъдат класирани много по-надолу, съобщи bTV.
Търсачката вече предпочита сайтове, които изглеждат добре на малки екрани, използват големи букви и разделят бутоните/линковете на достатъчно голямо разстояние, за да не стават грешки при натискане с пръст.
Този процес бе наречен шеговито Mobilegeddon (игра на думи с Армагедон) и доклад на Adobe Systems показва, че щетите за „немобилните” сайтове са значителни. Трафикът към тях, идващ от търсения през мобилни устройства, е намалял с 12% през последните два месеца. Това е важно, защото по последни данни повечето търсения вече се правят през телефони, а не през настолни компютри.
Очаква се Google да отчете големи печалби, защото сайтовете, губещи трафик, започват все по-често да плащат (16% ръст) за по-добро класиране в търсачката.
От друга страна, през второто тримесечие се забелязва голям ръст (с 44%) на кликанията върху платени класирания от телефони в сравнение със същия период на миналата година.
Анализаторите препоръчват сайтовете да инвестират в редизайн, защото вложените пари се възвръщат под формата на повече посещения.