Продажбите на мобилни телефони в Азия, без Япония, са скочили с 24,1% до 164 млн. броя за 2004 г., стимулирани от силното търсене на най-новите модели, които са се появили на пазара, като сред най-търсените са били телефоните с камера и цветен дисплей. Това показва изследване на института Gartner.
Лидерът на пазара-Nokia, е увеличил годишните си продажби с 28% до 50,6 млн. мобилни телефона, възползвайки се от полулярността на своите евтини модели апарати в Индия и Китай, се допълва още в изследването. За миналата година пазарният дял на компанията в Азия възлиза на 30,8%.
Второто място по отношение на пазарен дял се полага на Samsung с 28,2 млн. продадени апарата през 2004 г., което е с 31% повече спрямо предходната година при пазарен дял от 17,1%. Следва Motorola, чиито продажби са спаднали с 1,4% до 18,6 млн., или пазарен дял от 11,3 на сто.
Телефоните от трето поколение през миналата година са били като цяло “пренебрегвани” от азиатското население, въпреки очаквания ръст на продажбите им поради все по-големия достъп до този нов вид поколение мобилни услуги.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.