Разходите за онлайн реклама в САЩ са нараснали с 33% през 2004 г. до 9,6 млрд. долара, като се очаква да се увеличават със същия ритъм през настоящата година, показва изследване на кабинета за интерактивна реклама IAB.
Данните потвърждават мнението на рекламодателите, според които инвестициите им за реклама все повече се насочват към Интернет, защото потребителите прекарват все повече време в Мрежата и все по-малко пред телевизорите и останалите традиционни медии.
„Интерактивната реклама не трябва да бъде пренебрегвана“, заявява Грег Стюарт, президент на IAB.
Според данните на кабинета рекламният онлайн пазар за 2003 г. е възлизал на 7,27 млрд. долара, като резултатите за миналата година са с 20 на сто над рекорда, достигнат през 2000 г.
За тази година се очаква ръстът да е от 33,7% на годишна база до 12,7 млрд. долара.
Според специалисти развитието на високоскоростния интернет в САЩ, с който разполагат над 50 на сто от домакинствата, ще благоприятства развитието и на онлайн рекламата.
Компаниите, предлагащи потребителски стоки, отделят най-много разходи за онлайн реклама като представляват 50% от общите разходи, а делът на компаниите, предлагащи финансови услуги, възлиза на 17% от рекламиращите в Интернет.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.